Skip to main content
Vraag

BBC FIRST geluid valt regelmatig weg

• 1 maart 2025
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Al een tijdje hebben wij geregeld een haperend beeld en dat het geluid van BBC First wegvalt. Even wegzappen en weer terug dan doet het het wel weer.  Maar regelmatig moet je dit meerdere keren doen en het gebeurt nu wel heel erg vaak. We hebben een KPN+  tv ontvanger. Weet iemand hoe dit komt en of/hoe het te verhelpen valt? 

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@Vvb . Welkom bij de KPN Community.

Wat irritant dat dit gebeurt. Merk je het alleen bij BBC First? Of is dat gewoon de zender waar je het meest naar kijkt? 

Mag ik vragen hoe de TV+ ontvanger is aangesloten? Kabel of wifi?  En gebruik je een eigen audio systeem of gaat het via de speakers van de tv? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 maart 2025

Erwin,

Probleem gebeurd alleen bij BBC First.

Tv+ ontvanger is direct op de kabel, vanaf het modem, aangesloten. Geluid gaat via de speakers van onze Sony tv.

PeterG
Superuser
  • 61270 reacties
  • 4 maart 2025

Op BBC First zijn er 0 tot zo'n 3 x per uur blokjes in beeld. Het geluid is dan vaak ook verstoord. Het duurt steeds echter hooguit 3 seconden, zappen is hiervoor niet nodig.

Het doet zich bij alle providers op hetzelfde moment voor. Zelf heb ik het synchroon geconstateerd op KPN en NLziet met 2 tv's tegelijk. 

Inmiddels bekend bij BBC Benelux. 

We kunnen niets anders doen dan afwachten. En gewoon aan laten tijdens zo'n kortdurende storing. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

Peter,

Bedankt voor je info. Weten we weer wat meer.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 7 maart 2025
PeterG schreef:

Op BBC First zijn er 0 tot zo'n 3 x per uur blokjes in beeld. Het geluid is dan vaak ook verstoord. Het duurt steeds echter hooguit 3 seconden, zappen is hiervoor niet nodig.

Het doet zich bij alle providers op hetzelfde moment voor. Zelf heb ik het synchroon geconstateerd op KPN en NLziet met 2 tv's tegelijk. 

Inmiddels bekend bij BBC Benelux. 

We kunnen niets anders doen dan afwachten. En gewoon aan laten tijdens zo'n kortdurende storing. 

Dank weer voor je grondige onderzoek, Peter.  Heb jij dit aangekaart bij BBC Benelux? Of had je ergens een officiële melding gevonden?

PeterG
Superuser
  • 61270 reacties
  • 7 maart 2025

Nee. Maar als zowel jullie moderators als die van Ziggo aangeven het doorgegeven te hebben, dan neem ik aan dat het via beider tv afdeling bij BBC Benelux terecht komt.

En volgens mij meldde jij in een ander topic dar het sinds 5 maart opgelost zou zijn. Ik zit in mijn series nu eind februari, dus ik moet het nog gaan merken. 

Reageer