Skip to main content
Vraag

Android TV app stopt na ieder programma

• June 12, 2025
  • 51 reacties
  • 781 keer bekeken

Toon eerste bericht

51 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 5, 2025

Hier staat de app op een nokia 8000 box

Héél apart dit ​@andreb74 . Ik heb o.a. ook een Nokia 8000 en als ik een programma live aanzet in de KPN TV+ app speelt het ‘eindeloos’ door. Heb 'm onlangs nog per ongeluk een paar uur aan gelaten (tv staat niet in ruimte waar ik overdag veel ben). En de wifi is daar ook niet op z'n sterkst (2 van 4).

En hoorde ineens zacht geluid toen ik in de woonkamer de boel uitzette. De Nokia 8000 had uren gespeeld op een live kanaal via de KPN TV+ app….

NOTA BENE: als je vanuit het startscherm met een cijfertoets direct een zender aanzet kom je er vaak niet live in. Dan stopt ie inderdaad als dát programma is afgespeelt. Nouja, een klein kwartiertje in het volgende programma in verband met de uitloop van een opname (voor terugkijken of opnames).

Je start het best vanuit je favorieten of de gids, en dan bij die laatste onder het ‘live lijntje’.

Verder heb ik nog de Chromecast Google-TV 4k waar ie prima op speelt. En de KPN mediabox, al gebruik ik daar natuurlijk de kpn launcher het meest. 

Jasper van KPN
Moderator

Het ticket hiervoor is nog in behandeling, daar is op dit moment nog geen update over. Dat jullie beiden dezelfde apparatuur hebben maar een verschillende ervaring is wel bijzonder. De meeste meldingen die merken dat het niet doorspeelt gingen over een Chromecast, maar ook niet bij iedereen. Ik weet niet wat de status is van dat ticket, ik ga kijken of ik dat kan achterhalen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 6, 2025

Hier hetzelfde probleem - soms. Gisteren geen probleem gehad, maar vanavond wel weer.

Bij het starten van een tv-programma via de kpn TV+ app via de Gids stopt het programma net voor het einde. In dit geval was ik de serie FBI op Paramount aan het bekijken en net voor het afgelopen (23:50) is stopt het programma en schakelt de app terug naar het infoscherm. Super irritant.,

De TV+ boxen in huis hebben geen last van dit euvel, dus het lijkt echt aan de Android app te liggen.

TCL 43C69B Firmware 2025.08.08 - laatst beschikbare versie

Android TV 12 / patch level 5 mei 2025 - laatst beschikbare versie

TV+ app versie 08.81.00 (302335) - laatst beschikbare versie

Jasper van KPN
Moderator

Het is in behandeling bij de ontwikkelaars, zij zijn aan het kijken of ze kunnen vinden waardoor dit komt. De oorzaak is nog niet gevonden, dus het is nog even afwachten tot er nieuws over is.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 17, 2025

Hier hetzelfde probleem met mijn Sony smarttv.

Heel erg vervelend aan het worden!

Ben wel blij dat ik niet de enige ben!

Is er een oplossing??????

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Eket edam, de situatie is nog hetzelfde als mijn laatste reactie. Als er een update is zal dit via een update voor de app worden gedaan, die dan in Product Updates wordt gedeeld.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • November 28, 2025

We zijn bezig met dit probleem alleen hebben we moeite dit te reproduceren. Gebeurt het vooral rond bepaalde tijden op de dag? Bij specifieke programma’s? Gebeurt het altijd?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

We zijn bezig met dit probleem alleen hebben we moeite dit te reproduceren.

Dat kan ik me voorstellen. Ik heb 3 losse apparaatjes, 2 × Android-TV en één met Google-TV, en daar loopt een zender gewoon door als die live aan staat.

Het verschijnsel is er (hier) alleen als je begint met een eerder uitgezonden uitzending via de gids. 

Daar is alleen op de tv ontvanger een oplossing op. Dáár loopt het door als je met een eerder uitgezonden programma begint.

> Wat hier gemeld is:

Boxen:

Google TV streamer (2 x genoemd)

Nokia 8000 (op de mijne eerder getest en live stream loopt gewoon door)

Televisies:

TCL C825 (Android 11)

TLC 50C805

TCL 43C69B

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@mrGanesha, ​@Henk den Draaier, ​@NL_TvdB, ​@Kemper, ​@Martine12345, ​@Jinx82, ​@perjan, ​@andreb74 en ​@Eket edam. In de meest recente versie van de app (versie 08.84.00) zit hier een verbetering voor. Als jullie die updaten zou het niet moeten stoppen na elk programma:

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 9, 2025

Update geïnstalleerd, en zal het in de gaten houden. Mocht het probleem terugkeren laat ik het hier weten.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2025

Hoi ​@mrGanesha, ​@Henk den Draaier, ​@NL_TvdB, ​@Kemper, ​@Martine12345, ​@Jinx82, ​@perjan, ​@andreb74 en ​@Eket edam. In de meest recente versie van de app (versie 08.84.00) zit hier een verbetering voor. Als jullie die updaten zou het niet moeten stoppen na elk programma:

Het probleem lijkt inderdaad opgelost.. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2025

Helaas te vroeg gejuicht..Hij stopte weer aan het einde van een programma

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • December 11, 2025

Helaas te vroeg gejuicht..Hij stopte weer aan het einde van een programma

Zou je me de exacte stappen kunnen vertellen? Voorbeeld:

1. Open de app
  2. navigeer naar gids
  3. klik op het live programma van npo 1
  4. klik op ‘Nu kijken’
  5. wacht tot het programma is afgelopen. Loopt ie nu over naar het nieuwe live programma?

Welke stappen voor jij precies uit?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 11, 2025

Zou je me de exacte stappen kunnen vertellen? Voorbeeld:

1. Open de app
  2. navigeer naar gids
  3. klik op het live programma van npo 1
  4. klik op ‘Nu kijken’
  5. wacht tot het programma is afgelopen. Loopt ie nu over naar het nieuwe live programma?

Welke stappen voor jij precies uit?

Precies deze stappen, die jij hierboven beschrijft En eerst liep het programma inderdaad gewoon door, maar later op de avond stopte hij aan het einde van het programma. Ik twijfel nu wel of we niet aan het terugkijken waren.Maar ik zal morgen, vanavond lukt het niet, er extra op letten. Ik kom er op terug

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 15, 2025

Wij keken het journaal van 6 uur terug, we kwamen half in de uitzending en zetten deze naar de start. We keken gewoon door Daarna kwam Eva, die naar een paar minuten stopte. Dus via gids naar Eva en deze gestart, niet naar het begin, dus live. Tijdens het programma even stop gezet en daarna weer gestart. Voordat het Journaal begon, reclame was nog bezig, stopte het kijken. Dus moesten we weer via gids programma starten.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 15, 2025

Daarna via gids naar van Roosmalen en Groenteman, we kwamen half in het programma, keken live, stopte een paar minuten naar afloop

Toen, via de gids naar Jesse’s strijd, we kwamen aan het einde van het programma erin. Een paar minuten na het einde van het programma stopte deze en moesten we via gids naar Nieuwsuur.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 15, 2025

Update geïnstalleerd, en zal het in de gaten houden. Mocht het probleem terugkeren laat ik het hier weten.

Helaas, probleem is vanavond weer terug. Na een paar dagen zonder problemen tv te hebben gekeken is vandaag net voor het einde van het programma de uitzending weer gestopt.

Acties:

1. TV ingeschakeld (TCL)
  2. kpn tv+ app opgestart v8.84.00
  3. via gids programma uitgezocht om te kijken - in dit geval FBI international op Paramount. Programma was al gestart, ik ben halverwege ingestapt (dus niet kijken vanaf begin)
  4. net voor einde programma stopt het afspelen en verschijnt het info-scherm
  5. via terug-knop op afstandsbediening naar gids teruggegaan - daar staat "nu” nog op het starten van het programma, dus er lijkt iets mis te gaan met de timing.

Ik zie nu overigens dat er nog een nieuwe update is van de app, en zal deze direct installeren - 8.84.02. Dit zal vanavond niet meer verder getest worden, maar bij de volgende keer dat een programma stopt meld ik het weer...

Jasper van KPN
Moderator

Vervelend dat het toch nog voorkomt na de update! Ik geef de precieze stappen die jullie daarbij gevolgd hebben door, zodat dat meegenomen kan worden hierbij!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 28, 2025

We zijn inmiddels bijna 2 weken verder en de app is geupdate naar 8.84.03 en bij mij is het probleem niet meer teruggekomen.
De televisie is niet veel gebruikt maar toch… het lijkt opgelost.

Wat ik overigens een paar dagen na mijn vorige post ook nog aangepast heb zijn de energie-instellingen van de TCL TV. De optie “TV op stand-by” was ingeschakeld en die heb ik uitgezet.
Daardoor schakelt de TV echt uit bij het uitzetten in plaats van een soort slaapstand. Dit zou ook kunnen schelen. Het kost nu wel wat meer tijd bij het inschakelen van de TV, maar iedere keer als ik de TV inschakel wordt de kpn tv+ app als nieuw opgestart en heb ik geen problemen met de gids, tijd, of andere issues.

Het blijft overigens wel vervelend dat je tig klikken moet doen voordat je daadwerkelijk tv kunt kijken. Maar dat is voor in een ander issue ;)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 28, 2025

Hoi ​@perjan . Tig klikken?

Met één klik na het starten van de app start mijn eerste favoriete zender meteen. 

Ook kun je met de cijfertoetsen, die je dan wel op de afstandsbediening moet hebben, direct een zender starten. Dan is het hooguit 1, 2 , of 3 klikken afhankelijk van het zendernummer. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 29, 2025

Hoi ​@perjan . Tig klikken?

Met één klik na het starten van de app start mijn eerste favoriete zender meteen. 

Ook kun je met de cijfertoetsen, die je dan wel op de afstandsbediening moet hebben, direct een zender starten. Dan is het hooguit 1, 2 , of 3 klikken afhankelijk van het zendernummer. 

Tig klikken. Met één klik kom je hooguit bij het infoscherm van wat op dat moment op je eerste favoriete zender is

Probeer maar eens samenvattingen van Engels voetbal te kijken op de BBC of skiwedstrijden op Eurosport. Als je niet weet welk zendernummer die zenders hebben, ben je 30 klikken verder. Of nog meer voor de regionale zenders.
Op de kpn tv+-box zelf lukt dat in ongeveer 10 klikken, via het “Nu op TV”-overzicht (vergelijkbaar met de webinterface).
In de Android tv+ app zit dit overzicht helaas helemaal rechts van de zenders (15 klikken). En dat zou beter kunnen.

Jasper van KPN
Moderator

Dat het niet meer lijkt voor te komen klinkt goed ​@perjan! Hopelijk blijft dat ook zo. Mocht het toch weer voorkomen, dan horen we het natuurlijk graag.

Wat betreft het klikken, 15-30 keer klikken heb ik zelf nog niet gehad, maar persoonlijk heb ik ook liever zo min mogelijk klikken voordat je bij je doel komt. Ik hoop dat dat in de toekomst makkelijker kan worden. Maar zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke voorkeur daarin. Ik ontwikkel de app niet maar we benoemen het wel bij de ontwikkelaars 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2025

Ik lees dat het bij andere opgelost is, maar ik moet nog wel elke keer aan het einde van een programma terug naar de gids omdat het programma echt stopt. Vaak is het programma dan nog niet echt afgelopen en moet ik snel naar de gids om het programma wat daarna komt aan te zetten.  

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2025

We zijn inmiddels bijna 2 weken verder en de app is geupdate naar 8.84.03 en bij mij is het probleem niet meer teruggekomen.
De televisie is niet veel gebruikt maar toch… het lijkt opgelost.

Wat ik overigens een paar dagen na mijn vorige post ook nog aangepast heb zijn de energie-instellingen van de TCL TV. De optie “TV op stand-by” was ingeschakeld en die heb ik uitgezet.
Daardoor schakelt de TV echt uit bij het uitzetten in plaats van een soort slaapstand. Dit zou ook kunnen schelen. Het kost nu wel wat meer tijd bij het inschakelen van de TV, maar iedere keer als ik de TV inschakel wordt de kpn tv+ app als nieuw opgestart en heb ik geen problemen met de gids, tijd, of andere issues.

Het blijft overigens wel vervelend dat je tig klikken moet doen voordat je daadwerkelijk tv kunt kijken. Maar dat is voor in een ander issue ;)

Die energie instellingen zal ik ook eens naar kijken

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 29, 2025

Dat het niet meer lijkt voor te komen klinkt goed ​@perjan! Hopelijk blijft dat ook zo. Mocht het toch weer voorkomen, dan horen we het natuurlijk graag.

Fijn dat er vooruitgang in de ontwikkeling van de app zit en dat er ook serieus met de feedback omgegaan wordt. Bedankt daarvoor!

Wat betreft het klikken, 15-30 keer klikken heb ik zelf nog niet gehad...🙂

Dit hebben meerdere gebruikers (inclusief ikzelf) als feedback gemeld in het topic van de nieuwe tv+ app, net als de wens om de “Nu op TV” optie aan het menu toe te voegen. Hopelijk wordt er ook nog ooit iets met die feedback gedaan!

Zie ook: