Skip to main content

Ik ben een vermogen kwijt aan batterijen in de afstandsbediening voor de tv. Ik moest een nieuwe, daarvan moest ik 2 x per week de batterijen vervangen. Toen ik belde kreeg ik een nieuwe. Dat is een maand goed gegaan, toen weer leeg. En nu moet ik ook weer om de 4 dagen de batterijen weer vervangen. Dat is toch geen dien zo, hoe kan dit? Heeft wéér een nieuwe wel zin, ik heb twee nieuwe gehad en beide vreten batterijen. Graag een oplossing want dit kost me teveel geld, batterijen zijn schreeuwend duur.

Vraag een nieuwe aan via deze site.

Admin: je kunt hierover ook met ons bellen op 0800-0402


Ja, dat heb ik al twee keer gedaan, probleem bij beide dus lijkt mij geen toeval. Ik kan weer een nieuwe aanvragen, heeft die dan niet weer hetzelfde probleem?


Ik doe wel 1 tot 2 jaar met een setje batterijen voor de AB van KPN, idem dito voor de AB van mijn tv-toestel.


Dan hoop ik dat er snel een moderator zal reageren om hier verder in te duiken.


Hoi @Syllies 
 

Graag een oplossing want dit kost me teveel geld, batterijen zijn schreeuwend duur.

Misschien niet de oplossing voor de afstand bediening.
Je hoeft er niet meer op uit om batterijen te halen, en dat is ook wat waard.
En naar ik aanneem goedkoper.


Hallo @genetic niet apparatuur werkt met oplaadbare batterijen i.v.m. het lagere voltage, eerst goed de handleiding lezen.

De handleiding van de AB geeft geen specifieke eisen aan de batterijen, gewoon 3x AAA.

Met oplaadbare batterijen gewoon proberen.

CC: @Syllies 


Ik ben een vermogen kwijt aan batterijen in de afstandsbediening voor de tv. Ik moest een nieuwe, daarvan moest ik 2 x per week de batterijen vervangen. Toen ik belde kreeg ik een nieuwe. Dat is een maand goed gegaan, toen weer leeg. En nu moet ik ook weer om de 4 dagen de batterijen weer vervangen. Dat is toch geen dien zo, hoe kan dit? Heeft wéér een nieuwe wel zin, ik heb twee nieuwe gehad en beide vreten batterijen. Graag een oplossing want dit kost me teveel geld, batterijen zijn schreeuwend duur.

 

Wat voor een soort en merk batterijen gebruik je?

 

Er zijn “goedkopere”, maar die zijn snel leeg en lekken snel.

 

Alkaline zijn de beste.

Mijn voorkeur is dan het merk Enigezer. 

Ik zie ook Litium, weet niet of dat kan. 


Hallo @genetic niet apparatuur werkt met oplaadbare batterijen i.v.m. het lagere voltage, eerst goed de handleiding lezen.

Hallo @JanD 

Over mijn lezen geen zorgen Jan
Werkt al jaren en jaren en jaren. 
In de muis van de pc, in de afstandsbediening van Philips, in de KPN afstandsbediening. Ook het speelgoed van de kinderen, en mijn vriendin is er ook blij mee.
Hij is geschikt voor oplaadbare AA- en AAA-batterijen (NiMH).


Als de batterijen in vier dagen leeg zijn dan is er dus iets mis met die afstandsbediening of wellicht met de TV ontvanger als het bijvoorbeeld een 5202 betreft die probeert de firmware van de afstandsbediening te updaten.

Het laatste waar ik aan zou denken s het gebruik van andere batterijen want dat neemt de oorzaak niet weg.


Hoi @Syllies, dat is wel érg snel inderdaad! Ik heb dit ook niet eerder zo gezien. Kun je je TV ontvangers eens een reset geven? En een nacht de afstandsbedieningen vlakbij de TV ontvanger laten liggen?


@Syllies, heb je ondertussen nog een oorzaak of oplossing kunnen vinden?


@Syllies, heb je ondertussen nog een oorzaak of oplossing kunnen vinden?

Hi Thomas,

ik heb nog 1 x een nieuwe afstandsbediening besteld. Deze heb ik nu een dag in gebruik. ook bij de tv gelegd en een reset. Als ook deze afstandsbediening weer hetzelfde probleem vertoont dan denk ik toch dat het iets met de ontvanger te maken heeft en dan moeten ze die maar vervangen want dit is geen doen anders. Ik hoop dat het nu ok is….


ah okay, jammer! Is er al een nieuwe ontvanger onderweg?
Anders kijk ik graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


ah okay, jammer! Is er al een nieuwe ontvanger onderweg?
Anders kijk ik graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hi Thomas,

Nee, er is geen nieuwe ontvanger onderweg. Ik heb die ook nog niet aangevraagd omdat ik hoop dat de nieuwe afstandsbediening en de reset nu werkt. Ik kijk het nog dus nog even aan maar als het nu weer misgaat dan is een nieuwe ontvanger misschien de oplossing. Ik heb mijn gegevens aangevuld (wat ik nu weet, heb niet alle gegevens bij de hand)

Gr Sylvia 


Is goed, houd ons op de hoogte!


Hoe is het nu . Met de A B . Nieuw kastje ? 
wij hebben dat probleem ook om de week of 2 weken .  Duracel . 
 

Groetjes Eric 


Hier exact hetzelfde. Ik heb al zes keer nieuwe batterijen erin gedaan en dan werkt de afstandsbediening maar enkele dagen en kan ik ze opnieuw vervangen. Heel vervelend dit.

Ik heb vandaag online een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Wel fijn dat ik deze gratis krijg toegestuurd. Hoop dat dit euvel dan wel verholpen is, nadat ik dit allemaal heb gelezen….

 


hier hetzelfde probleem. Sinds een week of 2 KPN in gebruik en iedere dag zijn de batterijen leeg. Dit is toch belachelijk.  Is het bij jullie opgelost?


Ik heb 4 tv ontvangers. Bij 2 afstandsbedieningen gaan om de haverklap de batterijen op! Van goedkoop tot duren batterijen maakt niet uit! Wat kan ik doen?


Ik heb het zelfde euvel, vanaf dat ik het nw kastje heb gekregen, alle verandering is nog geen verbetering , geef mij maar het oude kastje terug