Skip to main content

Hoe verbind ik de ARRIS vip 5202 met de Beovision 55 Avant NG met gebruik van de Beo One Remote

Welkom op de community ​@Shamus. De Arris tv-ontvanger kan je met een HDMI kabel op de tv aansluiten. Je kunt de KPN afstandsbediening koppelen zoals hier wordt beschreven: 

Of de Beo One daarvoor gebruikt kan worden durf ik niet te zeggen.

Voor zover ik weet ondersteunt Bang & Olufsen de bediening van de Arris niet. 

Dank voor de reacties. Inmiddels heb ik begrepen dat dat B&O en KPN geen goede combinatie is. In mijn telefoongesprek met een KPN medewerker kreeg ik het advies een TV abonnement af te sluiten bij Ziggo. Dat heb ik inmddels gedaan en a.s. maandag wordt alles geïnstalleerd. En dat na meer dan 30 jaar bij KPN.

Ik kan je vertellen dat het bij Ziggo niet gaat werken ​@Shamus . Hun Next Mini ontvanger werkt met geen enkele tv merk afstandsbediening. Die werkt alleen met de Ziggo afstandsbediening want ondersteunt ook geen HDMI CEC.

Vraag maar eens bij Ziggo:

http://community.ziggo.nl

Zie ook 'andere ir' kolom Next Mini. 

Je had dan beter naar het allernieuwste kpn abonnement kunnen gaan.  Dan ontvang je de DIW7022 die bediening via HDMI CEC met de meeste merken tv's ondersteunt. 

Ik neem aan dat je tv HDMI CEC heeft.

Kan ik de Beo remote one van mijn Beovision Avant NG dan gebruiken met deDIW7022?

Als je televisie HDMI CEC ondersteunt zou dat mijns inziens moeten werken. 

Maar waarom wil je perse die B&O afstandsbediening gebruiken? Die tv is uit 2016. De eigen apps zullen doorgaans niet meer werken. Dus volume aan uit voor de tv is voldoende. Dat kan prima af met de kpn afstandsbediening. Bovendien kun je dan alles met de box. Geen enkele tv afstandsbediening ondersteunt alles van de box.

Met Ziggo ga je echt weinig uitrichten met de B&O afstandsbediening. 

Dank voor het antwoord. Als het inderdaad niet werkt bij Ziggo dan zetten we het KPN abonnement terug naar het allernieuwste abonnement. Wat ik wel vreemd vind is dat niemand van KPN deze discussie naar zich toe trekt.

Hoe het met Ziggo werkt is zeker bij de kpn medewerkers niet bekend. 

Ik lees ook al jaren mee op de Ziggo community en ben daar zelfs nu een paar maanden lid.

Ik kan je uiteraard niet geheel garanderen dat het werkt. Maar de nieuwe kpn ontvanger DIW7022 ondersteunt CEC. Mijn Philips tv en dus ook afstandsbediening uit 2012 kan ik mijn andere Android-TV box, Nokia 8000, grotendeels mee bedienen. Dat kan dan met de DIW7022 Android-TV box ook. Alleen p+ en p- werken niet. 

Hier staat de DIW7022 op de Samsung (2019). Ook hier worden alleen de zaptoetsen niet ondersteunt. Verder gaat het goed met de Samsung afstandsbediening. Al gebruik ik liever die van kpn in combinatie met de box. Die Samsung One Remote heeft geen losse cijfers en is dus niet fijn.

Ik heb inderdaad geen idee hoe het dat Ziggo werkt, met de Arris die je noemt werkt het bij ons in ieder geval niet.

Met de DIW7022 (de TV+ Box) kunnen er wel andere afstandsbedieningen gekoppeld worden via bluetooth: 

Reageer