Skip to main content

Wij hebben ook de Arris set top box en na frequent te zappen, “bevriest” het TV-scherm en moet ik de set top box resetten om weer TV te kunnen kijken. Is dit een software probleem of moet de Arris settop box worden vervangen ? Ik hoor graag.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Vondenhoff69, hoe vaak gebeurt dit bevriezen van het beeld? Hoe reset je de Arris tv-ontvanger om 'm weer aan de praat te krijgen? Ik ben ook nog benieuwd naar hoe de tv-ontvanger verbonden is met het modem? 

Heb je dit nog niet geprobeerd: geef de tv-ontvanger een frisse start. Dat helpt in veel gevallen goed!


Dit is geen klacht die ik kan thuisbrengen met de Arris. Welke heb je, zie voorkant? De VIP2952 of de VIP5202 ?


Beste Peter, Het is de Arris VIP2952. Ik hoor graag van je. 


Beste Alexandra, Als dit gebeurt (dat gebeurt eigenlijk iedere keer als ik teveel zap tussen zenders), dan reset ik de Arris VIP2952 middels de aan/uit knop aan de achterkant van de Arris set top box. De Experia V10 box is niet rechtstreeks met de Arris box verbonden maar via een Devolo WiFi versterker en dan een ethernet kabel van de Devolo naar de Arris VP2952. Maakt dat iets uit aangezien we in het verleden dit probleem nooit hebben gehad. Misschien iets met de firmware ?? Ik hoor graag van je. 


Beste Peter, Het is de Arris VIP2952. Ik hoor graag van je. 

Gebruik je eco stand-by, starten duurt dan 1 minuut en 40 seconden, of zet je 'm wel eens uit met de schakelaar achterop?

Met gewoon stand-by, hij start dan in minder dan 2 seconden, loopt het werkgeheugen heel langzaam vol.

Dat kan wat negatieve invloed hebben. (Hier ook een 2952)

Maar waarom zap je snel achter elkaar? Meer dan 2 zenders verder kun je beter gewoon het gewenste zendernummer intoetsen. Dat is nog veel sneller ook dan zappen. 


Beste Peter, Dank en ik gebruik de eco stand-by. Ik snap alleen niet dat het werkgeheugen vol kan raken. Enig idee ? Ik snap dat het invoeren van 2 cijfers sneller is dan zappen, maar dat mag toch niets uitmaken ?? Ik hoor graag van je. 


Ik zap echt nooit verder dan volgende zender. Kan het resultaat dus niet bevestigen. 

Maar het werkgeheugen kan nogal verzanden. 

Voor de meeste apps is het een drama met de 2952.


Beste Alexandra, Heeft KPN plannen om klanten die de Arris VP2952 hebben te voorzien van een nieuwe set top box of een verbeterde versie ?? Het kan toch niet zo zijn dat klanten hierdoor problemen ervaren ? Ik hoor graag van je. 


@Vondenhoff69 De Arris tv-ontvangers worden standaard gebruikt bij de internet en interactieve tv abonnementen. Ze krijgen ook nog steeds updates. Er is intussen ook een nieuwe vorm van tv kijken, genaamd KPN TV+. Dit is een nieuw systeem, en daarom horen hier heel andere tv-ontvangers bij. Je kunt via MijnKPN je abonnement aanpassen naar KPN TV+ mocht je dat willen.

Wat betreft je huidige tv-ontvanger, ik raad je allereerst aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Daarnaast is een Draadloze Verbindingsset wel een mogelijkheid, maar zeker niet de beste optie om een tv-ontvanger aan te sluiten. Het signaal wordt hiermee omgeleid via het stroomnetwerk. Het stroomnetwerk wordt steeds zwaarder belast en meer verstoord door hoeveelheid en verschillende soorten apparatuur die we tegenwoordig gebruiken. Daarom is deze manier van aansluiten meestal niet ideaal (meer) en zorgt snel voor storingen. 

Ik raad je aan om de tv-ontvanger eens als test rechtstreeks met een kabel op je modem aan te sluiten. Op die manier kan je uitsluiten of de Draadloze Verbindingsset roet in het eten gooit. 


Ik heb het probleem als ik snel switch tussen de apps, Videoland afsluiten en direct naar Netflix gaan.

De updates die deze ontvangers krijgen stellen weinig voor, meer updates waar jullie zelf iets aan hebben om bijvoorbeeld meldingen te pushen of een kleine menu aanpassing. Zijn er binnen KPN nog serieus mensen bezig met de problemen die klanten ervaren met de 2952 en de 5202? 


We werken zeker nog aan updates voor deze type ontvangers Jeroen. Zie bijvoorbeeld daarvoor ook de volgende product update. Ik zou jullie ook zeker willen aanraden om de ontvangers toch even een frisse start te geven als dit nog niet gedaan is.