Skip to main content
Beantwoord

Audio bedienen werkt niet mute wel op TV-ontvanger aangesloten via AVR van Denon

• December 18, 2025
  • 11 reacties
  • 94 keer bekeken

Sinds gisteren de kpn set ontvangen en aangesloten. Nu werkt de remote van Kpn niet helemaal, harder en zachter zetten reageert niet. Mute doet het wel. De kpn ontvanger is aangesloten via een AVR van denon. Uitzetten en aanzetten werkt allemaal via de remote van KPN dus hoe krijg ik het audio wel harder zachter via deze bediening ? 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@ArnKes :)

Ik heb het kunnen oplossen, los IR oog voor als het kastje dicht staat. En voor het inschakelen van het audio heb ik de versterker via google lopen die je dan moet zeggen dat hij moet inschakelen.

Heeft even geduurd maar alles werkt nu. 

Heel goed om te lezen dit en ook dank voor het delen hiervan, dit kan ook altijd weer handige informatie zijn voor iemand met een soortgelijk probleem! 

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 18, 2025

Wil je de Denon ermee harder, zachter en mute zetten?

Zie http://kpn.com/hc (pdf)

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2025

Ja, idd mute gaat wel maar harder en zachter reageert niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2025

Ik zal eens wat anders codes gaan proberen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 19, 2025

Als er meerdere codes voor je merk versterker zijn zullen ze niet allemaal volledig resultaat geven inderdaad. 

Voor Denon is zelfs een hele trits.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 21, 2025

Alle code geprobeerd maar helaas zonder resultaat 

Zowel de LG als de Denon codes. Instellingen versterker staan zoals ze stonden met de ziggo ontvanger en toen werkte alles. 

Nog ideeën? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 21, 2025

Helaas niet. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 23, 2025

Goedemorgen ​@ArnKes , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat is een lastige! Als je alle codes hebt geprobeerd maar er geen enkele een resultaat geeft dan ben ik bang dat ik zo ook geen oplossingen meer kan bedenken. Misschien zou je nog eens navraag kunnen doen bij Denon? Wellicht dat zij nog ideeën hebben 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2025

Opgeven is geen optie, ik heb alles van 0 nogmaals gedaan en nu reageert het audio netjes. 

Loop nog tegen 2 zaken aan:

• Hij schakelt wel de tv in bij aanzetten maar de versterker niet 
  • Hij schakelt wel alles uit bij uitzetten 🤔
  • Ik kan het volume alleen bedienen als de deurtjes van het kastje open staan.

Het laatste is met een extender voor ir op te lossen denk ik. Wel jammer want dat was met de remote van Ziggo niet nodig werkte gewoon. 

Punt 1 en 2 daar zou ik het ff niet weten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025
  • Hij schakelt wel de tv in bij aanzetten maar de versterker niet 

Bij mijn versterker moet ik iets van "follow tv" aanzetten onder hdmi cec om gelijk aan/uit te bewerkstelligen. 

• Ik kan het volume alleen bedienen als de deurtjes van het kastje open staan

Klopt. De kpn afstandsbediening werkt voor andere apparaten alleen met infrarood 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 1, 2026

Ik heb het kunnen oplossen, los IR oog voor als het kastje dicht staat. En voor het inschakelen van het audio heb ik de versterker via google lopen die je dan moet zeggen dat hij moet inschakelen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 3, 2026

Goedemorgen ​@ArnKes :)

Heel goed om te lezen dit en ook dank voor het delen hiervan, dit kan ook altijd weer handige informatie zijn voor iemand met een soortgelijk probleem!