Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP5202 blijft hangen op 85%

• June 7, 2025
  • 11 reacties
  • 399 keer bekeken

de tv box blijft hangen op “opstarten …. 85%” sinds gisteravond geen tv meer. internet werkt en de glasvezel is ook up. de vips is met ethernet verbonden aan de router en ik zie de vips ook verschijnen op het netwerk.

ik heb software verwijderd en opnieuw opgestart, maar zonder resultaat. Moet dit ding vervangen?

Beste antwoord door martijn38

Arthur, 

uiteindelijk heeft de KPN helpdesk de oplossing gevonden. In mijn netwerk zat er nog een switch tussen tv en KPN modem. Of het de oorzaak was, weet ik niet, maar uiteindelijk was de oplossing dat ik de tv rechtstreeks op de KPN modem moest aansluiten met een kabel. 

Ik ben een leek, misschien dat iemand anders hier wat aan heeft: de DHCP aanroep ging goed en ik zag dat de tv herkend werd op de modem (de foutmelding suggereerde van niet). Maar daarna werd er geen IGMP multicast stream doorgezet door de switch. toen de tv rechtstreeks op de modem was aangesloten, begon alles weer te werken.

succes

11 reacties

• Deelnemer
  • June 9, 2025

Zelfde probleem sinds gisteravond laat

Heb al alle kabels eruit gehad en 30 sec zonder power; niets helpt

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • June 9, 2025

Arthur, 

uiteindelijk heeft de KPN helpdesk de oplossing gevonden. In mijn netwerk zat er nog een switch tussen tv en KPN modem. Of het de oorzaak was, weet ik niet, maar uiteindelijk was de oplossing dat ik de tv rechtstreeks op de KPN modem moest aansluiten met een kabel. 

Ik ben een leek, misschien dat iemand anders hier wat aan heeft: de DHCP aanroep ging goed en ik zag dat de tv herkend werd op de modem (de foutmelding suggereerde van niet). Maar daarna werd er geen IGMP multicast stream doorgezet door de switch. toen de tv rechtstreeks op de modem was aangesloten, begon alles weer te werken.

succes

• Deelnemer
  • June 9, 2025

Heb hier geen switch.