Skip to main content

Beste mensen.

Vanochtend kreeg ik een SMS dat er een storing was en even daarna opnieuw een SMS dat de storing was opgelost. Ze hebben een kabel gerepareerd waarna het weer zou moeten werken.

Als we onze televisie opstarten dan komt er een melding dat Interactieve televisie opnieuw ingesteld moet worden. Als we doorklikken dan blijft het scherm op 85% hangen.

Via Google kwam ik al meer mensen tegen met hetzelfde probleem en ik zag ook een manier om de software te resetten via de standby knop op de ontvanger. 

Ik heb dit geprobeerd, alleen die brede knop op de bovenkant van onze ontvanger lijkt vast te zitten. Hij zit namelijk helemaal naar beneden en vrij vast. We hebben hier eigenlijk nooit aangezeten want hier is ook nooit een reden voor geweest. 

Wij hebben overigens een VIP5202 (ARRIS) ontvanger. Deze heeft geen knopjes aan de voorkant of achterkant, alleen een brede knop bovenop, die dus vast hangt.

Omdat de knop vast zit kan ik de software niet resetten en kom ik ook niet verder.

Iemand nog tips want anders zal alleen een KPN monteur het op kunnen lossen en kan best even duren voordat zo iemand kan langskomen, helemaal nu met Pasen voor de deur.

"kleine update"

Ik had voor de zoveelste keer de stekkers eruit gehaald en nog een beetje op die knop lopen duwen en nu knippert er alleen nog een rood lampje op het kastje. Dit is het kastje dat normaal groen is. Als ik met de afstandsbediening probeer om het kastje aan te krijgen dan wordt het lichtje op de afstandsbediening blauw, maar het kastje gaat niet aan.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groetjes Roy

Hoi ​@Roy Godschalk 

Als ik je verhaal zo even doorlees, en ook zie welke stappen jezelf al gedaan hebt, lijkt het mij handig als je een nieuwe TV ontvanger gaat krijgen, door middel van omruiling.
Want ik denk dat jouw huidige ARRIS TV ontvanger al aardig is overleden, waarschijnlijk was de stroomstoring hierin het laatste zetje.

Voor en omruilen van een kapotte TV ontvanger voor een nieuwe komt er helemaal geen monteur in beeld, dit verloopt allemaal via een PostNL punt bij jouw in de buurt.

Neem hiervoor even contact op met de storingsdienst van KPN via telefoonnummer 0800-0402, en vertel het verhaal aan de medewerker die je te spreken krijgt, vergeet daarbij niet te vermelden dat er een stroomstoring is geweest.

Speek nadat de voice response stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik wil een medewerker spreken wacht weer tot de VRS is uitgesproken en zeg ik heb een storing.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar, ook tijdens de feestdagen.

Net contact gehad met de helpdesk. We hebben een harde reset van het modem uitgevoerd en daarna deed internet en de televisie het weer.

Bedankt voor de hulp,

Case closed!

Net contact gehad met de helpdesk. We hebben een harde reset van het modem uitgevoerd en daarna deed internet en de televisie het weer.

Bedankt voor de hulp,

Case closed!

Fijn om te horen ​@Roy Godschalk .
Hopelijk blijft het internet en televisie nu goed en zonder problemen werken.

Reageer