Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP5202 omruilen voor KPN TV+ ontvanger (DIW7022)

• February 14, 2025
  • 16 reacties
  • 702 keer bekeken

Weet iemand of het mogelijk is om de KPN setupbox Arris ViP5202 te verwisselen voor een recente Sagecom DW7022? Of heb je voor die laatste een KPN TV plus-abonnement nodig?

Momenteel hebben wij een Interactief TV standaard en geen KPN TV+ abonnement.

Vraag dus of de DW7022 hierop werkt?

Beste antwoord door wjb

Maar concreet is mijn vraag of de KPN TV+ box werkt op een iTV abonnement.

Een TV+ Box werkt op een locatie waar een iTV abonnement actief is maar is alleen te verkrijgen bij een TV+ abonnement en zal dan op de iTV locatie ook draaien onder het abonnementsnummer van dat TV+ abonnement.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

De nieuwe tv ontvanger hoort inderdaad bij de nieuwste abonnementsvorm. Als je contractvrij bent kan je overgaan naar dat abonnement. Dat kan telefonisch via de klantenservice 0800-0402 of via deze pagina. Laat even weten of het gelukt is. 

wjb
Wijsgeer
  • February 14, 2025

Waarom wil je jouw 5202 vervangen door een 7022?

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

In de Sagemcom DW7022 kun je apps toevoegen/installeren (Android apparaat) Maar als deze box niet werkt met een iTV-abonnement dan houdt het op. Dan hebben wij een TV+ abonnement nodig, maar het  contract loopt nog een jaar. Jammer, want de functionaliteit van TV+ vind ik vele malen beter.

Wij verhuizen binnenkort, geeft dit nog een legitieme reden om het abo om te zetten?

Forum|alt.badge.img+7
  • February 14, 2025

@Lobbo, ik begrijp het even niet meer. Je wil de 5202 vervangen door een KPN TV+ box (7022)

Maar in dit topic zeg je dat je al een 7022 hebt?

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

Klopt is een ander topic. Dit gaat ook om een andere lokatie met een iTV abonnement. 

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

Maar wellicht moet ik dat zelf uitproberen door op de locatie met het iTV-abo de DW7022 aan te sluiten. Dan merk ik snel genoeg of het wel of niet werkt.

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Een TV+ Box werkt op een locatie waar een iTV abonnement actief is maar is alleen te verkrijgen bij een TV+ abonnement en zal dan op de iTV locatie ook draaien onder het abonnementsnummer van dat TV+ abonnement.

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

Dank je, concreet betekent dit dus dat de DW7022 niet werkt met een iTV-abo.

ik zag namelijk dat deze ook “los” verkrijgbaar is. Bijvoorbeeld bij BOL. 

• February 14, 2025

Ja hier bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl/p/kpn-tvbox-voor-kpn-diw7022-interactieve-met-tv-afstandsbediening/9300000175081318/

Maar dit is illegale verkoop. Alle TV+ ontvangers van KPN zijn namelijk eigendom van KPN. KPN leent ze uit en bij stopzetten van het abonnement moeten ze terug gestuurd worden. 

Om in te gaan op je beginvraag:

Of heb je voor die laatste een KPN TV plus-abonnement nodig?

Je hebt in ieder geval een tv abonnement bij KPN nodig. Zonder abonnement doen die kastjes het niet. Een kastje van een andere klant die zijn abonnement stopgezet heeft is geblokkeerd. Die kan jij niet overnemen van die klant en dan tv gaan kijken op jou eigen abonnement. Want jij krijgt hem niet geregistreerd. 

wjb
Wijsgeer
  • February 14, 2025

De TV+ Box wordt niet los "verkocht" deze kan je alleen via KPN huren. Het bevreemdt me dan ook dat je die bij Bol zou kunnen "kopen". Dat is dan geen zuivere koffie. 

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

Bol verkoper met de naam Ideaal…….Met een adres in Maasmechelen België waar rijschool ideaal is gevestigd……lekker betrouwbaar of niet soms als je belazerd wilt worden.

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

Ok, worden de setupboxen op het aansluitadres of het IP-adres geregistreerd?

In mijn geval heb ik op twee lokaties abonnementen.

Eén iTV-abonnement en één TV+-abonnement.

Hit iTV-abo loopt nog ruim een jaar, maar wil daar graag de functionaliteit van een KPN TV+ box, maar hiervoor moet ik het abonnement eerst uitzitten”. 

De gedachte was dus om een een DIW7022-box  kopen en aan te sluiten op de iTV-aansluiting. Maar dan krijg ik problemen met de registratie van de setupbox. 

Dank iig voor alle info!

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

Bol verkoper met de naam Ideaal…….Met een adres in Maasmechelen België waar rijschool ideaal is gevestigd……lekker betrouwbaar of niet soms als je belazerd wilt worden.

Nou ja, je koopt hem bij BOL, als het niet werkt dan stuur je die gewoon terug.

Maar ik snap je punt…..

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

Ook via Bol zijn er wel wat onbetrouwbare handelaren actief. Laat KPN dit netjes voor je regelen dan ben je 100% beter af……ook in je portemonnee.

Succes ! 

wjb
Wijsgeer
  • February 14, 2025

Ok, worden de setupboxen op het aansluitadres of het IP-adres geregistreerd?

Ze worden op het abonnementsnummer geregistreerd en zijn zonder probleem op die andere locatie te gebruiken maar wel gekoppeld aan het abonnementsnummer behorende bij dat TV+ abonnement. Als je op de TV+ Box een opname inplant dan is die dus terug te zien op de TV+ Boxen op die andere locatie.