Bij ons staat beeld stil staat na 2 seconden bij live TV. KPN gebeld en het kastje omgeruild bij een KPN winkel in de buurt. Kastje heeft een dag zonder problemen gefunctioneerd, maar de volgende dag (vandaag) precies dezelfde haperingen (2-3 seconde beeld, dan bevriezen en nooit naar live kunnen). Na meerdere berichten op het forum van mensen met hetzelfde probleem uiteindelijk gevonden dat het probleem opgelost kan worden door de video modus te veranderen van multicast naar unicast.
Unicast biedt mindere beeldkwaliteit dan multicast dus het is geen ideale oplossing. De verbinding loopt van het modem via een router en een switch naar de tb ontvanger maar in de andere gevallen waar mensen last hadden van dit probleem liep er wel direct een kabel van modem naar tv-ontvanger dus ik denk niet dat dat het probleem is.
En voor mensen die ook deze oplossing willen proberen. Ga naar het hoofdmenu -> instellingen -> beeld -> videomodus -> kies unicast. Het andere bericht wat ik gevonden had van nog maar 7 maanden terug had een verouderde locatie in het menu van die optie laten zien, dus vandaar dat ik het even noem.Â
Is er een betere oplossing dan switchen tussen uni en multicast? Zijn er plannen om hier iets aan te doen vanuit KPN? Andere ideeën wat er hier aan de hand kan zijn en oplossingen?
Â