Skip to main content

Ik ben een beetje klaar met het gezeur met die verouderde TV-ontvangers die niet goed werken met de verschillende TV-apps. TV kijken werkt prima maar zodra je de apps probeert te gebruiken is het huilen met de pet op. HBO bestaat niet eens als app voor deze ontvangers.

Als ik bij mijn vriendin kom, zij heeft een nieuwe ontvanger, dan werkt alles vlekkeloos. Ik zou dit ook zo graag willen maar KPN wil niet. Die wil alleen maar veel geld aan mij verdienen en stelt daar liever niets tegenover.

Nu komt er vast iemand die zegt dat ik kan bellen... Ja, dat kan maar dat helpt helemaal niets. Met die mensen kom je niet verder. En ze vertellen ook allemaal wat anders. Feit is in ieder geval dat er nooit wat wordt opgelost.

Oké, één keer heb ik er één gehad die bereid was haar nek uit te steken en die heeft me zelfs zelf teruggebeld. Daardoor heb ik met een trucje een Arris vip2952 ipv de HMB2260 gekregen maar dat lost helemaal niets op.

Misschien moet ik maar opzeggen en zes maanden gewoon lekker even geen KPN nemen. Dan kan ik daarna een nieuw abonnement afsluiten mét een nieuwe ontvanger en waarschijnlijk ook nog met een mooie korting. Een simpelere oplossing is er volgens mij niet... 🫣 

Hoi. Zelfde hier. Voor de apps gebruik ik m'n smart-tv. Niet een smart tv gekocht om vervolgens de apps met een apart apparaat te gebruiken. 

Maar goed. Je vriendin heeft de allernieuwste TV+ Box DIW7022 met Android-TV van kpn?

Die kun jij ook hebben. Dan hoef je alleen maar over op het nieuwe abonnement. 

Morgen bellen en nog deze week heb je 'm in huis. Via MijnKPN kan ook.

Dit is de prijs opbouw van het nieuwe abonnement. 

 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Zij heeft die 4K ontvanger. (maar gebruikt dat niet) 


Ik denk dat je de Arris VIP5202 4k bedoelt. 

Er is nu een nieuwe 4k ontvanger. De Sagemcom DIW7022. Daar kan nog meer mee. Maar die hoort bij het nieuwste abonnement. En dat kun je gewoon nemen. 👍🙂.

Dit is die allernieuwste 4k ontvanger. 

 


Hoe dan? 🫣 


Al uitgelegd. Via MijnKPN of 0800-0402 verlengen naar het nieuwe abonnement met TV+. Daar zit de tv ontvanger bij die doet wat jij wilt. 'Normaal' apps gebruiken. 


https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Verlengen naar het TV+ abonnement kan zover ik weet alleen via deze link.

Ik kan hier via Mijn KPN nergens veranderen of ik kijk niet goed.


Even gekeken. Maar hier lijkt het wel te kunnen.

Producten - Thuis - linkerkolom: abonnement aanpassen.

Daar kan ik kiezen voor zelfs 4 Gb/s. Dat zit niet in mijn huidige Alles in één vorm dus dat moet het nieuwe abonnement zijn.


Even gekeken. Maar hier lijkt het wel te kunnen.

Producten - Thuis - linkerkolom: abonnement aanpassen.

Daar kan ik kiezen voor zelfs 4 Gb/s. Dat zit niet in mijn huidige Alles in één vorm dus dat moet het nieuwe abonnement zijn.

Bijzonder, kan je dan ook nog voor 50Mb kiezen? Dat kan ik nog wel 4Gb is hier nog niet leverbaar.

Bij aanpassen kom ik eerst bij de internet snelheden bij TV pas later en daar wordt niet specifiek tv+ genoemd. Ik kan alleen TV uitzetten of extra ontvangers of diensten kiezen.

 

Aanpassen is natuurlijk heel iets anders dan verlengen.


Er zijn niet alleen positieve geluiden op dit forum over de nieuwe manier van apps gebruiken op de decoder.

Als je de kans hebt zou ik zelf altijd kiezen om de apps op je tv te installeren, of gebruik te maken van een Chromecast. Zelf hebben wij ook de nieuwe 4k decoder maar de apps van onze streamingdiensten gebruiken we op onze tv. 


Er zijn niet alleen positieve geluiden op dit forum over de nieuwe manier van apps gebruiken op de decoder.

Als je de kans hebt zou ik zelf altijd kiezen om de apps op je tv te installeren, of gebruik te maken van een Chromecast. Zelf hebben wij ook de nieuwe 4k decoder maar de apps van onze streamingdiensten gebruiken we op onze tv. 

Dat is ook de manier die ik gebruik, maar dat zou toch makkelijker moeten kunnen. Waarom heb je anders een abonnement op een streamingsdienst via KPN?

Ik vind het van de zotte dat KPN niet in staat is om een vlekkeloos werkend product te leveren. Ik ga hierom natuurlijk niet mijn abonnement wijzigen en dan zelfs ook nog meer betalen; ben niet gek. KPN moet gewoon maar eens voor een goed werkend product zorgen. Het is als met ieder ander product: als het niet (goed) werkt ga je terug naar degene die je het verkocht heeft. Helaas houdt KPN zich van de domme. 


"Waarom heb je anders een abonnement op een streamingsdienst via KPN?"

 

Dat vraag ik mij hoe dan ook altijd af, abonnementen bij streamdiensten zal ik nooit via de provider afnemen. Wellicht is het makkelijker alles op 1 factuur, of het is voor die € 5,00 factuurkorting waarvoor je ook verplicht een mobiel abonnement moet afnemen.

 

Waarom niet via de provider betalen, stel je stapt jaarlijks over vanwege de kortingen dan moet je ook ieder jaar je streamdiensten omzetten.


Precies. Hier alleen Videoland en Viaplay via kpn.

Videoland omdat het ~10 jaar geleden alleen nog maar via kpn kon. Die hele dienst was er los nog niet.

Viaplay omdat je in het hele begin niet via iDeal kon betalen. En vanwege het F1 kanaal op de ontvanger.

Alle andere diensten heb ik buiten kpn om. Die schrijven allemaal automatisch af.

De apps in de ontvanger (Arris vip2952) heb ik nooit gebruikt. Juist daarvoor een smart-tv gekocht.