Skip to main content
Vraag

Amazon Prime video geeft geen beeld

  • December 20, 2019
  • 29 reacties
  • 15159 keer bekeken

Sinds 1 week klant bij Amazon Prime Video. 

Heeft 48 uur gewerkt, daarna alleen het beeld zichtbaar prime video. 

Volgens Amazon ligt het probleem bij KPN, 

Wat te doen om op te lossen. 

Grt Bas 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hallo @Basuitede, welkom op het forum. Amazon Prime werkt bij jou niet begrijp ik, wat werkt er precies niet? Krijg je alleen het startscherm te zien, het menu, een foutmelding of iets anders?

Heb je de bewuste tv-ontvanger al eens opnieuw ingesteld (stap 2), zodat de Amazon Prime app opnieuw wordt geïnstalleerd?

Ik hoor het graag van je.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 21, 2019

Reeds opnieuw opgestart. 

Werkt niet via de ondemand van KPN, ook niet via de APP via de ondemand van KPN. 

Alleen via de chrome cast werkt het. 

Hieronder reactie van Amazon

r.html?C=2SWJER5IEFZE3&K=1TUBVORAVQZ4K&M=urn:rtn:msg:201912181151088850550750ee44a5b465d608e710p0eu&R=30040LT5KQW8B&T=O&U=https%3A%2F%2Fimages-eu.ssl-images-amazon.com%2Fimages%2FG%2F01%2Fnav%2Ftransp.gif&H=PKDVNGGYIQE3UFWN71RG5QR9UWEA&ref_=pe_3123321_161100731_opens

Amazon.nl
Je account Amazon.nl
Bericht van Klantenservice
Beste heer Jansen,
Bedankt voor het telefoon gesprek.
Zoals besproken heb ik onze technische afdeling geïnformeerd over het probleem met uw KPN box.
Raar genoeg kreeg ik al heel snel reactie.
Zij hebben mij geinformeerd dat het probleem zich momentel bij KPN ligt. Dit is omdat zoals besproken, de kpn box is nog redelijk nieuwe met Primevideo. Helaas moet kpn intern nog een software/firmware update uitvoeren.
Ik hoop dat u begrijpt dat wij dit probleem helaas niet verder kunnen oplossen totdat kpn deze update uitvoerdt.
Bedankt voor uw begrip en ik wens u een fijne dag toe.

Bedankt voor je feedback. Gebruik de onderstaande links om je ervaring van vandaag met ons te delen.

Bent u tevreden met de geboden ondersteuning?
Ja Nee


Met vriendelijke groet,
René Kelder

Met je feedback help je ons het meest klantvriendelijke bedrijf ter wereld op te bouwen.

PrimeVideo.com

r.html?C=2SWJER5IEFZE3&K=1TUBVORAVQZ4K&M=urn:rtn:msg:201912181151088850550750ee44a5b465d608e710p0eu&R=2DXTYZ3P1S378&T=E&U=https%3A%2F%2Fimages-eu.ssl-images-amazon.com%2Fimages%2FG%2F01%2Fnav%2Ftransp.gif&H=89MOE2LUUVYQVA8L0PA1RXDIPZSA&ref_=pe_3123321_161100731_open


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 23, 2019

Kun je eens een screenshot plaatsen van wat je ziet op de ontvanger als je Prime probeert te openen. Kun je verder ook aangeven welke ontvanger je hebt, en hoe deze is aangesloten op je Experia Box?

 

Je geeft ook aan dat je de ontvanger herstart hebt. Maar heb je hem ook een reset gegeven? Zo niet, wil je dat nog eens doen. 


Jasper van KPN
Moderator

Hoi @Basuitede, heb je de tips van Erik al kunnen proberen? Ik ben benieuwd of het nu lukt om Amazon Prime te kijken.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2019

Reset uitgevoerd, blijft hetzelfde, 

 


Jasper van KPN
Moderator

Dat is gek @Basuitede, daarmee wordt de Amazon Prime app net als de rest van de ontvanger helemaal opnieuw geïnstalleerd. Is dit na het verwijderen van de software en het terugzetten van de fabrieksinstellingen alleen op de Amazon Prime app, of merk je het ook op bijvoorbeeld de Netflix app?

Maakt het nog verschil hoe je naar Amazon Prime gaat? Je kunt het via kanaal 203 en Apps op tv in het menu bereiken.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2019

Beste Jasper, 

Geprobeerd, via kanaal 203, geeft hetzelfde resultaat, via de app uit het menu idem


Jasper van KPN
Moderator

Dat is duidelijk @Basuitede, dan gaan we verder kijken. Zou je jouw forumprofiel daarvoor kunnen voorzien van je postcode en huisnummer? Als je daarna hieronder een seintje geeft weet ik dat ik kan kijken.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2020

Aangepast. Hoor graag


An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 5, 2020

Sinds de kerst heb ik ook problemen met Amazon Prime.
Ik heb twee ontvangers. Soms werkt het een of twee dagen wel op de ene ontvanger. En dan niet op de andere. Dan weer paar dagen niets.
Zowel via “on demand”, the App of kanaal 203. 
Uiteraard resets gedaan. Helpt niet. Is dit oplosbaar? 


Meneertje van der Meertje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

YouTube, Netflix en Amazon prime. Het werkt allemaal bagger via de KPN decoder. Lang leve de Appletv 4k. Videoland, Netflix, Disney +. Alles in een en werkt prima. Of topic ook zo vervelend als je iets opneemt betaal je 5 euro pm voor maar je kan het maar een jaar bewaren. Gelukkig via een omweg kan ik opnemen wat ik wil, maar voor dat alles staan er 3 kastjes en een hd onder mijn tv. Handig hoor KPN. Zelfde probleem is trouwens bij alle providers. 


An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 5, 2020

Netflix werkt bij mij nog steeds goed via On Demand. Een enkele keer moet ik mij alleen opnieuw aanmelden. 
Amazon Prime werkte eerste weken ook zonder problemen. Dit speelt pas sinds dag of 10. Zonet ook weer Experia box herstart. Lost ook niets op. 


  • January 5, 2020

 Of topic ook zo vervelend als je iets opneemt betaal je 5 euro pm voor maar je kan het maar een jaar bewaren. 

Deze dienst is er dan ook niet voor om opname's langdurig te bewaren als je binnen een jaar geen tijd heb om iets terug te kijken hoef je het ook niet op te nemen. En opname's/ kopieën maken voor langdurig gebruik is hoogstwaarschijnlijk tegen de wens van de content eigenaren in dat zal een grijs gebied zijn.


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 5, 2020

Reset uitgevoerd, blijft hetzelfde, 

 

Hier idem, weer…. kon vanmorgen een serie kijken tot het weer na een paar afleveringen vast liep en nu ook blijvend het logo in beeld. KPN zou op de hoogte zijn, maar het hoe of wat, afwachten….jammer toch wel. 

 


Jasper van KPN
Moderator

Dank voor de gegevens @Basuitede, zo te zien heb je 2 tv-ontvangers van ons. Merk je het ook op beide ontvangers, of speelt het op een van beide?

Dat er nu meer mensen aangeven dat ze hetzelfde ervaren veranderd de situatie ook een beetje, daarom gaan we verder kijken. @Anneke-Anna, jij hebt aan je foto te zien hetzelfde type tv-ontvanger. Hoeveel heb je er in totaal en ervaar je het op allemaal?

@An-DH, jij gaf ook aan hetzelfde te ervaren. Hoeveel tv-ontvangers heb jij, en welk type zijn dit?

Ik hoor het graag van jullie.


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2020

 

@Anneke-Anna, jij hebt aan je foto te zien hetzelfde type tv-ontvanger. Hoeveel heb je er in totaal en ervaar je het op allemaal?

Ik hoor het graag van jullie.

 


Als het goed is, wordt er morgen een tweede iTV HD ontvanger bezorgd: Arris 2952 

Ik weet niet zeker of het dit type HD ontvanger is die wordt bezorgd. 

Ik gebruik momenteel als enige HD ontvanger de Arcadyan HMB2260

De Arcadyan HMB2260 ervaar ik de bovengenoemde problemen op met Prime Video.

Traag, schokkerig, soms niet synchroon beeld/geluid/ondertiteling, loopt regelmatig volledig vast waardoor ik handmatig de Arcadyan HMB2260 moet uitzetten. 

Moet er bij zeggen dat Netflix via de Arcadyan HMB2260 soms ook rare sprongen maakt. 

De Arcadyan HMB2260 start regelmatig ook spontaan op tijdens het streamen. 


An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 14, 2020

Dag Jasper,

Zie ook mijn KPN profiel, Experia V10, 2x Arris VIP 2952 V2.

Sinds 3-4 dgn werkt Amazon weer op beide ontvangers (via on demand).

Maar dat heb ik eerder meegemaakt. Doet het wel, dan weer niet. 

En soms wel probleem op de ene, niet op de andere ontvanger.

Beide ontvangers zitten met netwerk kabel aan Experia box.

Aanvulling: als het werkt ervaar ik geen problemen met kijken. Geen schokkerig beeld of zo.


Jasper van KPN
Moderator

Het speelt op verschillende modellen tv-ontvanger dus, maar ook niet altijd. Dat maakt het een vreemde situatie, dit hebben we doorgezet naar de ontwikkelaars van de ontvangers, zodat dit uitgezocht kan worden. Als we daar een antwoord op hebben zal ik of een collega hier een update plaatsen.


An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 17, 2020

Vandaag op de ontvanger in de woonkamer weer geen Amazon Prime. 
Zoals ik al aangaf, het varieert van dag tot dag. 
Ik heb gelukkig nog wel andere mogelijkheden om Amazon Prime te bekijken. 
Het is alleen jammer dat (eenvoudig) kijken via de ontvanger niet altijd beschikbaar is. 
Ik wacht rustig af en hoop dat het euvel verholpen kan worden. 

 


nancyr
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2020

Reset uitgevoerd, blijft hetzelfde, 

 

Bij ons precies hetzelfde.. Báh..

 


Jasper van KPN
Moderator

Het speelt bij meer mensen inderdaad, we hebben hiervoor contact met de specialisten en zijn nog in afwachting van een oplossing. Zodra wij meer weten zorgen we ervoor dat jullie ook meer weten!


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 30, 2020

:rolling_eyes: Gaan we weer...logo blijft weer vrolijk in beeld staan en start niet door, gisteren ook al…. :hammer:
Zonde van mijn geld. 


  • Deelnemer
  • February 16, 2020

Ik heb ook hetzelfde probleem met de amazon prime app, na 1 programma gekeken te hebben met de app reageert deze traag, ook komt soms de ondertiteling niet door, het enige dat helpt is de decoder een keer aan en uit zetten. nadat deze opnieuw opgestart is werkt het weer. Het lijkt alsof the Prime app niet helemaal stabiel is. Met netflix heb ik dit probleem in ieder geval niet.


  • Nieuwkomer
  • February 23, 2020

Hier hetzelfde! Al een aantal weken geen toegang tot Amazon prime. (Blijft hangen bij startscherm met het logo). Is hier inmiddels een oplossing voor?


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 23, 2020

Hier hetzelfde! Al een aantal weken geen toegang tot Amazon prime. (Blijft hangen bij startscherm met het logo). Is hier inmiddels een oplossing voor?


De enige ‘oplossing’ voorlopig is een (software) reset van de decoder. 
 

  1. Druk op [menu] van de afstandsbediening en ga naar [instellingen]
  2. Druk dan 2x op de [gele knop] van de afstandsbediening.
  3. Zet de optie [Software verwijderen] op [Ja] en selecteer [Bewaar instellingen]
  4. De tv-ontvanger herstart en laadt de nieuwe software in. Wacht dit proces af.