Skip to main content
Vraag

Arris tv-ontvanger maakt slecht contact met de netwerkkabel

• November 3, 2025
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In mijn abonnement heb ik twee Arris TV ontvangers. Een ervan geeft af en toe geen beeld, ontbrekend signaal. De netwerkkabelstekker bewegen heeft tijdelijk effect. 

Als ik de andere ontvanger op deze plaats zet, werkt deze probleemloos.

Als ik de probleemontvanger elders aansluit, treedt hetzelfde probleem op.

Mijn conclusie:  er is een probleem met de netwerkaansluiting in de Arris.

Alle KPN remedies zijn al uitgevoerd, zonder effect. Nu wil ik graag iets van die veelgeroemde KPN service merken!  

Telefoneren is wegens mijn slechthorendheid niet mogelijk. e-mail is prima

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

U heeft de Arris VIP 5202 begrijp ik. 

Zo te lezen is waarschijnlijk de UTP connector defect in de Arris tv ontvanger.

Eigenlijk is bellen via het gratis nummer 0800-0402 het beste.  (maar u kunt helemaal niet bellen begrijp ik?)

Als ik het goed heb (zelf heb ik dat niet en wil het ook niet) kan je KPN ook via de Socials bereiken. 

E-mail heeft KPN (en veel anderen) al jaren niet meer.

Via Google vond ik dit i.v.m. Scocial media van KPN:

Ja, KPN is bereikbaar via social media, maar specifieke klantinformatie wordt meestal via andere kanalen afgehandeld. KPN communiceert wel via haar sociale mediakanalen, zoals de KPN website, en deelt daar bijvoorbeeld ook bedrijfsinformatie over de bereikbaarheid. Voor dringende zaken of specifieke klantvragen zijn andere kanalen, zoals bellen naar het telefoonnummer of contact via de KPN website, vaak directer. 

• Sociale media: KPN gebruikt sociale media voor algemene informatie, zoals updates over de bereikbaarheid van hun diensten.
  • Andere kanalen: Voor directe klantvragen en administratieve zaken zijn de telefoon (0800-0402) of het contactformulier op de KPN website vaak effectiever.
  • Storingen: Bij storingen kan KPN via haar website en social media updates geven, maar voor persoonlijke assistentie zijn directere contactmethoden aan te raden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Mijn dank voor de suggesties.

Als je niet kunt telefoneren is dit een hopeloze zaak, Ik zal dan maar iemand vragen om voor mij te bellen. Blijkbaar neemt KPN de toegankelijkheid voor mensen met een beperking niet zo serieus.

( zo zijn er meer)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Hopelijk is vervanging van tv ontvanger ook te regelen via het online contactformulier - die link staat, een beetje verstopt, onderaan op de Online vraag stellen pagina (gelinkt vanuit Service en Contact onderaan elke pagina op dit forum).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Nu  blijkt dat ook de andere Arris regelmatig geen goed signaal krijgt. Daarmee vervalt mijn diagnose.

Bij alle gezoek ben ik ook in mijn Fritzbox wezen kijken en daar blijkt het mogelijk een aangesloten LAN apparaat prioriteit te geven. Dat heb ik nu voor de Arris gedaan en het lijkt er op dat het nu beter gaat.

Omruilen is dus niet meer direct aan de orde.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@TheoSR. Welkom op de community! Mooi dat je in de Fritzbox hebt gekeken en de Arris daar prioriteit hebt gegeven. Fijn dat het nu beter werkt. Houd het de komende dagen nog even in de gaten. Als het probleem toch terugkomt, of als je later toch wilt omruilen of verder wilt kijken, laat het dan gerust weten. We helpen je graag verder.