Skip to main content

kan ik nu ik moet gaan betalen voor een verouderde VIP2952 deze ook omruilen voor een verbeterde 4K versie?

Hallo @eric lang ,

Dat kun je regelen door een abonnement te nemen op het aanvullende 4K-pakket. Dat kan waarschijnlijk geregeld worden via MijnKPN, maar zeker via 0800-0402.

Dat pakket kost 2,50 per maand.  De 4K tv-upgrade heeft een minimale looptijd van zes maanden. Hierna kan je het pakket elke maand opzeggen.

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd

ik heb al 2 4K ontvangers en ik had een oude VIP2952 waar ik nu voor moet gaan betalen.

Die zal niet zomaar omgeruild gaan worden, tenzij je dus overstapt op het 4K-pakket. 

Wat je zou kunnen proberen, is om die ontvanger even tijdelijk op te zeggen. En dan bv een week later weer jouw abonnement uit te breiden. Mogelijk sturen ze jou dan zo'n nieuwere 5202. 

Zodra de 2952 in je abonnement is vermeld zou je 'm kunnen ruilen voor de Arris 4k ontvanger VIP5202. 

Maar... zit die op een 4k televisie? Zo niet, dan heeft het op zich weinig zin. Als de ontvanger het nog goed doet ruilt kpn 'm overigens niet om. Dat is niet groen.

De Arris VIP2952 is nog een courante ontvanger. De ca. 10 jaar oude Arcadyan hmb2260 wordt vaak wel vlot omgeruild. 

Noordzee. De oudere ontvangers worden nu ook zonder 4k/uhd pakket omgeruild voor de VIP5202. 

Ok PeterG, zoals je zelf ook schrijft zullen ze bij @eric lang zijn ontvanger niet omwisselen. Want die ontvanger wordt nog gezien als moderne ontvanger. 

Wat ga je nu doen, @eric lang ? 4K-pakket erbij of tijdelijk even een ontvanger minder en daarna weer eentje erbij bestellen. 

Hallo @eric lang ,

Dat kun je regelen door een abonnement te nemen op het aanvullende 4K-pakket. Dat kan waarschijnlijk geregeld worden via MijnKPN, maar zeker via 0800-0402.

Dat pakket kost 2,50 per maand.  De 4K tv-upgrade heeft een minimale looptijd van zes maanden. Hierna kan je het pakket elke maand opzeggen.

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd

Die zal niet zomaar omgeruild gaan worden, tenzij je dus overstapt op het 4K-pakket. 

Wat je zou kunnen proberen, is om die ontvanger even tijdelijk op te zeggen. En dan bv een week later weer jouw abonnement uit te breiden. Mogelijk sturen ze jou dan zo'n nieuwere 5202. 

4k pakket er even bij zal ook geen effect hebben. Omdat er al 2 4k ontvangers zijn zal ook dan de 2952 niet omgewisseld worden. 

De optie van  Noordzee, even naar 2, en over een maandje* eentje huren via kpn, zal wel meer dan waarschijnlijk een VIP5202 opleveren. Want andere zijn er niet meer voor Alles in 1 en Hussel. 

*administratieve verwerkingstijd 

Hoi @eric lang, er wordt al wat gespeculeerd over je situatie. Ik weet niet wat voor abonnement je precies hebt en wat voor ontvangers daarbij horen. Normaal gesproken wordt een goed werkende ontvanger niet zomaar omgeruild, tenzij het bij het abonnement anders hoort. Dat kunnen we op dit punt niet zeggen doordat we niet weten wat je situatie precies is.

Je kunt ons ook bellen op 0800-0402, daar kan het abonnement direct samen met je bekeken worden, net als de mogelijkheden.

ik heb een 2 4K ontvangers en een “oude” VIP 2952 zelf ergens geregeld. nu kreeg ik van de maand een bericht dat ik voor de eigen oude decoder moet gaan betalen. dit klopt volgens mij niet maar ik heb hem al uit het netwerk gehaald.

ik heb een 2 4K ontvangers en een “oude” VIP 2952 zelf ergens geregeld. nu kreeg ik van de maand een bericht dat ik voor de eigen oude decoder moet gaan betalen. dit klopt volgens mij niet maar ik heb hem al uit het netwerk gehaald.

Ok @eric lang ,

Als je jouw abonnement via MijnKPN of via 0800-0402 hebt verlaagd naar twee ontvangers, dan zul je die VIP 2952 moeten terugsturen naar KPN. Want die ontvanger blijft altijd eigendom van KPN. 

Alleen de decoder uit het netwerk halen, is niet genoeg. Je moet daadwerkelijk jouw abonnement aanpassen. 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

KPN tv decoders zijn in bruikleen en eigendom van KPN.

Als je er bijvoorbeeld 1 via Marktplaats koopt, dan kan / mag KPN die uitzetten of maandelijks in rekening brengen (€ 5,-- per maand).

Je mag / kan alleen de KPN tv ontvanger gebruiken, die KPN je hebt toegezonden. 

Dus zelf gekocht of geregeld, mag KPN dus in rekening brengen. 

Of te wel, KPN werkt niet met tv decoders die jij gekocht hebt.

Wat Joop zegt klopt inderdaad, die ‘zelf geregelde’ ontvanger hoort niet bij je abonnement en om die te kunnen blijven gebruiken zal die (betaald) toegevoegd moeten worden aan het abonnement. Ik weet niet of die ontvanger inmiddels al is toegevoegd aan het abonnement of nog niet. In het bericht dat je hebt gekregen hierover staat wat je kunt doen om die ontvanger niet meer te gebruiken. Je kunt die stappen volgen daarvoor.

Je krijg bij het verlengen van het oude abonnement naar een nieuw abonnement een KPN TV + ontvanger. 

Je krijg bij het verlengen van het oude abonnement naar een nieuw abonnement een KPN TV + ontvanger. 

Dat klopt niet helemaal.

Je kan ook van KPN een aanbieding krijgen om je “oude” abonnement te verlengen.

Dan behoud je de “oude” KPN tv ontvangers en krijg je 1 of 2 jaar een korting per maand.

Als je (gratis) 0800-0402 belt en je abonnement omzet naar een het nieuwe abonnement KPN tv+, dan krijg je inderdaad de nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). 

Deze box is onderdeel van het abonnement KPN tv+. 

Bij het verlengen niet, bij overgang van een oud abo, Hussel bijvoorbeeld, naar TV+ wel, mits de klant contractvrij is @Frans123 

Reageer