Skip to main content

Dag, hier inderdaad ook problemen met de KPN App die op mijn Samsung televisie geïnstalleerd is.  Het beeld stopt ineens. Of het blijft stil staan.

Na een tijdje verschijnt er dan een soort grijs DOS scherm met iets van Gateway huppeldepup. Ik haal dan de stroom er helemaal af door de stekker inclusief de verbindingsset een paar minuten uit het stopcontact te halen. En dat meerdere keren op een avond. Heel vervelend. Onze tv is een Samsung 7 series (43) UE43NU7020W.

Hopelijk is het probleem snel verholpen, ik vind het een duur grapje zo als je wel het volle pond betaald maar nauwelijks tv kunt kijken op deze manier. 

Ik heb de app ook al meerdere keren opnieuw geinstalleerd. En zowel via wifi als bedraad verbinding gemaakt.

Oh ja, soms loopt het ook vast als ik wil zappen tussen de zenders.. dat lijkt ook vragen om moeilijkheden. Ik moet in een keer de juiste zender kiezen want anders krijgen we weer een vastloper.

Ik hoor graag als er een oplossing is.. en het liefst zo snel mogelijk.

 

gr L=

 

Admin: afgesplitst

Hi en welkom op het forum @EllisdePellis. Ik lees dat je de KPN Smart TV app gebruikt op jouw televisie, maar dat deze niet lekker werkt. Het topic waarin je reageerde was een ouder topic met een ander soort storing, daarom hebben we een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Om uit te zoeken waar dit van komt, ben ik naar een paar dingen benieuwd. Hoe is je tv nu met internet verbonden, is dat via de Draadloze Verbindingsset die je noemt? Ik lees dat je het via wifi en bekabeld geprobeerd hebt, heb je je tv rechtstreeks met een ethernetkabel op je modem aangesloten? Hoe werken andere apps op je televisie, zoals bijvoorbeeld YouTube of Netflix? En gaat het tv kijken via de tv-ontvanger wel goed?

 

Goed om te weten: De KPN Smart TV app is een bètaversie. Dat wil zeggen, deze app is nog volop in ontwikkeling. Je kunt deze app gratis gebruiken als je KPN TV in je abonnement hebt. De beste ervaring zowel in gebruik als kwaliteit heb je als je een tv-ontvanger gebruikt bij je tv.


Ik ben laatst naar de winkel gegaan om aan te geven dat mijn tv signaal ook regelmatig weg viel. En of ik misschien een verouderd kastje had. Heb nog het modem en tv kastje uit de Telfort periode. De meneer van de winkel zei da je ook het kastje helemaal kunt weg laten en alleen met de app tv kunt kijken. Daar had ik wel oren naar, aangezien ik houd van zo min mogelijk spulletjes en vooral snoeren.

ik heb het nog niet met een ethernet kabel geprobeerd, alleen met een verbindingsset en via wifi. Andere apps werken wel. Gr Ellis


@EllisdePellis Dat zo min mogelijk spullen en snoertjes kan ik me goed voorstellen!

Goed om te weten dat andere apps goed werken. Van welk jaar is je televisie? En gebeurt dit alleen bij live tv kijken of ook bij andere functies, zoals terugkijken en eventueel opnames bekijken? Vul je ook meteen je naam, adresgegevens en klantnummer in je forumprofiel in, dan kijk ik even mee.