Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP2952 via bluetooth koppelen aan T4HU1910 afstandsbediening

• January 4, 2026
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer de TV ontvanger en de afstandbediging via bluetooth te koppelen volgens deze instructie echter wat ik ook doe, het koppelen lukt mij niet.

Iemand met dezelfde ervaring en een oplossing?

Beste antwoord door Lvd91

Dat kan bij de VIP2952 niet, helaas. Je zou eventueel kunnen proberen om de klantenservice te bellen (0800-0402) en te vragen of je de ontvanger kan omruilen voor een VIP5202. Ik weet niet hoe soepel ze daarin zijn maar wie weet. 🙂

Een andere optie is om over te stappen op TV+, dit kost 2,50 per maand meer en kun je zelf via MijnKPN regelen. Die ontvanger heeft -net als de VIP5202- wel bluetooth.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Hi ​@Martin1954 ,
De VIP2952 heeft geen bluetooth maar werkt via infrarood, koppelen is dus niet nodig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2026

Hoi ​@Lvd91, ik heb via ‘jouw’ link een paar dagen geleden een nieuwe afstandbediening aangevraagd en inmiddels gekregen. Zowel mijn oude als de nieuwe AB zijn niet te koppelen via bluetooth.

Volgens de link in mijn openingspost zou ook de VIP2953 te koppelen moeten zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 4, 2026

Zowel de VIP2952 als de 1910 afstandsbediening werken via Infrarood. 

En de VIP2952 en 1910 beschikken ook niet over Bluetooth. 

En hoeven niet gekoppeld.

De 1910 werkt direct uit de doos op deze ontvanger

Alleen voor volume en aan/uit tv moet ie nog even ingesteld. 

Nota Bene. Van de drie ontvangers in die uitleg heeft alleen de VIP5202 Bluetooth voor de afstandsbediening. Met de VIP2952 kun je alles met betrekking tot Bluetooth in die uitleg negeren. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

@Martin1954 : Ik had niet goed gekeken, excuus daarvoor. Ik vermoed dat je de vraag stelt omdat je de ontvanger uit het zicht wil hebben?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2026

@Lvd91 Inderdaad wil ik de ontvanger uit het zicht in een kastje met deur hebben.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 4, 2026

Dat kan bij de VIP2952 niet, helaas. Je zou eventueel kunnen proberen om de klantenservice te bellen (0800-0402) en te vragen of je de ontvanger kan omruilen voor een VIP5202. Ik weet niet hoe soepel ze daarin zijn maar wie weet. 🙂

Een andere optie is om over te stappen op TV+, dit kost 2,50 per maand meer en kun je zelf via MijnKPN regelen. Die ontvanger heeft -net als de VIP5202- wel bluetooth.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

@Lvd91 Inderdaad wil ik de ontvanger uit het zicht in een kastje met deur hebben.

Dat kan met behulp van infrarood verlengers.

Verbruiken wel veel energie en zijn helaas nooit 100% betrouwbaar.

Zie ook hier.

De Arris VIP 2952 werkt alleen via infrarood.

Het is ondertussen een oude ontvanger en ook traag en kan niet goed met app's overweg.

Bel gratis 0800-0402 (morgen (maandag) na 8 uur)

Mogelijkheden:

1. Vragen om als vervanger de Arris VIP 5202
  2. Of de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box genoemd) ( € 2,50 per maand extra)
  3. Of de mediabox KPN Soundbox (geluid in deze box zit tussen de tv en soundbar) € 8,50 extra per maand
  4. OF zet je abonnement om naar KPN tv+, daar zit de DIW7022 standaard bij en vaak ben je goedkoper uit.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 6, 2026

Hoi ​@Martin1954 en bedankt voor jouw bericht hier :)

Ik zie dat ja al de nodige goede input hebt mogen ontvangen vanuit de Community en hopelijk kun je daar verder mee uit de voeten!

Goed advies en hier sluit ik me ook bij aan. Mocht je besluiten om over te stappen op TV+, neem dan vooral eerst ook eens een kijkje op onze website, dan krijg je een goed beeld van wat TV+ precies inhoudt en dan kun je altijd voor jezelf beslissen of dit iets voor jou is of niet.

Laat je ons weten of je er zo verder uitkomt? En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!