Skip to main content

sinds eergisteren ondervind ik problemen met terugkijken van al dan niet opgenomen programmas. Tijdens terugkijken bevriest het beeld en valt geluid weg. Door de stroom te onderbeken kan ik weer verder kijken echter niet oor lang want dan doet het probleem zich weer voor. Zeer irritant dus! Ik heb gekeken of er misschien een storing is bij kpn maar dat was niet het geval. Is hier al een oplossing voor gevonden?

@Hennysp Welkom op het forum. 

Wat balen dat je problemen hebt met het terugkijken van programma's. 

Krijg je op het moment dat dit probleem zich voordoet ook een foutmelding of iets van die strekking? 

En hoe is de tv ontvanger aangesloten op de tv? Is dit met de meegeleverde HDMI kabel? 

En hoe is de tv ontvanger aangesloten op het modem? Is dit direct met een kabel of zit hier nog een switch of draadloze verbinding set tussen? 

 


meestal geen meldingen echter 1 keer melding over netwerkprobleem. Er is in de aansluitingen niets veranderd dus daar ligt het niet aan. jaren probleemloos tv gekeken en nu uit het niets problemen met terugkijken van opgenomen programma's


Hier zelfde probleem. Tv is met modem verbonden met twee van die dingen die je in het stopcontact moet steken, en natuurlijk twee korte netwerkkabels naar die dingen toe. Heeft jarenlang goed voldaan, nu drie keer op een avond dit probleem, namelijk bij het terugkijken van het journaal, daarna bij het terugkijken van Nieuwsuur en tenslotte ook bij het terugkijken van Op1. 

Moeten misschien alle stekkers (ook van de modem) een keer losgetrokken worden?


Zelfde probleem bij ons sinds een paar weken. Kastje is via netwerkkabel met de modem verbonden, doet het al vier jaar zonder problemen.

Bevriest bij het terugkijken van opgenomen films. We kunnen meestal terug naar de TV en dan via opnames de film opnieuw opzoeken en weer starten, date gebeurt ongeveer 2 of 3x per uur. Maar het komt ook voor dat het kastje helemaal bevriest en nergens meer op reageert (groene lampje blijft branden). In dat geval werkt het alleen als ik de voeding eraf haal en hem opnieuw laat opstarten.