Skip to main content

Het beeld bevriest regelmatig het tv-kijken via ‘het kastje’ als ook via de app in Google tv. Soms even heel kort en soms wat langer.

‘Hoort’ dit zo of is er met de internetverbinding iets mis?

PS: verder zijn we tevreden en blij met KPN in vergelijking met Ziggo 😉 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Het beeld hoort natuurlijk altijd goed te zijn en soepel te lopen. 😉


Ik heb zo’n nieuwe KPN tv-box. Die staat in de kamer waar ook t modem staat. De verbinding is dus via wifi.

Beneden ook via wifi. Verbinding is daar via een bedrade KPN Super versterker.

Op beide plekken is een zeer goede internetontvangst: pm 650 Mbps.

Alle tv’s van Samsung.


altijd zoveel mogelijk bekabeld doen, zo als ik het lees staat bij 1 tv het modem zelfs vlak bij, dus snel even een kabeltje tussen de tv het het modem, en als het kan voor die 2de ook.


Dat is helaas in beide gevallen niet mogelijk… kabel zou dan helemaal langs alle wanden moeten worden gelegd… en voor deuren langs!

Dank voor t meedenken!


Had hier ook last van ondanks kabel van modem naar tv ontvanger. Maar lijkt nu opgelost na telefonisch overleg met KPN. Onder instellingen/apparaatvoorkeuren/weergave en geluid heb ik onder andere schermresolutie en HDR prioriteit aangepast en beeld hapert niet meer.

 


Oké ! Bedankt voor de tip! Ik heb t op 1 tv aangepast en zal het op de andere ook gaan doen…

En nu duimen dat het het hier ook werkt 🤞


HDR kan je inderdaad het beste op automatisch zetten.

 

Kabel kan vaak via buizen of goten.

Je kan bijvoorbeeld kijken of er een loze buis is of dat je een coax kabel door UTP kan vervangen. 


Dank allemaal!

Ik heb de tip van EdwinH97 opgevolgd en dat lijkt wel te werken!