Skip to main content
Vraag

App Apple TV 4K bij Hollandsnieuwe

• May 29, 2026
  • 16 reacties
  • 225 keer bekeken

Hollandsnieuwe heeft nu ook een prachtige tv app voor de appletv4k ongelofelijk dat de kpn deze nog steeds niet heeft! Ga lekker zo door KPN!

Ben er helemaal klaar mee

Ā 

16 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Apple TV 4KĀ 

Ik heb daar een centraal topic voor aangemaakt, inmiddels 2 jaar geleden.
Als je mijn topic even doorleest, heb je een aardig beeld omtrent het ontwikkelen en uitbrengen van de KPN TV+ app voor Apple TV 4K.

Ā 

Ā 

En het is inderdaad heel treurig om te zien, dat zelfs een budgetprovider zoals HollandsNieuwe (onderdeel van Vodafone & Ziggo) wel een TV app uitbrengt voor Apple TV 4K.
Al is het bij HollandsNieuwe niets minder dat de uitgekleden Ziggo Go TV app, met de schil van HollandsNieuwe overheen.

KPN begint steeds verder achter te lopen op de overige providers, al hebben ook Youfone en Solcon ook nog geen TV app voor Apple TV 4K, maar dat zijn dochterondernemingen onder de vlag van KPN B.V. en danĀ is alles gelijk duidelijk waarom deze twee het ook nog niet hebben.

Ā 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 1, 2026

Goedemorgen ​@Apple TV 4KĀ en bedankt voorjouw bericht :)

Dit is een wens die we vaker voorbij zien komen en ik begrijp die wens ook heel goed. Op dit moment hebben we helaas geen concrete datum maar zodra hier meer bekend over wordt, kun je dat hier op onze Community allemaal teruglezen!Ā šŸ™šŸ»

Ā 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Dit is een wens die we vaker voorbij zien komen en ik begrijp die wens ook heel goed. Op dit moment hebben we helaas geen concrete datum maar zodra hier meer bekend over wordt, kun je dat hier op onze Community allemaal teruglezen!Ā šŸ™šŸ»

Gelieve tegen die tijd bericht te sturen naar KPN-klant, tussen 6 planken 345, Kerkhof Zuid.šŸ¤—

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ā 

Dit is inmiddels een vaste reactie vanuit het moderatie team, waar de meeste klanten met een Apple TV 4K totaal niets aan hebben.
Het is al jaren een grote wens van klanten met een Apple TV 4K in huis, maar er gebeurd gewoon helemaal niets, behalve een vage zoethoudertje.

De meeste met een Apple TV 4K zullen je hierin niet meer geloven ​@Jan van KPNĀ , en hebben inmiddels allang de overstap naar NLZIET gemaakt of een andere provider die wel een TV app heeft voor Apple TV 4K.
Gewoon omdat het TV Team van KPN het totaal niet serieus neemt wat er onder de klanten speelt, en zich alleen maar richt op Android!!

De geloofwaardigheid is bij de meeste klanten met een Apple TV 4K in huis, tot het nulpunt gedaald, en dat komt gewoon hoe KPN hiermee omgaat.

Ā 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 1, 2026

Daar ben ik me van bewust ​@Michel.uit.ArnhemĀ maar ik kan er simpelweg ook niet meer of er iets anders van maken :(

Ā 

Gewoon omdat het TV Team van KPN het totaal niet serieus neemt wat er onder de klanten speelt, en zich alleen maar richt op Android!!

De geloofwaardigheid is bij de meeste klanten met een Apple TV 4K in huis, tot het nulpunt gedaald, en dat komt gewoon hoe KPN hiermee omgaat.

Dat het er nog niet is, betekent natuurlijk niet dat we het totaal niet serieus nemen, dat is wel heel erg kort door de bocht en dat ben ik eigenlijk niet echt van je gewend ;)

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2026

Ik vindt het prima allemaal KPN ga maar lekker door met slapen het boek is dicht voor mij!

misschien moet de KPN staf zelf een AppleTv4K kopen dan kunnen ze zienĀ wat ze missen!Ā 
Met dank aan nlziet, ik denk dat Televisie kijken voor KPN net zo afloopt als vaste telefoon!!

Zzzzzzzzz KPN

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Ā 

Dat het er nog niet is, betekent natuurlijk niet dat we het totaal niet serieus nemen, dat is wel heel erg kort door de bocht en dat ben ik eigenlijk niet echt van je gewend ;)

Dat er er na jaren niets meer dan de vage, feitelijk niets zeggende kretologie als ā€˜er is nog niets over bekend’, ā€˜het staat op de roadmap’, of’ als er meer over bekend is, lees je dat hier op de community’, te melden valt, geeft nou niet bepaald de indruk dat het Ć©cht serieus genomen wordt. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend.Ā 

Het ontwikkelen van een app is echt geen rocket-science en hoeft ook geen jaren te duren. Ik - en ik denk niet de enige - ben wel benieuwd wat nu precies de reden is, waarom er na jaren nog steeds niets concreets te melden valt, zeker als het zo serieus wordt genomen.

Duidelijkheid levert meer begrip op dan uitgemolken, niets zeggende kreten.Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Daar ben ik me van bewust ​@Michel.uit.ArnhemĀ maar ik kan er simpelweg ook niet meer of er iets anders van maken :(

Ā 

Ā 

Het spijt mij om te moeten zeggen ​@Jan van KPNĀ , maar ik blijf bij mijn opinie en mening dat KPN het wel degelijk niet serieus neemt, en danĀ doel ik hoofdzakelijk op het TV Team.
Jullie moderators kunnen helaas niets anders, dan hetzelfde blijven zeggen, wat mij ook heel vervelend lijkt.

Het is absoluut niet kort door de bocht, want KPN had allang de KPN TV App beschikbaar kunnen stellen voor de KPN klanten met een Apple TV 4K in huis.
Want als andere providers wel een TV app kunnen uitbrengen voor Apple TV 4K, waarom KPN dan niet?Ā 

Ik weet 100% zeker dat daar niemand bij KPN een goed en terdege antwoord op kan geven.

Je hebt inmiddels genoeg bewijs, hoe andere mede klanten met een Apple TV 4K hierover denken, zoals binnen deze topic als die van mijzelf.

Het vertrouwen hierin is inmiddels helemaal weg, en dat heeft KPN volledig aan zichzelf te danken.

• Topper
  • June 2, 2026

Ā 

Ā 

Het spijt mij om te moeten zeggen ​@Jan van KPNĀ , maar ik blijf bij mijn opinie en mening dat KPN het wel degelijk niet serieus neemt, en danĀ doel ik hoofdzakelijk op het TV Team.
Jullie moderators kunnen helaas niets anders, dan hetzelfde blijven zeggen, wat mij ook heel vervelend lijkt.

Het is absoluut niet kort door de bocht, want KPN had allang de KPN TV App beschikbaar kunnen stellen voor de KPN klanten met een Apple TV 4K in huis.
Want als andere providers wel een TV app kunnen uitbrengen voor Apple TV 4K, waarom KPN dan niet?Ā 

Ik weet 100% zeker dat daar niemand bij KPN een goed en terdege antwoord op kan geven.

Je hebt inmiddels genoeg bewijs, hoe andere mede klanten met een Apple TV 4K hierover denken, zoals binnen deze topic als die van mijzelf.

Het vertrouwen hierin is inmiddels helemaal weg, en dat heeft KPN volledig aan zichzelf te danken.

ANDROID (zal de reden wel zijn)

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Zou zomaar kunnen want over de TV+ app voor Samsung is een jaar (!) na het intrekken van de test ook niets meer vernomen en over LG lijkt ā€˜er nog niets over bekend’, ā€˜staat het op de roadmap’, of ā€˜hebben we helaas geen concrete datum maar zodra hier meer bekend over wordt, kun je dat hier op onze Community allemaal teruglezen’. šŸ™ƒ

• Topper
  • June 2, 2026

Zou zomaar kunnen want over de TV+ app voorĀ LG lijkt ā€˜er nog niets over bekend’, ā€˜staat het op de roadmap’, of ā€˜hebben we helaas geen concrete datum maar zodra hier meer bekend over wordt, kun je dat hier op onze Community allemaal teruglezen’. šŸ™ƒ

Er is toch een kpn tv app die behoorlijk werkt op het smart tv deel van LG tv’s. Tenminste bij mij wel. Of bedoel je iets anders en begrijp ik je verkeerd

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

De TV App voor de Samsung en LG televisies is nog de ā€˜oude’ iTV App. Zo’n anderhalf jaar geleden is groots aangekondigd dat deze worden vervangen door een nieuwe TV+ App. En daarna zou bekeken worden of er een app voor de Apple TV ontwikkeld gaat worden of misschien eerst voor de Philips TV (die op Titan werken).Ā 

De TV+ app is er nu alleen nog voor Android televisies en Android streamingsboxjes.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • June 2, 2026

Ā 

Ik denk dat we de grens nu wel hebben bereikt, ​@Jan van KPN.Ā Alle provider plusĀ NLZIET hebben al geruime tijd een app op de AppleTV. KPN moet zich echt wel extreem schamen. Letterlijk de grootste providerĀ maar de laatste die nog niks heeft. We wachten al twee of drie jaar, laat dat eens tot je doordringen. Ik snap de reactie van ​@Michel.uit.ArnhemĀ enigszins wel.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Het zou mij niets verbazen als een enthousiaste kpn tv developer ergensĀ een proof of concept versie heeft draaien op AppleTV. Maar dat het geen prioriteit krijgt van management.

Forum|alt.badge.img+16

Gelieve tegen die tijd bericht te sturen naar KPN-klant, tussen 6 planken 345, Kerkhof Zuid.šŸ¤—

Haha, moest hier wel om lachen.Ā 

Dit is inmiddels echt een dooddoener aan het worden. Ik beloof mijzelf ook al jaren om de muren eens te gaan verven, ik neem mijn gedachten ook serieus en ben echt van plan, het te gaan doen,en staat op de roadmap. Dit beloof ik mijzelf elke dag weer.Ā 

Maar even serieus, dit is echt van een premium provider als KPN die vroeger altijd voorop liep, toch iets wat schaamte moet oproepen? Dat het het TV Team niet meer lukt om tv apps te ontwikkelen en mediabox software te ontwikkelen. Als zelfs niche partijen een app kunnen maken, waarom lukt het KPN dan niet?Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Android kan geen reden zijn, wel misschien Google, maar daar komen we nooit achter (NDA). KPN kan korting (op Android TV licentie of Google Playstore Service Fee) of zelfs geld krijgen om niet voor concurrenten een App te ontwikkelen. Ook ontwikkelingen van apps voor Samsung of LG liggen al jaren stil.