Skip to main content

Sinds een half jaar hebben wij nieuwe tv kastjes van kpn. Waar we voorheen heel tevreden maken hebben we nu soms problemen omdat de kastjes opnieuw opstarten terwijl we gewoon tv kijken. Soms 4 keer in een paar uur maar soms ook weer dagen niet. We hebben alles al gereset, andere kabels of draadloos geprobeerd. Verder is ook het volume zachy maar dat is een bekend probleem waar ze niks mee doen. Wat ik me afvraag of het opnieuw opstarten ook te maken kan hebben met een instabiele verbinding? Wij hebben internet en als we iets downloaden (maakt niks uit hoe en wat) dan gaat de downloadsnelheid op en neer. Het is alles behalve stabiel. We hebben 1 gig glasvezel. En bellen heeft geen zin want alles wat ze kunnen bedenken heb ik al gedaan. En dan kunnen ze een monteur sturen maar moet ik dan wel zelf betalen. Behalve als ze iets kunnen vinden bij mij. Maar dat met de tv moeten ze wel kunnen waarnemen… maar het is er niet altijd dus dan worden wij voor niks op kosten gejaagd… 

Hoi @DennisNTG, niet fijn dat het niet helemaal lekker loopt, goed dat je het deelt. We denken hier graag met je mee. Het gaat om twee dingen lees ik. TV+ werkt niet lekker, maar daarnaast noem je ook de snelheid en stabiliteit van internet. Laten we ze even los van elkaar bekijken.

Eerst je internetverbinding. Je geeft aan dat de snelheid niet stabiel is. Valt internet ook weg of gaat het puur om wisselingen in de snelheid? 

  • Als je internet tijdelijk met een internetkabel gebruikt als test (computer of laptop rechtstreeks aangesloten op het modem), hoe gaat het dan?
  • Volg onze Wifi Manager eens, dit is een handige servicetool om je wifi te controleren en verbeteren. Er komt ook altijd een advies of oplossing uit. Wat is de uitkomst van de Wifi Manager? En hoe werkt wifi daarna? 

 

Dan KPN TV+. Je geeft aan dat ze soms spontaan opnieuw opstarten. Welk modem heb je? Hoe zijn de tv-ontvangers nu aangesloten? Zit er andere apparatuur tussen en zo ja, welke en hoe is dit aangesloten? Maak je gebruik van geluidsapparatuur?

Verder wordt er steeds aan gewerkt om TV+ verder te verbeteren. Bevestigd is dat in de komende firmware update verbeteringen zit m.b.t. geluidsniveau. Meer kan ik er op dit moment nog niet over zeggen. Abonneer je op onze Product Updates als je dat nog niet hebt gedaan om een melding te krijgen zodra er meer bekend is.


Ik heb de kpn box 12 (dat is de experia volgens mij). 
tv heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd. Kabel (cat 5, cat 6 en cat 6a), wifi en zelfs nog via stroomnet. Maar hij blijft opnieuw opstarten. Allebei mijn kastjes doen het. 
Mijn internet heb ik ook op alle mogelijke manieren al gedaan. Aangezien ik game gebruik ik altijd een kabel. Heb al 2 verschillende cat 6a kabels geprobeerd en een cat 6 kabel. Allemaal is het op en neer. 
Ik heb wel eens gedacht dat dit echt met elkaar te maken kan hebben. Als ik game schiet mijn latency ook soms de hoogte in… 999… alsof de verbinding weg valt. Het is maar heel kort… maar al met al zit ergens iets niet goed. En aangezien ik veel verschillende kabels heb geprobeerd en alles weet ik niet waar het probleem meer ligt. 

 


Het lijkt erop dat dit aan de hele verbinding ligt dus niet per se aan tv zelf, de kans dat beide tv kastjes defect zijn acht ik ook klein. 

Zou je willen proberen om met ons te bellen op het moment dat dit weer gebeurt? Dus wanneer ook je internet vreemd doet? Want dan kan iemand live meekijken en waar nodig een monteur aansturen. Ons gratis nummer is 0800 0402. 

Of heb je dit al gedaan toen ze niets konden vinden? Ik hoor graag van je.Â