Skip to main content
Vraag

Arris VIP2952 functioneert niet goed meer na update NMC 9.0.226_1

• December 10, 2025
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

Sinds de laatste update van de TV Ontvanger vorige maand naar NMC 9.0.226_1 heb ik een reeks problemen:

1. De gids is traag en hangt (loopt vast) en gaat niet naar de volgende pagina.
  1. Overschakelen naar een hoog kanaal bijvoorbeeld TV Gelderland (508) gebeurt niet of héél traag.
  1. Opgenomen programma's van een tijdje terug worden niet meer gevonden ('server … not found'). Heb deze dan ook weg 'moeten' gooien.
  1. Recent opgenomen programma's zijn blanco/zwart beeld. Heb deze dan ook weg 'moeten' gooien.
  1. Programma's terugkijken levert óók een zwart beeld op.

Heb het glasvezelmodem én de Experia Box 10A al gereset én de TV Box 'Arris VIP 2952 v2' een 'frisse start' gegeven…

Niets helpt. Problemen houden aan helaas.

Update:

Na contact te hebben gehad met KPN en de Experia Box terug te hebben gezet naar de fabrieksstand, werkt de TV Ontvanger tot nu toe weer 'normaal'. ..

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Moht welkom op de KPN Community! Fijn dat je met behulp van de klantenservice een oplossing hebt gevonden. Mocht er toch nog wat zijn, laat het dan weten we helpen graag! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

@Moht werkt het nog steeds naar behoren?

Het lijkt een beetje op dit probleem:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Ja, het werkt nog steeds gelukkig. Uitgezonderd de opgenomen programma's die ik niet terug kon kijken en dus weg heb gegooid…

Ik woon in een wijk waar al héél lang glasvezel ligt, dus dat gaf geen problemen. Wel andere natuurlijk door de jaren heen. Overstap van XMS naar Telfort naar KPN...