Skip to main content

In verband met aanhoudende problemen met mijn ubiquiti wifi thuis en meer forum berichten dat er mogelijk een verband is met de Experiabox dhcp server ben ik afgelopen vrijdag overgestapt naar een fritzbox 5490.

 

In de fritzbox heb ik de wizard doorlopen en gekozen voor kpn glasvezel via poort#1.

De kabel van het glasvezel kastje heb ik op poort1 aangesloten, alles netjes opniuw opgestart en alles werkte probleemloos. De TV heeft tot zondag avond gewerkt en toen zag ik ineens fout stb-nmc-400.

Het internet werkt nog steeds probleemloos maar de tv-ontvanger blijft die fout geven . Als ik de stroom er kort af haal werkt het paar seconden, dan hapert ie en valt ie uit.

Hij is direct aangesloten op de fritzbox. Ik heb ook geprobeerd deze op mijn unifi switch aan te sluiten , maar ook dat hielp niet.

Helaas kon de kpn servicedesk mij niet verder helpen omdat ik geen plus dienst heb afgenomen.

Zit er een DVS tussen?

Die zorgt meestal voor dit soort problemen.


Ik neem aan dat je “digitale versterker” bedoeld ?
Er zit niets tussen,
fritzbox → utp → arris box
arris box → hdmi → TV


Ik heb de stroom eraf halen geprobeerd, maar helaas. Zijn er nog andere zaken die ik kan uitvoeren om het probleem vast te stellen ? Ik begreep dat de nmc-400 een meer generieke foutcode is ?


Ik neem aan dat je “digitale versterker” bedoeld ?
Er zit niets tussen,
fritzbox → utp → arris box
arris box → hdmi → TV


Ik heb de stroom eraf halen geprobeerd, maar helaas. Zijn er nog andere zaken die ik kan uitvoeren om het probleem vast te stellen ? Ik begreep dat de nmc-400 een meer generieke foutcode is ?

 

Nee, een DVS is een draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk.

En juist dat geeft steeds meer problemen omdat het 230 volt netwerk steeds meer verstoord raakt en daar ook niet voor bedoelt is.

 

Kijk eens in de Fritzbox of aar alles goed in staat.

Ik weet niets van de Fritzbox, maar vele andere forum leden kunnen je daar goed mee helpen.

 

stb-nmc-400 betekend dat de KPN tv ontvanger geen verbinding met het netwerk kan maken en meestal ligt het probleem in het interne netwerk (thuis).


Hi @Pvanwelt,

Even een extra controle: als je je ‘oude’ modem weer aansluit op exact dezelfde manier (als je 'm nog hebt), is de foutcode dan direct verdwenen?

Als dat het geval is, kan het inderdaad zijn dat er in de Fritzbox iets anders ingesteld moet worden, je kunt voor verdere hulp daarbij even een kijkje nemen in dit artikel:

 


Bedankt voor de reacties.

Ik vind het erg jammer dat er nergens iets concreets benoemd staat over een vereiste configuratie van een modem om het tv-kastje probleemloos te laten functioneren.

En zodra het niet werkt, krijg je geen hulp meer.

 

Ik ben inmiddels terug overgstapt naar de xperia box , waarna alles weer werkte.

De vraag blijft dus wel wat er nodig is voor configuratie op de fritzbox om het tv-kastje probleemloos te laten functioneren.


Ik vind die vraag lastig te beantwoorden @Pvanwelt, aangezien het qua tv kijken redelijk plug and play hoort te zijn. Als je een Fritzbox via KPN bestelt krijg je niet hetzelfde type als jij nu hebt, maar de stappen voor installatie zijn bij mijn weten wel hetzelfde. Wellicht wordt je nog wat wijzer van dit artikel: