Skip to main content

Goede dag lezers regel matig na opstarten tv+ kastje krijgen we recovery in beeld hoe kan dit opgelost worden dit gemiddeld één a twee keer in de week op beide kastjes 

 

 

Is dit van de DIW7022 (KPN tv+ box) of is dit van de tv zelf? 


@joop2011 Dit is de melding van de STB.

@Erwin.vantongeren Beste Erwin dit lijkt mij een geval van een gecrashte STB.

Advies Helpdesk bellen en vragen om een nieuw exemplaar. 

Maar ik lees beide kastjes zegt u daarmee dat uw 2 STB’s heeft die beide dit probleem hebben?

Of bedoelt uw met beide kastjes het modem en de decoder?

of heeft uw er gewoon 2?

Verneem graag

 


@joop2011 Dit is de melding van de STB.

@Erwin.vantongeren Beste Erwin dit lijkt mij een geval van een gecrashte STB.

Advies Helpdesk bellen en vragen om een nieuw exemplaar. 

Maar ik lees beide kastjes zegt u daarmee dat uw 2 STB’s heeft die beide dit probleem hebben?

Of bedoelt uw met beide kastjes het modem en de decoder?

of heeft uw er gewoon 2?

Verneem graag

 

Klopt heb twee stb's en op alle twee regelmatig dit probleem


Klopt heb twee stb's en op alle twee regelmatig dit probleem

Dat is wel heel merkwaardig. Laat u de kastjes gewoon aanstaan? Of trekt u steeds iedere avond de stekker uit het stopcontact? 


@Erwin.vantongeren 

 

Achterop de DIW7022 zit een heel klein gaatje.

Die ken je met een dunne pin indrukken.

Daarna wordt alles gewist en herstart de DIW7022.

Misschien helpt het. 


Klopt heb twee stb's en op alle twee regelmatig dit probleem

Dat is wel heel merkwaardig. Laat u de kastjes gewoon aanstaan? Of trekt u steeds iedere avond de stekker uit het stopcontact?

Stekker blijft er altijd in  alleen na deze melding halen we de stroom eraf omdat hij anders niets doet


@Erwin.vantongeren

 

Achterop de DIW7022 zit een heel klein gaatje.

Die ken je met een dunne pin indrukken.

Daarna wordt alles gewist en herstart de DIW7022.

Misschien helpt het. 

Zal dit vanavond proberen en kijken of het gaat helpen 


Klopt heb twee stb's en op alle twee regelmatig dit probleem

Dat is wel heel merkwaardig. Laat u de kastjes gewoon aanstaan? Of trekt u steeds iedere avond de stekker uit het stopcontact?

Stekker blijft er altijd in  alleen na deze melding halen we de stroom eraf omdat hij anders niets doet

U kunt niet met het pijltje op de afstandsbediening naar de 2de optie?


@Erwin.vantongeren mijn inziens moet kpn even uw lijn nameten.

Want 1 STB kan gebeuren en dan zou deze defect kunnen zijn 2 tegelijk lijkt mij onwaarschijnlijk.

dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.

@Moderator kunt uw dit oppakken en escaleren naar een oplosteam.


Klopt heb twee stb's en op alle twee regelmatig dit probleem

Dat is wel heel merkwaardig. Laat u de kastjes gewoon aanstaan? Of trekt u steeds iedere avond de stekker uit het stopcontact?

Stekker blijft er altijd in  alleen na deze melding halen we de stroom eraf omdat hij anders niets doet

U kunt niet met het pijltje op de afstandsbediening naar de 2de optie?

Dit zou ik kunnen gaan testen zodra ik hem weer krijg


Hey @Erwin.vantongeren, niet fijn dat je dit regelmatig ervaart. Vooral niet als het met beide gebeurt. Wil je de volgende keer dat het gebeurt inderdaad eens testen of je de factory reset optie kunt selecteren. Als dat niet lukt, herstart de ontvanger dan door hem even stroomloos te maken. Doe daarna een reset via Menu > Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Terugzetten op fabrieksinstellingen.

Doe dit bij een van de ontvangers, maar niet bij de tweede. Kijk dan eerst even een dag of wat aan of het probleem terugkomt bij de ontvanger waar je dit deed. Als dat niet zo is, herhaal het proces bij de tweede ontvanger.

 

Als het probleem wel terugkomt, ook na een reset, laat het even weten. Dan kunnen we verder kijken.


Volume up/down en power. Lijkt op een geripte telefoon versie van Android. Toch weer een Nederlands bedrijf dat probeert software te maken en het verprutst. 


Wij hadden het net ook een keer... deze melding dus: 

 

 

 


Hey @Erwin.vantongeren, niet fijn dat je dit regelmatig ervaart. Vooral niet als het met beide gebeurt. Wil je de volgende keer dat het gebeurt inderdaad eens testen of je de factory reset optie kunt selecteren. Als dat niet lukt, herstart de ontvanger dan door hem even stroomloos te maken. Doe daarna een reset via Menu > Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Terugzetten op fabrieksinstellingen.

Doe dit bij een van de ontvangers, maar niet bij de tweede. Kijk dan eerst even een dag of wat aan of het probleem terugkomt bij de ontvanger waar je dit deed. Als dat niet zo is, herhaal het proces bij de tweede ontvanger.

 

Als het probleem wel terugkomt, ook na een reset, laat het even weten. Dan kunnen we verder kijken.

Uiteraard komt dit probleem terug dus nu graag escaleren naar een oplosteam het stadium van resetten is nu wel eens voorbij lijkt mij.

Daarnaast heeft @Nick83 deze melding gehad dus graag escaleren.

mvg


@Thijs1963 

Ik heb hem 1 keer gehad, bedenk ik me net.

Stekker eruit en na 1 minuut er weer in.

Daarna, gelukkig, geen problemen meer gehad.


@Thijs1963

Ik heb hem 1 keer gehad, bedenk ik me net.

Stekker eruit en na 1 minuut er weer in.

Daarna, gelukkig, geen problemen meer gehad.

als dat zo is lijkt het mij helemaal tijd om vanuit KPN actie te ondernemen.

Dan zijn er al 3 mensen die dit hebben gehad.

Dan is het dus een structureel issue en niet even een incident


als dat zo is lijkt het mij helemaal tijd om vanuit KPN actie te ondernemen.

Dan zijn er al 3 mensen die dit hebben gehad.

Dan is het dus een structureel issue en niet even een incident

Er is geen structureel issue. Android Recovery kan wel eens voorkomen. In de meeste gevallen is het met een herstart of een reset verholpen. Geroep om escalatie is niet nodig. 

Als dit bij iemand regelmatig terugkomt, dan is het een voor die persoon structureel probleem. Waar we dan ook met die persoon mee verder gaan. 

 

Dus, @Erwin.vantongeren, is het probleem nog teruggekomen? En zo ja, heb je dit kunnen proberen?

Hey @Erwin.vantongeren, niet fijn dat je dit regelmatig ervaart. Vooral niet als het met beide gebeurt. Wil je de volgende keer dat het gebeurt inderdaad eens testen of je de factory reset optie kunt selecteren. Als dat niet lukt, herstart de ontvanger dan door hem even stroomloos te maken. Doe daarna een reset via Menu > Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Terugzetten op fabrieksinstellingen.

Doe dit bij een van de ontvangers, maar niet bij de tweede. Kijk dan eerst even een dag of wat aan of het probleem terugkomt bij de ontvanger waar je dit deed. Als dat niet zo is, herhaal het proces bij de tweede ontvanger.

 

Als het probleem wel terugkomt, ook na een reset, laat het even weten. Dan kunnen we verder kijken.

 


Heb sinds de laatste reset dit probleem niet meer gehad maar ben ook op het moment niet veel thuis geweest


@Erwin.vantongeren Dan gaan we er maar van uit dat het een incident was.

mvg


Volume up/down en power. Lijkt op een geripte telefoon versie van Android. Toch weer een Nederlands bedrijf dat probeert software te maken en het verprutst. 

Laat dit liever!


Volume up/down en power. Lijkt op een geripte telefoon versie van Android. Toch weer een Nederlands bedrijf dat probeert software te maken en het verprutst. 

Laat dit liever!

Ik begrijp niet wat je nu wil zeggen hier en wat je punt nu is?

mvg


Onnodige rant, zoals je kan zien. Zoiets heeft geen enkele meerwaarde voor een topic als dit. 


Helaas vandaag weer deze melding afstand bediening reageert op dat moment ook niet en je moet dus echt stroom eraf en dan weer stroom erop doen en dan werkt weer alles


@Erik_ Wellicht tijd dit even op te schalen naar een oplosteam.

mvg


Gebeurt dit nog steeds op beide ontvangers, @Erwin.vantongeren? Of zie je dat het nu vooral/altijd op een gebeurt?

Ik ben, voor bepaling van de vervolgstappen, aan het navragen of dit een probleem is dat meestal zijn oorsprong in de box vindt, of in de verbinding met het platform. Daar kom ik op terug.