Skip to main content

TV5MONDE europe wordt in Nederland uitgezonden.
TV5MONDE (france belgique suisse monaco)  bestaat ook volgens mij zitten deze 4 landen ook gewoon in Europe maar dat terzijde.
Er is een app die je op je Android TV kan downloaden via Playstore genaamd Stremio , waar je naar alle Franse kanalen kan kijken  live zonder vertraging en geen gedoe.
Geen gedoe met casten ,vpn of wat dan ook ,app installeren en kijken er moet wel een stabiele netwerk aanwezig zijn.
Hoe meer addons je toevoegen hoe meer content verschijnen.( linke kolom op addons klikken)
Voor meer tv kanalen addons toevoegen zoals (max tv).
Het zal je verbazen wat je met Stremio allemaal naar kan kijken overigens voor de scepticus onder ons het is honderd procent legaal anders zou het ook niet worden aangeboden in de Playstore.

Ik wil ook graag naar TV5Monde blijven kijken, ook al is dat niet op KPN beschikbaar. Ik heb daarvoor Stremio op een tablet geinstalleerd om het eens te bekijken. Maar ik zie dan geen add-on Franse zenders, max tv staat niet in de lijst. Weet iemand bescheid?

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als je internet / tv van kpn hebt is er geen mogelijkheid om TV5 Monde via internet te hebben. Ze bieden het zelf ook niet (betaald) aan via hun site.

Het zit alleen wel FTA op satelliet.

Ziggo en Odido hebben 'm nog. Maar dat zijn nog maar 2 van de wel 40 mogelijke providers. Da's ook niet voor niks. Die zender is kennelijk om in te kopen te duur.


Mogelijk heeft @J.D.P nog een aanvulling.


Hier een eerdere verhandeling over oa de stream :

 


Hallo @Nog een TV-kijker ,

 

Ik wil ook graag naar TV5Monde blijven kijken, ook al is dat niet op KPN beschikbaar. 

Dan kun je een kleine schotel neerzetten en die uitrichten op de Astra 1 satelliet. Je ontvangt dan ook bv meteen ruim 100 Duitse zenders en vele andere internationale TV-zenders. 

En ja, via de Astra 1 heb je Nederlandse ondertiteling: 

Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M / Astra 1N (19.2°E)
19.2°E action_collapse.gif1Astra 1L 11538.00 V 22 Astra 1L DVB-S QPSK 22000 5/6 ASTRA 1, 33.8 Mb/s  1 1022 KingOfSat charts update form
  zap.gif TV5 Monde Europe HD   General GLOBECAST FTA 6915 615 hd.gif 635 fra  665  615  835  2021-01-13 +
 
19.2°E action_collapse.gif1Astra 1M 11934.00 V 76 Astra 1M DVB-S2 8PSK 29700 2/3 ASTRA 1, 57.5 Mb/s  1 1076 KingOfSat charts update form
  zap.jpg Naam Land Category Packages Codering SID VPID Audio PMT PCR TXT Updaten
  zap.gif TV5 Monde FBS HD   General Canal+ France FTA 8902 210 hd.gif 221dd51.gif fra  200  210    2021-01-19 +

Dank voor de reacties en advies. Ik dacht dat het nog op internet beschikbaar was. Het gaat me te ver om er een aparte schotelantenne voor aan te schaffen