Skip to main content
Vraag

Android TV app stopt na ieder programma

• June 12, 2025
  • 51 reacties
  • 781 keer bekeken

mrGanesha
Slimmerik

Vreselijk irritant: Aan het eind van een programma, stopt de stream. Als ik dus om 07:56 goedemorgen nederland opzet, omdat op die zender (Nederland 1) 4 minuten later het journaal begint, stopt de stream juist om 08.00 en moet ik weer de AB pakken om opnieuw de stream van Nederland 1 te starten.

Device: GoogleTV Streamer

51 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@mrGanesha, ik heb dit ook van iemand anders gelezen toevallig, naar aanleiding daarvan heb ik het doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij het kunnen bekijken. De GoogleTV Streamer die je noemt, is dat de 4K versie of de HD versie?

mrGanesha
Slimmerik
  • Auteur
  • June 12, 2025

Hoi ​@mrGanesha, ik heb dit ook van iemand anders gelezen toevallig, naar aanleiding daarvan heb ik het doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij het kunnen bekijken. De GoogleTV Streamer die je noemt, is dat de 4K versie of de HD versie?

Er bestaat maar 1 versie van de GoogleTV Streamer, die is 4K

Jasper van KPN
Moderator

Dank je, ik geef 'm door. De reden dat ik het vroeg is dat mensen het vaker verwarren met de Chromecast met Google TV, dat wou ik zeker weten voordat we het door konden geven.

Hier het zelfde. Ik gebruik de app. En deze stopt na een uitzending. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Henk den Draaier, op wat voor apparaat gebruik je de app? Is dat ook op de GoogleTV Streamer, of iets anders? Kan je er meer over vertellen?

• Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Hier ook hetzelfde probleem  merk het met name als we in ochtend even het nieuw bekijken dat hij er vaak uitklapt

terwijl later op de dag  op andere zenders het wel weer goed lijkt te gaan.

Sinds de laatste grote update van de app  is dit lijkt .

Hier staat de app op een nokia 8000 box

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@andreb74, dank je voor het aanhaken en jouw ervaring. Die nemen we hierbij ook mee, de ontwikkelaars zijn dit aan het onderzoeken, Jouw voorbeeld kan daarbij helpen. Maakt het in jouw geval ook nog uit welke zender je kijkt als je het 's ochtends wel merkt en later op de dag niet?

• Nieuwkomer
  • July 8, 2025

Hier hetzelfde probleem op een TCL C825. Ik gebruik de Android app op deze Android tv. 

Deze Android tv uit 2022 draait op Android 11 (software is up to date) 

En de kpn app is ook de meest recente versie.

Elke uitzending stopt een paar minuten voor het einde van datgene wat uitgezonden wordt. Super irritant  

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Jinx82, vervelend dat je hier ook last van hebt! Ik voeg jouw tv type er ook aan toe zodat het meegenomen kan worden!

• Nieuwkomer
  • July 29, 2025

Ik ervaar hetzelfde probleem. Zowel op mijn TV draaiend op Android. En mijn chromecast

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@NL_TvdB, ook welkom op de community. Welk merk en model AndroidTV heb je precies? Dan voeg ik dat er ook aan toe, de ontwikkelaars zijn daar nog mee bezig.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • August 14, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, heel irritant. Ik kijk TV via een Google tv streamer 4K. Gebeurt helaas zonder uitzondering bij elk programma. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Kemper. De ontwikkelaars hebben dit nog in onderzoek, en werken daarmee aan een oplossing. Zodra die er is zal dat met een update verbeterd worden.

Forum|alt.badge.img

En ook ik heb hier last van op mijn TLC tv met Android tv

mrGanesha
Slimmerik
  • Auteur
  • August 15, 2025

Welkom op de community ​@Kemper. De ontwikkelaars hebben dit nog in onderzoek, en werken daarmee aan een oplossing. Zodra die er is zal dat met een update verbeterd worden.

Sorry hoor, maar dit is gewoon een regressie, waarvan je de oorzaak gewoon in je source control (zal wel GIT zijn) kunt opzoeken. De oplossing is een simpele revert. Een ontwikkelaar heeft dit in een half uur gefixt. Dus hou op met "onderzoek en werken aan een oplossing". Zeg gewoon eerlijk dat het geen prioriteit heeft ofzo.

\rand

Jasper van KPN
Moderator

Ik zag jouw eigen topic hierover ook al ​@Martine12345, weet je welk type TCL je hebt? Dan kan ik die ook doorgeven aan de ontwikkelaars, zodat ze zoveel mogelijk informatie hebben.

Sorry hoor, maar dit is gewoon een regressie, waarvan je de oorzaak gewoon in je source control (zal wel GIT zijn) kunt opzoeken. De oplossing is een simpele revert. Een ontwikkelaar heeft dit in een half uur gefixt. Dus hou op met "onderzoek en werken aan een oplossing". Zeg gewoon eerlijk dat het geen prioriteit heeft ofzo.

Er wordt aan gewerkt is eerlijk, daar kan ik niets anders van maken. Ik weet niet hoe het technisch in elkaar zit, dus inhoudelijk laat ik aan de ontwikkelaars. 

Forum|alt.badge.img

Ik heb een TLC 50C805

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@Martine12345, ik geef 'm door zodat het meegenomen kan worden!

Forum|alt.badge.img

Krijgen we nog een update? Het begint me steeds meer te irriteren. Als er geen oplossing voor komt ga ik, na meer dan 20 jaar maar eens kijken of ik niet eens moet overstappen

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 6, 2025

Er is inmiddels een update voor de TV+ app voor de smart TV: Update 08.76.07: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV | KPN Community 

Heb jij die ook binnen ​en merk je daarmee wel verbetering? 
Zo niet, dan is het echt afwachten op een latere update. Via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin deze pagina: Product Updates | KPN Community kun je je abonneren op de Product Updates.
Je krijgt dan mail zodra er een nieuwe update is en zo kun je gelijk testen of het bij jou voor de oplossing zorgt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2025

Er is inmiddels een update voor de TV+ app voor de smart TV: Update 08.76.07: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV | KPN Community 

Heb jij die ook binnen ​en merk je daarmee wel verbetering? 
Zo niet, dan is het echt afwachten op een latere update. Via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin deze pagina: Product Updates | KPN Community kun je je abonneren op de Product Updates.
Je krijgt dan mail zodra er een nieuwe update is en zo kun je gelijk testen of het bij jou voor de oplossing zorgt.

Helaas, het lijkt nu niet meer naar elke nieuwe programma te stoppen, maar soms gewoon ergens in het midden van een programma..

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Stopt het zo’n 15 minuten na begin (volgens de epg) van het nieuwe programma toevallig?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2025

Stopt het zo’n 15 minuten na begin (volgens de epg) van het nieuwe programma toevallig?

Zou best kunnen, heb het niet getimed

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2025

Dank voor het toelichten ​@Martine12345! We hebben dit inmiddels doorgezet naar de ontwikkelaars en die hebben hier een ticket voor aangemaakt. Ze gaan het onderzoeken, dus als er meer nieuws is laten we het weten! 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

Dank voor het toelichten ​@Martine12345! We hebben dit inmiddels doorgezet naar de ontwikkelaars en die hebben hier een ticket voor aangemaakt. Ze gaan het onderzoeken, dus als er meer nieuws is laten we het weten! 

Ik zit nog steeds te wachten op een update waarbij ik niet na elk einde van een programma weer opnieuw een programma moet opstarten. Of aan het einde van een programma, wanneer deze nog niet is afgelopen en het kijken stopt, ik snel naar de gids moet waar ik het volgende programma start om het einde van het programma wat im aan het kijken ben kan zien