Skip to main content
Beantwoord

App installeren op TV+ box vanaf USB-stick

• September 22, 2026
  • 11 reacties
  • 87 keer bekeken

Kan ik een (Android) app installeren vanaf een USB-stick?
Ik heb een TV+ box DIW-7022

Beste antwoord door TDN

Maar dan nog. Je kunt alle beschikbare apps gewoon in no time via de Play Store downloaden. 

Hoe wil je b.v. BBC Player installeren voor iemand in Nederland?

@Kees.1958 Je moet naar beneden helemaal scrollen en dan bij machtiging

Bij openen van een APK wordt automatisch gevraagd om installatierechtens, anders ga bij App machtiging (beveiliging & beperking) de toestemming geven voor File Manager+

11 reacties

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

Wat is de rede dat je dit via een usb stick wilt doen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2026

Waarom zou je dat willen?

Bij mijn weten kan dat niet. Alleen via Play Store. 

De usb aansluiting ondersteunt dat ook niet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 22, 2026

Jawel, een filemanager installeren en installatierecht geven (wordt gevraagd bij openen van APK file)

De USB aansluiting ondersteunt ook, niet alleen USB stick maar ook USB harde schrijven.

• September 22, 2026

Jawel, een filemanager installeren en installatierecht geven (wordt gevraagd bij openen van APK file)

De USB aansluiting ondersteunt ook, niet alleen USB stick maar ook USB harde schrijven.

Is dat standaard of na bepaalde handelingen? Want ik lees nergens in de Kennisbanken iets over het gebruiken van usb stick en dergelijke.

Volgens dit topic zou het inderdaad moeten kunnen. Maar dit wordt niet officieel ondersteunt door KPN!!! 

https://community.kpn.com/streaming-122/kan-ik-een-usb-stick-of-externe-hdd-aansluiten-op-mijn-kpn-tv-box-597742?tid=597742&fid=122

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2026

Ik heb via de Playstore nu de gratis manager ‘File Manager+’ geinstalleerd. 
Helaas kom ik niet door dit scherm heen. de knop ‘next’ reageert niet, ‘openen’ ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2026

Maar dan nog. Je kunt alle beschikbare apps gewoon in no time via de Play Store downloaden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Antwoord
  • September 22, 2026

Hoe wil je b.v. BBC Player installeren voor iemand in Nederland?

@Kees.1958 Je moet naar beneden helemaal scrollen en dan bij machtiging

Bij openen van een APK wordt automatisch gevraagd om installatierechtens, anders ga bij App machtiging (beveiliging & beperking) de toestemming geven voor File Manager+

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2026

Waar haal je BBC iPlayer nou weer vandaan in dit topic?

Je hebt hier toch geen fuckekut aan BBC iPlayer in Nederland?

En als je die wilt gewoon het profiel van je Google account op Engeland zetten. 

• September 22, 2026

Je hebt ook niks meer aan de KPN TV app in de UK. En ook daar zijn oplossingen voor net als voor die BBC I player of andere apps die niet standaard in de playstore voor Nederland staan. En KPN heeft blijkbaar een eigen playstore omdat hier als enige de BBC plus app beschikbaar is.

Die landinstellingen wijzigen kan je niet onbeperkt doen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 22, 2026

Wat voor een taalgebruik! Dat je niet kan betekent niet dat iemand anders niet kan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2026

In hoeverre is er risico dat het installeren van een app niet verspreid via de playstore leidt tot storingen van de box. 
Zijn hier bekende incidenten van?