Skip to main content
Vraag

Arris VIP2952 is erg langzaam

• March 5, 2025
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

We hbben een Arris VIP2952, maar deze is zo ontzettend langzaam. Niet alleen met het switchen tussen kanalen, maar helemaal als je de youtube app opent.  Bedienen met de afstandsbediening is helemaal een uitdaging. Hiervoor moet je erg veel geduld hebben. 

Hoe dit op te lossen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

En uiteraard alles al geporobeerd, vaste utp kabel, resetten, modem resetten, etc. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

En we hebben ook een samsung tv, met interactieve draadloze ingebouwde ontvanger, en die gaat super. En daardoor is het verschil in gebruik en bediening dus wel MEGA!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 5, 2025

Hallo ​@Hardij ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw ontvanger omwisselen voor de nieuwste ontvanger. 

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+ met een nieuw jaarcontract. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

Nou, dan ga ik met het nieuwe contract opeens een tientje per maand meer betalen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 5, 2025

Nou, dan ga ik met het nieuwe contract opeens een tientje per maand meer betalen. 

Ook als je rekening houdt met het nieuwe Combivoordeel? 

Sinds 4 februari 2025 is Combivoordeel vernieuwd en gelden er andere regels. Daarover staat heel veel informatie in dit topic:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

Ja, met exact dezelfde specificaties, ga ik dan van 65 euro naar 75 euro. Inclusief combivoordelen. da's dus best aanzienlijk.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 5, 2025

OK ​@Hardij ,

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 5, 2025

De apps heb ik op de Arris VIP2952 nooit gebruikt. Apps traag inderdaad. En ik heb en had niet voor niets een smart tv. De apps daarin zijn uitstekend en supersnel.

Met tv kijken ondervond ik niet specifiek trage bediening. Wel dan weer de instellingen, maar die gebruik je maar heel weinig.

Nieuwe abonnement

100 Mb/s 42,50

1 tv ontvanger TV+ 12,50

Vaste telefoonnummer 3,00

Kan me haast niet voorstellen dat het duurder uitvalt dan je huidige Alles-in-1 abonnement. Meestal goedkoper. Met combivoordeel pluspakket en espn vaak gratis. Opnemen ook nog wel lijkt mij.

Bespreek het met de KS, zoals ​@Noordzee als voorstelt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Hardij welkom op de KPN Community. Ik zie dat Peter en Noordzee, goed hebben meegedacht voor een oplossing. Zoals je zelf al aangeeft heb je alles wat ik je zou kunnen adviseren (resetten, bekabeld aansluiten, etc.) geprobeerd.

Ik ben wel van mening dat het ook binnen de huidige opstelling beter zou moeten werken. Dat is altijd iets wat je nog zou kunnen bespreken met de klantenservice, wellicht heeft deze specifieke ontvanger een probleem.  

@Noordzee en ​@PeterG bedankt voor jullie bijdrages! ​@Hardij mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 11, 2025

OK ​@Hardij ,

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

@Hardij 

Heb je via de klantenservice een oplossing gevonden?