Skip to main content

Ik hen een B&O Contour 55”.  En een DIW kastje van KPN met kabel verbonden op de router en HDMI naar de TV. Voor aan en uitzetten B&O afstandbediening, eveneens voor geluidsregeling  en voor de kanalen weer de KPN handbediening.  Waarom zo omslachtig?

Dat kan anders, de afstandbediening van de kpn moet “weten” welke TV er bediend moet worden, de juiste code er in zetten, maar dat kan wel eens een puzzeltje zijn.

EN, nu is B&O een uitzondering op het gebied van afstandbedienings signalen maar of dat hier ook meespeelt dat weet ik niet.


Op de lijst die je via de uitleg op kpn.com/ab voor de TV+ Box kunt vinden, staan de volgende codes voor B&O: 155, 186, 381 en 717.

Als dat niet lukt: gebruik je de televisie ook nog voor andere dingen? Zo niet, dan is er nog de kans dat je er via HDMI CEC voor kunt zorgen dat de televisie in ieder geval aan/uit gaat als je de TV+ Box aan/uitzet. En dan zou je het volume kunnen laten regelen op de TV+ Box zelf, en de televisie op een vast volume zetten. Maar eerst die bovenstaande codes en de uitleg op die pagina.


Oh, ik mag dan bijna 81 zijn, maar dat had ik ook gezien hoor. Alke voorkomende nummers geprobeerd. Ook de monteur kwam er niet uit.

maar evenwel bedankt voor je reactie.😂


Op de lijst die je via de uitleg op kpn.com/ab voor de TV+ Box kunt vinden, staan de volgende codes voor B&O: 155, 186, 381 en 717.

Als dat niet lukt: gebruik je de televisie ook nog voor andere dingen? Zo niet, dan is er nog de kans dat je er via HDMI CEC voor kunt zorgen dat de televisie in ieder geval aan/uit gaat als je de TV+ Box aan/uitzet. En dan zou je het volume kunnen laten regelen op de TV+ Box zelf, en de televisie op een vast volume zetten. Maar eerst die bovenstaande codes en de uitleg op die pagina.

 

Hmmm, een volgende keer best fijn om te melden wat je al geprobeerd hebt. Goed, ik zou zeggen: zoek in de kennisbank naar “CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen)” en voor het volume via de TV+ Box naar “Bedien je tv met de KPN afstandsbediening: uit”. Succes!


Kun je wel de tv aan/uit zetten met de kpn afstandsbediening? Het linker aan/uit knopje dus.


Hmmm, een volgende keer best fijn om te melden wat je al geprobeerd hebt.

Dat dacht ik dus ook ja.

 . .het volume kunnen laten regelen op de TV+ Box zelf, en de televisie op een vast volume zetten.

Aha, dat kan dus met dit kastje wel, mooi.
( @ PeterG, je kan het gebruiken, het hoeft niet )