Skip to main content
Beantwoord

Beeld blijft zwart bij vanaf het begin kijken lopend programma op Firefox en Chrome

• September 20, 2026
  • 16 reacties
  • 142 keer bekeken

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

lopend programma kan niet vanaf het begin terug gekeken worden in beide Firefox en Google Chrome browsers op de pc: het beeld blijft zwart.

Beste antwoord door Remco van KPN

Dan zal ik jullie bevindingen terugkoppelen via onze feedbackloop want ik krijg het niet voor gereproduceerd. Wederom bedankt voor het testen mensen, dat is enorm waardevol voor ons zoals jullie weten.

16 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2026

Er zijn honderden programma's. 

Welk programma was dat? Welke zender?

In de browser zijn dezelfde beperkingen als de ontvanger. 

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

Nieuws gisteravond van half acht op RTL4 en acht uur op NPO1, maar ik heb ook een willekeurig ander programma geprobeerd met zelfde probleem.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

Op de TV ontvanger kan ik wel een nog lopend programma vanaf het begin kijken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2026

Bij welke stappen gaat het dan mis? Hier net even een eerder uitgezonden journaal op npo 1 geprobeerd. 

Werkt hier prima met terugkijken. Google Chrome, Windows 11.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

Weet je zeker dat het programma volgens de gids nog niet afgelopen was, want een programma wat volgens de gids al afgelopen is speelt hier gewoon af, dat is geen probleem.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2026

Net 'uur van de wolf' vanuit de gids vanaf begin gestart. Uitzending is halverwege, maar programma speelt vanaf begin. 

En Renze op RTL 4 dito.

Het is niet algemeen 'stuk' dus.

W11, Google Chrome. 

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

OK, ik heb een manier gevonden om de lopende uitzending vanaf het begin te kijken: ik moet eerst op de tijdlijn klikken waar ik denk dat het begin van het programma is (ik kan geen aanduiding vinden waar het programma begint) dan komt het beeld.

Aan KPN: Kan het beeld niet meteen komen zonder te klikken?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2026

Je moet gewoon een programma aanklikken onder NU in de gids.

Daarna krijg je nog een still met de opties 

Nu kijken. Vanaf begin kijken. Opname starten. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@losbol! Dank dat je de tijd neemt om deze feedback met ons te delen! Dat waarderen we zeer. Ik zal dit ook doorzetten voor je. Ik kan het alleen niet reproduceren. Als ik, zowel binnen Firefox als Chrome op een lopend programma klik en dan Nu kijken aanklik dan krijg ik net als Peter gewoon het programma in beeld. Zo is het ook ontworpen.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 24, 2026

​@Remco van KPN 

het gaat om de lopende uitzending vanaf het begin te kijken, niet nu kijken want dat is live en bij live heb ik wel meteen beeld

ook heb ik de hoogst beschikbare resolutie (1080p) als default maar soms start het beeld in de laagst beschikbare resolutie (432p) dat ziet er niet uit blokkerig (lijkt wel lego of minecraft) dan moet ik op het tandwieltje rechtsonder klikken en dan op een lagere resolutie klikken, wachten tot het beeld in die resolutie komt en dan weer op hetzelfde tandwieltje klikken en dan nu op de hoogste resolutie (1080p) klikken dan komt het beeld in de hoogste resolutie

​@PeterG 

Is NU in de gids Nu op TV? NU zie ik niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Ik heb een lopende uitzending vanaf het begin gestart. Meerdere. Geen problemen hier.

Vanuit de gids. Daar staat NU. In de tijdlijn. Lopende uitzendingen zijn grijs.

https://tv.kpn.com/tv-gids

Met de resolutie hier geen problemen.

1½ jaar oude ASUS. W11. Google Chrome. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Hmm…

Vanaf "nu op tv" werkte de kijken Vanaf begin net niet inderdaad. Geen zwart beeld maar continu de dia (lege journaal studio) in beeld. 

Wel even getest met tv.kpn.com op de mobiel. Laptop is niet aan.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 25, 2026

Dan zal ik jullie bevindingen terugkoppelen via onze feedbackloop want ik krijg het niet voor gereproduceerd. Wederom bedankt voor het testen mensen, dat is enorm waardevol voor ons zoals jullie weten.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2026

terugkijken van een lopende uitzending vanaf het begin werkte nu wel meteen (voor het eerst)

ben benieuwd of dit zo blijft, ik zal later laten weten of dat inderdaad zo is

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2026

helaas, de volgende lopende uitzending blijft het beeld zwart bij terugkijken vanaf het begin

het beeld komt pas als ik op de tijdlijn klik

dit was bij het terugkijken vanaf het begin van het NOS Journaal om 20:00 uur

het NOS journaal zelf was net afgelopen maar niet volgens de gids want de uitzending is nu reclame

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2026

toevoeging apart omdat bewerken niet werkt

dit was bij het terugkijken vanaf het begin van het NOS Journaal om 20:00 uur

het NOS journaal zelf was net afgelopen maar niet volgens de gids want de uitzending is nu reclame

deze kan nu verwijderd worden