Skip to main content
Beantwoord

Apps lopen vast op tv ontvanger

• January 20, 2026
  • 23 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik heb vastlopende tv ontvanger zo af en toe, voornamelijk de apps. Videoland en npo plus enz. 

Vaker contact gehad, er is een oplossing, alleen die kan KPN mij NIET bieden. Een nieuwe tv box, alleen dat is kpn+ en omdat mijn contract nog loopt kon het niet. Dan moest ik maar even naar de kpn winkel gaan en hopen dat ze het daar wilde doen. 

Week later weer eens gebeld, zelfde antwoord. Dus ik zeg, er is een oplossing maar die krijg ik niet omdat ik nog een abonnement heb. Daar kwam het op neer. Wel volle bak betalen maar de oplossing niet bieden.. Ik vind dit ronduit schandalig! 

Nu zijn we 3 maanden verder, en wat denk je? Ik kan het nu zelf aanpassen in Mijn KPN. Alleen moet ik daar nu extra voor betalen. Je komt er ook niet tussen bij KPN, niemand kan, wil of gaat iets regelen..

Hoe kan dit toch?? Wie herkent dit, of wie kan mij helpen?? 

Beste antwoord door Michel85

Als die 85 in jouw naam voor je geboortejaar staat dan lukt jou dat. Staat die 85 voor je leeftijd dan duurt het een tijdje😉. Komt vast goed!

Box is binnen. Fijn, de DVS eruit en op wifi. Voor alsnog gaat alles prima.. Pluspunt!! 

23 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Welk type ontvanger heb je nu?

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Welk type ontvanger heb je nu?

VIP 5202

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Ik kwam in een ander topic een soortgelijk probleem tegen en het zou het vollopen van het werkgeheugen kunnen zijn. Ontvanger uitzetten en na twee minuten aanzetten zou kunnen helpen. Heb je dat al geprobeerd of heb je em al een keer gereset?

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Ik kwam in een ander topic een soortgelijk probleem tegen en het zou het vollopen van het werkgeheugen kunnen zijn. Ontvanger uitzetten en na twee minuten aanzetten zou kunnen helpen. Heb je dat al geprobeerd of heb je em al een keer gereset?

Ja na even resetten dan doet hij het weer goed voor een paar weken. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Ik weet niet wat je moet bijbetalen voor de kpn+ ontvanger maar die is wel gebouwd voor apps. De 5202 is toch behoorlijk verouderd. Dus ook bij vervangen is de kans groot dat er problemen komen. Wat mij betreft geschikt voor tv kijken maar niet echt voor apps. 

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Ik weet niet wat je moet bijbetalen voor de kpn+ ontvanger maar die is wel gebouwd voor apps. De 5202 is toch behoorlijk verouderd. Dus ook bij vervangen is de kans groot dat er problemen komen. Wat mij betreft geschikt voor tv kijken maar niet echt voor apps. 

Ze hebben hem al een keer omgeruild, maar dat was dezelfde. Het gaat maar om €1,10 extra, daar loop je natuurlijk niet op leeg, maar het gaan puur om het principe. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Ik snap je maar moet je vasthouden aan principes als je er enorm op vooruit kan gaan😉? Ik heb de tv+box omdat m'n tv geen apps heeft en ik ben erg blij mee. En dat wordt jij ook. 

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Ik snap je maar moet je vasthouden aan principes als je er enorm op vooruit kan gaan😉? Ik heb de tv+box omdat m'n tv geen apps heeft en ik ben erg blij mee. En dat wordt jij ook. 

Maar waarom moet een bestaande klant er extra voor betalen, ik leg die link niet altijd zo :) 

• January 20, 2026

De 5202 zou gewoon goed moeten werken. Als die niet goed werkt, dan is dat geen reden om over te stappen naar TV+ lijkt me.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Omdat het een veel betere box is die ongetwijfeld meer kost en in onderhoud waarschijnlijk ook wat meer kost. Denk aan het updaten van de apps. Als je een tv met apps koopt mag je blij zijn als die apps het na 3 jaar nog doen omdat ze meestal geen update meer krijgen. 

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

De 5202 zou gewoon goed moeten werken. Als die niet goed werkt, dan is dat geen reden om over te stappen naar TV+ lijkt me.

Dat was de enige oplossing, aldus kpn 

• January 20, 2026

Hoe is dat ding verbonden? Met een utp kabel rechtstreeks op het modem? Niet met een SuperWiFi? Geen draadloze verbindingset? 

Zet je hem gewoon elke avond uit? Of laat je hem altijd aan staan?

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Hoe is dat ding verbonden? Met een utp kabel rechtstreeks op het modem? Niet met een SuperWiFi? Geen draadloze verbindingset? 

Zet je hem gewoon elke avond uit? Of laat je hem altijd aan staan?

DVS. Tuner gaat elke avond uit met de afstandsbediening 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Een dvs is sowieso niet optimaal gezien de staat van het huidige electriciteitsnetwerk. We zijn er hier niet gek op. Kpn verkoopt en ondersteunt het ook niet meer. De nieuwe box gaat op wifi wat echt beter is. Of je moet een kabel willen trekken....

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Een dvs is sowieso niet optimaal gezien de staat van het huidige electriciteitsnetwerk. We zijn er hier niet gek op. Kpn verkoopt en ondersteunt het ook niet meer. De nieuwe box gaat op wifi wat echt beter is. Of je moet een kabel willen trekken....

Dat is wel een pluspunt via WiFi. 

• January 20, 2026

Probeer die DVS het huis uit te werken. Want dat is een verouderd systeem wat tegenwoordig vaak gewoon niet meer werkt. De kans is groot dat deze de oorzaak van je probleem is.

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Omdat het een veel betere box is die ongetwijfeld meer kost en in onderhoud waarschijnlijk ook wat meer kost. Denk aan het updaten van de apps. Als je een tv met apps koopt mag je blij zijn als die apps het na 3 jaar nog doen omdat ze meestal geen update meer krijgen. 

Ik heb het besteld hoor :) ben wel erg gehecht aan het blauwe tv menu. Zal even wennen zijn. Heb boven de tv+ app via de tv, kan daar niet heel erg aan wennen nog. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2026

Als die 85 in jouw naam voor je geboortejaar staat dan lukt jou dat. Staat die 85 voor je leeftijd dan duurt het een tijdje😉. Komt vast goed!

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Haha. Het 1e :) 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Box is binnen. Fijn, de DVS eruit en op wifi. Voor alsnog gaat alles prima.. Pluspunt!! 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 21, 2026

Dat klinkt goed!! Veel plezier met de nieuwe box!!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Michel! Welkom op de KPN Community. Ik snap volkomen dat het frustrerend is als iets wat altijd gewerkt heeft opeens minder goed werkt. Niet een excuus maar ik merk wel dat de apps door de jaren heen soms zwaarder zijn geworden. Resetten van de ontvanger en bekabeld aansluiten is dan eigenlijk ook het enige advies wat ik kan geven,

Ik ben blij dat je voor jezelf dan de afweging hebt gemaakt om over te stappen naar KPN TV+. En mooi dat het dan nu voor je werkt.

Mochten er nog zaken zijn waar je vragen over hebt laat het dan weten!

• Auteur
  • Topper
  • January 23, 2026

Hoi Michel! Welkom op de KPN Community. Ik snap volkomen dat het frustrerend is als iets wat altijd gewerkt heeft opeens minder goed werkt. Niet een excuus maar ik merk wel dat de apps door de jaren heen soms zwaarder zijn geworden. Resetten van de ontvanger en bekabeld aansluiten is dan eigenlijk ook het enige advies wat ik kan geven,

Ik ben blij dat je voor jezelf dan de afweging hebt gemaakt om over te stappen naar KPN TV+. En mooi dat het dan nu voor je werkt.

Mochten er nog zaken zijn waar je vragen over hebt laat het dan weten!

Hi Remco,

Natuurlijk is het fijner deze box, wat ik tot nu toe merk. Maar KPN gaat aan het hele feit voorbij dat er een oplossing is, maar eigenlijk niet kon. Een oplossing die mij als klant meer geld gaat kosten. Ergens is dit belachelijk! KPN schermt met de mooiste verhalen, maar als het niet meer goed werkt, dan hullen jullie je achter een contract. Ik betaal ruim €90 per maand en dan mag je wel enige bereidwilligheid, oplossingen of een coulance verwachten. Maar dit is hoe KPN dingen NIET oplost. Jammer.