Skip to main content

We hebben sinds 2 weken de nieuwe Artis Vip5202 ontvangers. Aangesloten op een mooie Philips oled 93 serie. Via een premium HDMI kabel met ethernet. Beeld is hartstikke mooi. Alleen om de 25/30 seconden zien we een hick-up in het beeld. Ook bij zappen geeft de ontvanger een glitch geluid. Vooral op de HD glas zenders. We hebben al een nieuwe ontvanger gekregen, maar de storing blijft. Zelf hebben we verschillende kabels geprobeerd, beeld verbeteraars uitgezet, op verschillende resoluties gezet. Mag allemaal niet baten. We denken dat er een fout in de software/ beeldverwerking op de nieuwe ontvanger zit. Wie heeft deze ervaringen, vooral te zien bij snelle beelden, voetbal bv., ook?

Glasvezel en dan komt het het meeste voor op de RTL/SBS zenders, maar ook op de andere zenders zie je de haperingen alleen minder vaak.

En hoop ik ook dat de volume omhoog gaat bij de glasvezel HD kanalen, bij geluidsprioriteit (auto) is je volume erg laag. Als je op dezelfde volume naar bv YouTube gaat, merk je hoe hard het geluid hoort te zijn. 

@Marcia_  wordt er ook gekeken/geluisterd naar het geluid? 


Voor wat betreft de NPO kanalen: dat zou niet voor mogen/moeten komen. Wanneer merk je dit? En dan merk je dit niet op andere kanalen? Hoe vaak komt dat voor?

Dit komt regelmatig voor bij diverse uitzendingen op verschillende HD-"Glas" zenders.

Zo treden dergelijke hickups regelmatig op bij het kijken naar het journaal op NPO-1 en bijvoorbeeld bij "Met het mes op tafel" op NPO-2.

Dan zouden we dit individueel door moeten geven d.m.v. een ticket. Er wordt naar aanleiding daarvan dan contact met je opgenomen. 

 

@ronnymes dat geldt ook voor jou. Dit is geen ‘algemeen’ probleem. En we zouden dit verder uit moeten zoeken. Wil je in dat geval nog je 06-nummer in je profiel zetten?

 


Ik heb inmiddels terugkoppeling van de betreffende afdeling: de hick ups van de RTL/SBS kanalen is bekend bij de partij die het aanlevert. Zij werken er aan om het op te lossen. Voor wat betreft de NPO kanalen: dat zou niet voor mogen/moeten komen. Wanneer merk je dit? En dan merk je dit niet op andere kanalen? Hoe vaak komt dat voor?

@Marcia_ 

Hier heb ik al een maand geleden ook melding gemaakt van dit probleem. Ik kijk nogal eens naar “First Dates” op NPO3 en daar komt dit probleem ook regelmatig voor. Soms gaat het prima, andere keren schakel ik maar naar 3 om van het probleem af te zijn. 

Het gebeurt ook alleen maar bij de HD-Glas zenders, zowel NPO als RTL (SBS groep kijken we eigenlijk nooit) en speelt al best wel even. Op de 4K zenders speelt dit probleem weer niet.


Nu heb ik overigens de afgelopen 2 dagen geen problemen waargenomen op NPO3 HD-Glass (663)


Ook hier lijkt het beter te gaan ... fingers crossed.


Ik doe dan eerst nog even niets. Merk je de aankomende dagen wel weer problemen, wil je dan doorgeven op welk kanaal en hoe laat ongeveer? Dan ga ik ‘t intern doorgeven.


Ik doe dan eerst nog even niets. Merk je de aankomende dagen wel weer problemen, wil je dan doorgeven op welk kanaal en hoe laat ongeveer? Dan ga ik ‘t intern doorgeven.

Het afgelopen kwartier weer behoorlijk wat korte freezes ervaren bij het uitgesteld kijken naar "Neerlands Hoop - Patrick Laureij" op SBS 6..


Ik bedoelde eigenlijk de NPO zenders:sweat: , want de Talpa zenders zijn dus bekend. En Talpa werkt er aan om het op te lossen, heb ik begrepen. Maar voor wat betreft de NPO zenders: dat moet naar behoren werken, dus daar zouden we graag voorbeelden van willen zien als het niet naar behoren werkt.