Skip to main content

Sinds een paar weken bevriest het beeld na een paar seconden als ik naar RTL4 kijk. De andere zenders doen het allemaal goed. Waar kan het aan liggen? 

Hi @Zeiksnor

Wat een gek probleem, dit gebeurt dus echt alléén bij RTL4 maar dan wel met meerdere tv's?

Op welke manier kijk je naar RTL4? Is dat via TV+ ontvangers, via een ander soort tv-ontvanger of gebruik je de smart tv app? En gaat het hierbij om ‘live’ tv kijken of gaat het ook mis als je iets terugkijkt via de gids of als opname?

 


Het is inderdaad alleen bij RTL4. Ik kijk via de TV+ ontvangers. Deze zijn aangesloten op mijn televisies. Het gaat hierbij alleen om live tv. Als ik iets opneem of terug kijk heb ik het probleem niet.


Ik heb nog gekeken of ik per zender een andere instelling kan hebben waardoor dit probleem ontstaat, maar zo te zien kan dat niet. Dus ik vind het ook heel vreemd, maar vooral vervelend. 


Ok duidelijk, alleen bij live kijken dus, via je TV+ ontvangers. Ik vind het ook erg bijzonder dat dit al een aantal weken speelt 🤔 Wat gebeurt er nadat het beeld bevriest @Zeiksnor? Blijft dat dan voor een korte tijd zo en loopt het daarna weer verder? Of moet je zelf actie ondernemen om verder te kunnen kijken?

Hoe zijn de TV+ ontvangers precies aangesloten op je modem? Is dat via een rechtstreekse kabel, via de wifi of heb je er wellicht een switch of router tussen zitten? 

Zou je 1 van de ontvangers ook eens een 'frisse start’ willen geven? Op die manier wordt alle software opnieuw ingeladen en ik ben benieuwd of dat een verschil maakt. 


Hoe staat het er nu voor @Zeiksnor? Heeft een frisse start voor verbetering gezorgd? Als dat niet het geval is, zou je dan mijn andere vragen nog willen beantwoorden?


Hoe is de box verbonden? Via wifi? Welk modem heb je?

Pauzeer RTL 4 eens 5 seconden. Loopt het daarna wel door?


De frisse start zorgde helaas niet voor de oplossing, maar mijn modem heeft een update gehad en vanaf dat moment doet alles het weer normaal. Dus erg fijn…...


Oeh ok, onverwacht maar fijn dat het na de update goed gebleven is! Dank dat je het nog even hebt laten weten @Zeiksnor 😊


Reageer