Skip to main content

Ontzettend mooi hoor die laatste update (ik heb hem nog niet, maar dat is ook niet belangrijk). Leuk dat Erotiek automatisch wel of niet geblokt is, daar heb ik niks mee van doen. Wel zit ik nog steeds te wachten dat het HDR-Probleem nu eens geregeld wordt (automatic HDR), dat zijn stappen. Wanneer gaat dit nu eens geregeld worden? Dit is zo slecht vind ik. Je gaat je ontvanger niet continue op HDR zetten, dat ziet er gewoon niet uit. Als je een een film in Dolby Vision of HDR(10) wil kijken, moet je zoveel stappen ondernemen dat het gewoon belachelijk is. Ik moet dus als ik iets in HDR(10) / Dolby Vision wil kijken m’n S.M.A.R.T. TV gebruiken, dus buiten de KPN-Box om en heb dus dan ook nog eens twee remote controllers nodig.  

Is een ingewikkeld op te lossen dingetje. Gaat echt komen. Maar meer weten wij op dit moment ook nog niet. Dus hoe graag ik je ook meer zou willen vertellen, het kan niet.


Ook ingewikkelde dingen moeten opgelost worden. De klant is nog steeds aan het testen in mijn optiek. We betalen het gewone abonnementsgeld en het is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn en voorgespiegeld is. Ik ben zeker geduldig geweest, maar dat begint een beetje op te raken. Zie dit niet als dreigement, maar gewoon als een feit. Er zijn nog steeds onvolkomenheden die best hinderlijk tot irritant zijn, ik zou dit zo graag opgelost zien zodat ik ten volle kan genieten. 


Ik zie dit probleem alleen nergens meer terug, in geen enkele (wensen)lijst. Dat maakt me ook een beetje benauwd of het wel opgepakt gaat worden.


Ik zie dit probleem alleen nergens meer terug, in geen enkele (wensen)lijst. Dat maakt me ook een beetje benauwd of het wel opgepakt gaat worden.

Punt 39 van de feature requests TV+.


Thanx. Ik keek er helemaal overheen. 


Ook ingewikkelde dingen moeten opgelost worden. De klant is nog steeds aan het testen in mijn optiek. We betalen het gewone abonnementsgeld en het is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn en voorgespiegeld is. Ik ben zeker geduldig geweest, maar dat begint een beetje op te raken. Zie dit niet als dreigement, maar gewoon als een feit. Er zijn nog steeds onvolkomenheden die best hinderlijk tot irritant zijn, ik zou dit zo graag opgelost zien zodat ik ten volle kan genieten. 

Dit. Überhaupt waanzin om de optie ‘HDR continue’ aan te bieden, wie wil er nou digitale televisie, SDR content of niet HDR content in een soort van geforceerde HDR modus kijken? Bied dan gewoon geen HDR aan. En dan heb ik het nog niet eens over het contrast probleem gehad, waar menig gebruiker op dit forum reeds over heeft geklaagd en waarvan KPN medewerkers het probleem hebben bevestigd. Een goede setup box geeft de gebruiker niet 1000 beeldinstellingsopties maar kiest automatisch de juiste instellingen aan de hand van het signaal dat binnenkomt. Is een film op Netflix beschikbaar in HDR, schakel dan automatisch naar HDR, en schakel automatisch weer terug als ik terugschakel naar digitale televisie. Films worden vrijwel altijd in 24 frames per seconde gedraaid, zorg ervoor dat KPN tv+ dit soort instellingen automatisch detecteert en vertoon de content in de juist beeldverversingssnelheid i.p.v. dat je de gebruiker een tergend instellingenmenu in stuurt.

Prioriteiten. De basis moet kloppen. Zolang het beeld niet goed wordt weergegeven ben ik niet tevreden over dit gemankeerde, onaffe product waar KPN de volle mep voor vraagt.


Überhaupt waanzin om de optie ‘HDR continue’ aan te bieden, wie wil er nou digitale televisie, SDR content of niet HDR content in een soort van geforceerde HDR modus kijken?

En precies daarom is die optie HDR automatisch. SDR content in SDR doorgeven en HDR content in HDR. Niets geen geforceerde HDR maar automatisch schakelen tussen SDR en HDR.


Precies, hoe moeilijk kan het zijn aangezien al mijn andere android apparaten dit standaard wel kunnen.

Mijn Tv staat anders gekalibreerd voor hdr content dan voor sdr content. Dus gebruik nu alleen maar SDR ( voor TV ) maar geen apps dus.

De alles in één oplossing waarmee voor dit kastje geadverteerd wordt is het op dit moment nog steeds niet.


Ja ik ben het er natuurlijk mee eens. Je gaat geen SDR content kunstmatig omzetten naar HDR hetgeen er totaal niet uitziet. Disney biedt veel in Dolby Vision aan, iets wat elk standaard Android apparaat gewoon verwerkt en ‘aanzet’ indien aanwezig. Ik snap werkelijk niet dat dit zo moeilijk kan zijn. Omdat de Box het momenteel niet kan verwerken staat “HDR+ of Dolby Vision” ook niet aangegeven bij de filmgegevens.  Ik heb het al eerder gezegt “als je het niet weet, vraag dan hulp al dan niet van Sagecom”. Daar is helemaal niks mis mee. Kost dat geld, jammer dan … dat is inherent met het verhuren van apparatuur in dit geval.

Ik ben zelf systeembeheerder maar weet zeker niet alles. Ik vraag dan aan personen of leverancier die het wel (kunnen) weten. De abonnee is hier nog steeds het “slachtoffer” van (klinkt wel heel dramatisch, maar het is wel zo). 


Ik zie dit probleem alleen nergens meer terug, in geen enkele (wensen)lijst. Dat maakt me ook een beetje benauwd of het wel opgepakt gaat worden.

 

 


Dat is helemaal werelds...wat ontzettend fijn dat dit geregeld is. Jullie hebben me hier erg blij mee gemaakt. Ik kan nauwelijks wachten (kan ik natuurlijk wel) tot 7 december.

 

Bedankt voor dit bericht 😀


Geen dank, ik had al de verwachting dat jij hier heel blij mee zou zijn!

Ik ben benieuwd naar je bevindingen zodra je de update daadwerkelijk hebt!


Ja wel dank hoor. Alles werkt gewoon voor 100%, alleen dit was echt een ‘hot issue’. Straks kan ik dan gewoon Netflix en Disney+ kijken via de box. Dan is deze voor mij exact wat ik wil. Ik hoop ook dat de keuze tussen Dolby Vision en HDR(10) gezien wordt, dan is het helemaal voor elkaar. 


Ik heb even gekeken bij mijn eigen TV+ Box:
Onder HDR instelling heb ik de keuze uit HDR continue, HDR automatisch en SDR

Ik zie onder schermresolutie ook de optie HDR Prioriteit en dan kan ik kiezen uit Dolby Vision en HDR10: ik denk dan dat jij dat bedoelt? (heel eerlijk: ik ben hier niet in thuis, ik ben echt heel basic qua beeld en geluid).


Nee, Disney+ gebruikt veelal Dolby Vision en Netflix HDR(10). Dat zou dan dus ook automatisch gedetecteerd moeten worden. Ik neem aan dat dit gebeurd. Als je vast Dolby Vision instelt laat Netflix niet zien dat een film HDR(10) heeft en zal dus weer te donker doorgegeven worden. Ja, dat is nog een hele puzzel denk ik. 


Ik neem aan dat dit gebeurd.

Dat neem ik ook aan immers die instelling heet "HDR Prioriteit" ofwel wat heeft de voorkeur, Dolby Vision of HDR(10).


Maar dat dit dus wel automatisch geselecteerd wordt wanneer Dolby Vision/HDR(10) aangeboden wordt. 🙂


Maar dat dit dus wel automatisch geselecteerd wordt wanneer Dolby Vision/HDR(10) aangeboden wordt. 🙂

Klopt, dat zal vast en zeker automatisch geselecteerd worden met als voorkeur de aangevinkte keuze. 


Exact...dan is de box voor mij 100% zoals ik hem hebben wil en zeker ervan ga genieten.


Ik heb even gekeken bij mijn eigen TV+ Box:
Onder HDR instelling heb ik de keuze uit HDR continue, HDR automatisch en SDR

Ik zie onder schermresolutie ook de optie HDR Prioriteit en dan kan ik kiezen uit Dolby Vision en HDR10: ik denk dan dat jij dat bedoelt? (heel eerlijk: ik ben hier niet in thuis, ik ben echt heel basic qua beeld en geluid).

Inderdaad, dat bedoel ik. Ik ben vreselijk op het gebied van beeld , maar nog erger met geluid (ook buiten de TV+ Box om hoor 🥸). Het kan me niet perfect genoeg...de techniek is er. 👌🏼


Geen dank, ik had al de verwachting dat jij hier heel blij mee zou zijn!

Ik ben benieuwd naar je bevindingen zodra je de update daadwerkelijk hebt!

Ik ben er super content mee. Het werkt als de brandweer en nu is kijken via de TV+ box naar Netflix en Disney+ weer een hele fijne bezigheid. Ik ben dik tevreden.