Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb vernomen via een andere post op het forum dat KPN bezig is met het ontwikkelen van een Apple TV app.

Ik wil graag enkele suggesties doen voor verbetering van deze app.

Het zou geweldig zijn als de app ondersteuning biedt voor:

  • 4K zenders;
  • HDR en Dolby Vision beeldkwaliteit;
  • Dolby Atmos geluidskwaliteit;
  • Een gebruikersvriendelijke interface die past bij de stijl van de Apple TV.

Deze opties zijn al beschikbaar op de KPN TV+ box en ik zou ze ook graag willen gebruiken op de Apple TV.

Kan iemand van KPN deze suggesties door willen geven aan het development team van KPN?

Alvast bedankt! 

 

Een eventuele app voor de Apple TV zal vast en zeker dezelfde look en feel krijgen als de smart-TV app op WebOS, Tizen en Android TV. Daarbij zal hij ook gebruik gaan maken van dezelfde TV streams als voor WebOS, Tizen en Android TV en daar zitten geen 4K streams bij. Tevens ondersteunt het online TV platform (wat gebruikt wordt door de smart-TV apps) geen HDR, Dolby Vision en Dolby Atmos.

Als dergelijke functionaliteit geïntroduceerd gaat worden (wat ik voorlopig niet verwacht) dan zal dat vast en zeker ook voor de andere platforms het geval zijn.


@wjb Ik begrijp het. Zal de Apple TV app ook waarschijnlijk gebruik gaan maken van de online tv platform? Want de KPN+ Box heeft wel deze functionaliteiten. 

Heeft het development team misschien een ideeënbus waar ik deze suggesties in kan doen? Ik denk dat vele gebruikers deze functies kunnen waarderen.


Zal de Apple TV app ook waarschijnlijk gebruik gaan maken van de online tv platform? Want de KPN+ Box heeft wel deze functionaliteiten. 

De KPN TV app voor Apple TV zal Zeer zeker gebruik gaan maken van het online TV platform.

De TV+ Box maakt bij live televisie kijken in multicast mode juist geen gebruik van het online TV platform maar van het TV platform op vlan 4.

Er zijn maar drie zenders met HDR zijnde de twee 4K zenders en ESPN UHD. Dolby Vision en Dolby Atmos wordt nog helemaal niet gebruikt bij lineaire televisie.