Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP2952 loopt regelmatig vast

• January 6, 2025
  • 9 reacties
  • 177 keer bekeken

Mijn TV-ontvanger (Arris VIP2952) loopt inmiddels meermaals per dag vast en moet ik m opnieuw opstarten, zeer vervelend en altijd op ongewenste momenten. Inmiddels alles gedaan wat KPN mij adviseert via de online storingzoeker. Software is actueel, kabels en aansluitingen zijn nog goed. 

Iemand een advies?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Danny W. Welkom op de KPN Community! Lastig dat één van je tv-ontvangers maar blijft vastlopen. 

Je geeft aan dat je alles al eens geprobeerd hebt, maar ik wil toch vragen om nog een keer een frisse start te proberen. Dan wordt de gehele tv ontvanger gereset en haalt ie weer opnieuw de software op. Hoe je dat precies doet lees je via de link hieronder bij ‘Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)’. Ook is de vraag hoe de tv-ontvanger precies is aangesloten wel een relevante vraag. Maak je bijvoorbeeld gebruik van een draadloze verbindingsset of een KPN Wifi versterker om 'm te verbinden met het modem? 

En je kunt, zoals PeterG aangeeft, altijd even bellen met ons als de frisse start niets heeft uitgehaald en de tv-ontvanger rechtstreeks is verbonden. Dan kan er gekeken worden of een omruil de oplossing is. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 6, 2025

Beste ​@Danny W heb je de ontvanger al eens een fabrieks-reset gegeven binnen het menu of via het resetgaatje?

Dat is wat uitgebreider dan alleen herstarten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2025

Hi Jan,

Alles al geprobeerd, niets lost het probleem op. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2025

@KPN Jullie wellicht een oplossing voor mijn probleem? Mijn andere ontvanger, een Arris VIP5202 werkt al sinds de levering een paar jaar geleden foutloos en dat zou ik ook graag op mijn andere TV zo zien.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 6, 2025

Is de betreffende ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2025

Gebruik je eco stand-by? Opstarten duurt dan wel 1¾ minuut. Maar hij is wel helemaal uit. Op het infrarood oogje na. Hij koelt dan ook helemaal af, wat ook beter is voor de elektronica. 

Voor nu. Schakel 'm minimaal 3 minuten uit met de schakelaar achterop.

Bellen dat je 2952 'stuk' is kan ook.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2025

Hoi ​@Danny W. Welkom op de KPN Community! Lastig dat één van je tv-ontvangers maar blijft vastlopen. 

Je geeft aan dat je alles al eens geprobeerd hebt, maar ik wil toch vragen om nog een keer een frisse start te proberen. Dan wordt de gehele tv ontvanger gereset en haalt ie weer opnieuw de software op. Hoe je dat precies doet lees je via de link hieronder bij ‘Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)’. Ook is de vraag hoe de tv-ontvanger precies is aangesloten wel een relevante vraag. Maak je bijvoorbeeld gebruik van een draadloze verbindingsset of een KPN Wifi versterker om 'm te verbinden met het modem? 

En je kunt, zoals PeterG aangeeft, altijd even bellen met ons als de frisse start niets heeft uitgehaald en de tv-ontvanger rechtstreeks is verbonden. Dan kan er gekeken worden of een omruil de oplossing is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 17, 2025

Hi Arjan,

Inmiddels dit ook geprobeerd. Het is iets minder vaak, maar lijkt toch de kop weer op te steken. Hoe kan de ontvanger laten vervangen door een vergelijkbare zoals de andere welke ik ook heb? De andere (een VIP5202) doet het altijd en probleemloos, en is bovendien een stuk sneller met opstarten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Hoe vaak gebruik je de 2952?

Als dat niet dagelijks is dan kun je voor stand-by ECO overwegen. Het opstarten duurt dan wel zo'n 1½ minuut. Maar het (werk)geheugen is dan weer leeg en blijft ie normaal functioneren.

Je kunt ook bellen. Zeg dat '’mijn arris vip twee negen vijf twee* werkt niet meer goed'’. Vertel de medewerker dat je 'm wilt omruilen naar de 5202.

*negenentwintig twee-envijftig kan ook

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Vervelend dat het probleem niet geheel is opgelost. Dan raad ik je aan om de tip van PeterG te proberen of om toch echt even te bellen. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!