Skip to main content
Vraag

Arris VIP 2952 tv-ontvanger start niet meer op

• March 23, 2026
  • 10 reacties
  • 53 keer bekeken

Titi
Topper

Ik heb twee tv ontvangers (Arris VIP 2952 V2), een in de woonkamer (werkt goed) en een in de slaapkamer (werkt niet meer). Beide tv ontvangers zijn via een switch (door KPN geleverd) aangesloten op een Experia Box V10 A. Beide tv ontvangers draaien op firmware versie 2.09

De tv ontvanger op de slaapkamer (serienummer: M11814TND084) laad wel nieuwe software, maar als hij dan moet worden opgestart (op 35% van het reset protocol) dan krijg ik elke keer de volgende error code: “F303: opstarten niet mogelijk”.

Ik heb alles al uitgeprobeerd, de Experia Box resetten, alle opties in het menu van de tv ontvanger (software verwijderen, reset fabrieksinstellingen), alle netwerk kabels gecontroleerd, niets helpt, elke keer als de tv ontvanger moet opstarten komt de error code.

Ik ga niet weer met iemand van de KPN aan de telefoon zitten, want die standaard protocol vragen heb ik allemaal al eens uitgevoerd.

Heeft iemand nog een helder idee wat IK hier nog aan kan doen, anders wordt het toch echt een vervanging van de tv ontvanger lijkt mij, al zal dat ook wel weer niet zo makkelijk zijn.

Na heel lang aanmodderen en oeverloos online raadgeving uitgevoerd te hebben, ben ik nu aan het eind van mijn latijn. Wel een duur abo betalen, maar geen werkende tv ontvanger is onacceptabel.

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

De Arris VIP 2952 is ondertussen een aardig oude KPN tv ontvanger.

Bel gratis 0800-0402, dan krijg je een nieuwe (ik denk de Arris VIP 5202)

Hermanqwerty
Helper

De twee ontvangers even omwisselen maakt gelijk duidelijk of er één kapot is lijkt me.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

De twee ontvangers even omwisselen maakt gelijk duidelijk of er één kapot is lijkt me.

Exact, dit!

Titi
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Hallo joop2011,

Ik heb er geen probleem mee om te bellen om deze ontvanger(s) om te wisselen, maar dan beginnen ze altijd steeds weer dat standaard protocol of te draaien waarbij je weer alles eerst aantoonbaar moet uitproberen, en daar heb ik nu na maanden van ellende en testen geen zin meer in.

Als ik direct met iemand contact kon krijgen om deze omwisseling te bespreken/regelen, dat zou veel schelen.

Titi
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Hallo Hermanqwerty en PeterG,

Ik heb de ontvangers even omgewisseld, en inderdaad het gedrag blijft hetzelfde. Nu heb ik wel verbinding op de slaapkamer en in de woonkamer dezelfde error code nadat software geladen was.

Dus kan met grote zekerheid zeggen dat een nieuwe tv ontvanger gewenst is.

Nu dit nog aan KPN duidelijk zien te maken zonder weer in de protocollen te verzanden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Als je ze belt, kan je meteen aangeven dat je alles al geprobeerd hebt.

En zeg ook, dat de Arris 2952 al behoorlijk op leeftijd is.

Andere optie is:

1. Vraag om het nieuwste model Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). Dit is een Android mediabox. Is in het begin wel wennen, alles is en werkt anders.
  2. Zet je abonnement om naar KPN tv+, meestal ben je ook goedkoper uit.  Dan worden beide ontvangers omgewisseld voor de DIW7022

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Die is dus stuk.

Bel en zeg Arris VIP2952 is stuk. Wordt je in een kringetje rondgestuurd verbreek dan de verbinding. En bel binnen 15 minuten nogmaals. 

Vervangen voor Arris VIP5202.

Of anders van 'interactieve tv' naar TV+ wijzigen. Je gaat dan naar twee nieuwe ontvangers. De huidige vervallen dan.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Titi, goed dat je dit allemaal al hebt getest en ook de ontvangers hebt omgewisseld. Daarmee is inderdaad vrij duidelijk dat de tv-ontvanger zelf de oorzaak is. Ik snap ook goed dat je geen zin hebt om weer het hele standaard stappenplan te doorlopen, zeker als je dit al maanden aan het uitzoeken bent. Dat is natuurlijk erg frustrerend.

In dit geval is vervanging inderdaad de meest logische volgende stap. Omdat ik via de community geen directe gegevens kan inzien, raad ik toch aan om even een belafspraak te maken met de klantenservice. Je kunt daarbij meteen aangeven dat je:

• De ontvangers al hebt omgewisseld.
  • Reset en software opnieuw laden hebt geprobeerd.
  • De foutcode F303 blijft terugkomen.
  • Dat de Arris VIP 2952 vermoedelijk defect is.
  • En uiteraard ook al contact heb topgenomen met ons op de community!

Dan kunnen ze dit doorgaans sneller oppakken en een vervangende ontvanger regelen. 😊

Titi
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 24, 2026

Dank je wel ​@PeterG, ​@Serenay van KPN en ​@joop2011 voor de goede adviezen.

Overzetten naar TV+ lijkt inderdaad de beste optie, al zie ik in de TV+ topics toch nog veel hiccups beschreven en nog belangrijker, de korting die ik nu heb en die alleen doorloopt bij het huidige contract ben ik dan kwijt.

Ik ga dus toch nog een keer een belletje plegen waarbij ik jullie advies zal volgen om een Arris VIP 5202 ter vervanging aan te vragen.

Ik zal hier zeker nog even de uitkomst van dit gesprek plaatsen, zodat jullie op de hoogte blijven, wel zo netjes voor diegene die hier hun adviezen hebben geplaatst.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Vraag zo wie zo om korting als je overstapt naar een ander abonnement.

De problemen zijn ondertussen aardig opgelost met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En klantenservice 0800-0402 is gratis.