Skip to main content

Sinds 1 oktober bij KPN, heb eigenlijk problemen met alles: Aansluitingen die bedraad zijn haperen ( voorheen nooit problemen) TV box soms spanningsloos maken om op te kunnen starten. Beeld en geuid loopt niet synchroon, zelfs niet na aanpassen. Kortom: Tot nu toe weinig lol.

Wat is hier aan de hand, voorheen bij andere provider geen problemen, met dezelfde bekabeling enz.

Hi @Polleke1962, wat enorm flauw dat alles zo hapert sinds je overstap, dat is natuurlijk niet zoals we het graag zien ☹️

Ik hoor je volgens mij alleen over apparaten die bedraad zijn aangesloten; gaat het wél goed met de wifi? Heb je jouw apparaten rechtstreeks op het KPN modem aangesloten of maak je gebruik van een extra router of wellicht een swicth? Mocht er sprak zijn van een switch, dan wil ik je om te beginnen aanraden om het volgende artikel even goed door te nemen:

Als je een switch gebruikt waar je zowel internet als tv door hebt lopen en deze swicth ondersteunt géén IGMP snooping, dan kan dat dit soort vage problemen veroorzaken, vandaar dat ik dit direct even benoem!

Het gaat idd over de bekabelde apparaten. Ik gebruik geen switch. Bedankt voor info.

Het gaat inmiddels ook over apparaten op WIFI die Spontaan stoppen en geen verbinding meer hebben 😡

Hmm, dit klinkt toch echt niet goed zo @Polleke1962 😕

Als ál je apparaten problemen hebben met de verbinding, klinkt het toch wel alsof er iets niet helemaal lekker loopt met je modem, zou je die eens willen resetten? En als je een glasvezelverbinding hebt, mag je het glasvezelkastje eerst ook even een minuut of 2 van de stroom afhalen. Op de manier wordt je verbinding opnieuw opgezet en wordt de software van je modem opnieuw ingeladen, en ik hoop dat de problemen daarna voorbij zijn!

Mocht dat niet het geval zijn, of heb je liever wat ondersteuning bij het uitvoeren van deze acties, dan lijkt het me toch handig om hier rechtstreeks contact over te hebben, mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten! Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. De collega die je aan de lijn krijgt, heeft jouw informatie al paraat en kan je hier snel mee verder helpen!

Ik ga het glasvezelkastje maar eens spanningsloos maken, dat heb k nog niet geprobeerd.

Daarna zijn mijn smaken op. Het valt me wel steeds op dat na modemreset in het begin alles goed en probleemloos werkt.

Ook na het spanningsloos maken van het glasvezelkastje, Resetten van het modem enz. was het zaterdagavond wéér zo ver 😡

wederom géén internet meer, niet bekabeld en niet via WiFi…… Alles maar weer opnieuw starten.

Pfffff heb gelukkig maar voor n jaar afgesloten….nog 11 maandjes volhouden.

Dat klinkt toch niet erg goed @Polleke1962 😑

Heb je toevallig gezien wat er gebeurde met je modem op het moment dat het internet het niet deed? Brandden er bepaalde lampjes anders dan normaal, of misschien zelfs helemaal niet? Ik wil je toch aanraden om dit telefonisch te bespreken als de situatie zich weer voordoet, omdat er dan een actuele meting gedaan kan worden van jouw lijn op het moment dat het probleem speelt! Via onze digitale assistent kan je hiervoor een belafspraak maken!

Er is verder niks bijzonders te zien. Het enige wat mij op valt is da het lampje van WIFI op het modem altijd knippert.

Een knipperend wifilampje is prima @Polleke1962, dat houdt in dat er op dat moment een wifisignaal uitgezonden wordt dus dat is goed!

Als je verder helemaal niks raars ziet aan de lampjes, blijft het voor mij erg lastig om na te gaan wat er toch aan de hand kan zijn bij jou thuis 😕 Daarom nogmaals het verzoek om dit de volgende keer even telefonisch op te pakken, onze telefonische klantenservice heeft diverse mogelijkheden om zoiets als dit goed onder de loep te nemen!

Heb sinds enkele dagen een superwifi 2.0 in bruikleen, en heb vooralsnog geen problemen meer gehad. Even afwachten dus. Heb n belafspraak staan voor vanavond volgens mij.

Ah, dat klinkt toch wel voorzichtig positief wat de SuperWifi betreft @Polleke1962, laten we hopen dat het goed blijft!

Mocht je twijfelen over datum en tijdstip van de belafspraak, of je wil hem annuleren, dan kan je even bij je sms'jes kijken. Je hebt namelijk een bevestigings-sms ontvangen van de afspraak en via de sms kan je de afspraak ook annuleren, mocht je het niet meer nodig vinden nu het goed lijkt te werken 😊

Ja het werkt wel goed op dit moment, maar die superwifi is niet van mij, heb k in bruikleen. 

Mocht de Superwifi echt goed bevallen en de eigenaar wil 'm terug, dan wil ik even benoemen dat je er via ons ook 1 kan huren, doe ik zelf ook @Polleke1962 😃 Als je SuperWifi huurt, blijft hij eigendom van KPN en zal hij bij een defect vervangen gaan worden, ook al gebruik je hem langer dan de normale garantieperiode van 2 jaar 😊

Ja dat weet k ook wel, maar heb gisteren in t gesprek met de klantenservice ook al uitgelegd dat t niet Oké is dat k bij KPN iets bij moet huren (kopen) om "normaal" van de geboden diensten gebuik te kunnen maken en dat ik voorheen bij jullie concurrent nergens problemen mee had. Of zie ik dit verkeerd? 🤔

Dat zie je niet verkeerd, ik benoemde het echter even omdat je specifiek aangaf dat hij niet van jouzelf is 😉

Ik hoop dat alles gisteren echter goed op is gelost via mijn telefonische collega!

Nee, niet dus.

Zou in mijn ogen een stukje service (en dus reclame) zijn als KPN mij deze GRATIS zou toe sturen zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn abonnement waar ik toch ruimschoots voor betaal.

Dus wat kunt U hier in betekenen?

Heeft u een omvormer van zonnepanelen op het netwerk of gebruikt u dit soort dingen?

Nee gebruik geen verbindindsset of iets dergelijks, hier is verder in het systeem niks veranderd.

Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? En is er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?

Nee niks aparts en niks anders als voorheen.

Nee, niet dus.

Zou in mijn ogen een stukje service (en dus reclame) zijn als KPN mij deze GRATIS zou toe sturen zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn abonnement waar ik toch ruimschoots voor betaal.

En toen bleef het stil vanuit KPN.

Het lijkt mij stug dat een superwifi de problemen met wifi en de bekabelde verbinding op zal lossen.  Het feit dat bij de vorige provider wel alles goed werkte doet mij toch vermoeden dat er een probleem is in het kpndomein. Ik zou toch echt stevig aandringen op een monteur. Dit kunt u het beste doen via de telefonische klantenservice.  En hou u vooral dom. U bent nieuwe klant en u heeft storing. Meer niet😉.

Het lijkt mij stug dat een superwifi de problemen met wifi en de bekabelde verbinding op zal lossen.  Het feit dat bij de vorige provider wel alles goed werkte doet mij toch vermoeden dat er een probleem is in het kpndomein. Ik zou toch echt stevig aandringen op een monteur. Dit kunt u het beste doen via de telefonische klantenservice.  En hou u vooral dom. U bent nieuwe klant en u heeft storing. Meer niet😉.

Na de laatste reset van het modem, spanningsloos maken van glasvezelkastje en plaatsen van superwifi heb ik geen problemen meer gehad. Maar blijf het een slechte zaak vinden dat ik n extra wifipunt moet hebben om n acceptabel signaal te creëren, wat voorheen niet nodig was.

U betaalt voor een verbinding tot en met het modem. Na het modem is voor de klant. Net als bij electriciteit. Na de meter is het voor de klant. U bepaalt waar u stopcontacten of lampen plaatst. Het bereik van de nieuwe modems is minder dan vroeger. Dit is om burenoverlast te voorkomen. Want waarom zou je het wifisignaal van de buren willen in jouw huis? Heb je alleen maar last ban. De opzet gaat worden een modem in de meterkast en vanuit daar op iedere etage een (bekabeld) wifipunt. Op deze manier kan er ook in druk bevolkte gebieden goed wifi zijn voor iedereen. 

Nee, niet dus.

Ah balen, ik had op een andere uitkomst gehoopt 😕 

Heel fijn dat het nu na de reset van je verbinding en modem goed werkt in combinatie met het SuperWifi punt, maar ik snap heel goed dat je er van baalt dat een SuperWifi punt überhaupt nodig lijkt te zijn hiervoor.
Ik kan me wel vinden in wat Joep in zijn laatste bericht aangeeft. Zeker met de komst van wifi via 5Ghz in plaats van via 2,4Ghz, komt het bereik van modems minder ver, maar daarmee is de wifi dan wel weer sneller. Hierdoor kan je een snellere en stabiele wifiverbinding krijgen door meerdere wifipunten te gebruiken, die vanaf hun locatie een snelle verbinding met een beperkter bereik uitzenden. 

Toch heb ik nog wel een aanvullende vraag @Polleke1962: de apparaten die bekabeld aangesloten zijn, die staan natuurlijk helemaal los van de wifi. Hoe gaat het daar nu mee? Doen die het nu ook goed als je het SuperWifi punt tijdelijk even loskoppelt? 

Reageer