Skip to main content
Beantwoord

Beeld en geluid bevriest enkele seconden bij het zappen op mijn nieuwe VIP 5202

• September 30, 2025
  • 23 reacties
  • 179 keer bekeken

heb nieuw vip 5202 gekregen en die is anders dan de oude bij switchen van kanaal blijft het beeld en geluid voor een paar seconden vriezen en op de oude had een klok en kon zien op vip op welke zender

ik aan kijken was en in de nieuw niet meer. Hoort dat zo?

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@Tomane, heel erg jammer dat een nieuwe ontvanger het probleem niet heeft verholpen :( Daarom heb ik zojuist een ticket voor je aangemaakt; dit betekent dat je binnenkort wordt gebeld door iemand die je hier verder mee gaat helpen! Laat je mij hier nog even weten wat daar uit is gekomen? Alvast bedankt :)

23 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 6, 2025

Goedemorgen ​@Tomane , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dat is vervelend tv kijken dus goed dat je het via deze weg aankaart. Heb je deze nieuwe ontvanger ook al eens een keer een frisse start gegeven? Hoe je dat doet, lees terug op deze pagina. Ben heel erg benieuwd of dat voor de gewenste verbetering zorgt en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet! 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1172 reacties
  • October 6, 2025

heb nieuw vip 5202 gekregen en die is anders dan de oude bij switchen van kanaal blijft het beeld en geluid voor een paar seconden vriezen en op de oude had een klok en kon zien op vip op welke zender

ik aan kijken was en in de nieuw niet meer. Hoort dat zo?

De Arris 5202 heeft idd. geen klok, ook kun je niet zien op welk kanaal afgestemd is. Het is even wennen dat deze info niet direkt zichtbaar is.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 6, 2025

ik alles al geprobeerd gisteren kon zelf voor een tijd geen opgenomen kijken

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 11, 2025

Speelt het probleem dat het zowel het beeld en geluid bevriest bij het zappen nog steeds ​@Tomane ? Hoe heb je deze tv ontvanger aangesloten op het modem (Experia Box)? Is dat rechtstreeks met een kabel of gebruik je misschien iets zoals een draadloze verbindingsset? 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 11, 2025

nog steeds en alles wat mogelijk is via HDMI en weer het ontvanger weer opnieuw opgestart.

begin te denken dat alleen maar erger kan worden of nieuw provider.. hier valt niks aan te doen of moet ik 80€ betalen voor een monteur die ook niks aan kan doen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 13, 2025

Hoi ​@Tomane en bedankt voor de toelichting :)
De tv ontvanger is inderdaad verbonden met de televisie via een HDMI kabel. Maar hoe is jouw tv ontvanger aangesloten op de Experia Box? Gaat er vanaf de Experia Box een kabel rechtstreeks naar jouw tv ontvanger of gebruik je daar een draadloze verbindingsset voor? Verder geef je aan dat er een monteur kan komen maar dat dit jou 80 euro gaat kosten maar dat hoeft het geval niet te zijn; mocht het probleem aan de kant van KPN liggen dan zullen er nooit kosten in rekening worden gebracht voor een monteursbezoek. Hoeveel tv ontvangers gebruik je trouwens? Mocht je er meer dan 1 in gebruik hebben dan ben ik benieuwd of het probleem ook op de andere tv ontvanger speelt. Zie je bevindingen graag weer tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen gaan kijken wat er in dit geval nodig is. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 14, 2025

sorry , via kabel

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 14, 2025

ik heb maar een tv ontvanger

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 15, 2025

Helder ​@Tomane!

Zou je je profiel eens in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook even mee gaan kijken en hopelijk kan ik vanuit daar met een oplossing komen 🙏🏻

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 15, 2025

is gedaan

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 16, 2025

Dankjewel ​@Tomane :)
Ik ga de televisie ontvanger voor je omruilen en morgen ligt er een nieuw exemplaar voor je klaar bij de Bruna! Je ontvangt nog een sms met meer informatie! Laat je me weten of dit allemaal goed is gekomen en of het probleem met de nieuwe tv ontvanger is verholpen (waar ik stiekem wel van uitga)? We horen het in ieder geval graag van je!

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 16, 2025

Weer heb deze nog niet zo lang , zal je laten horen Jan

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 16, 2025

waarom krijg ik steeds pin en abonneenummer van jullie ontvanger vraag niet om ????

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 18, 2025

Jan ik heb de nieuw ontvanger aangesloten maar blijf houden een vertraging bij switchen van zender van een seconde of ± 3-4 in beeld en geluid , heb ander HDMI kabel ander HDMI poort ontvanger frisse start niks heeft geholpen , zou niet weten wat ik nog meer kan doen , oh ja heb ook de tv wifi bluetooth uitgezet voor de geval dat... 

LIFE IS SWITTER LIFE IS BITTER

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Hoi ​@Tomane, heel erg jammer dat een nieuwe ontvanger het probleem niet heeft verholpen :( Daarom heb ik zojuist een ticket voor je aangemaakt; dit betekent dat je binnenkort wordt gebeld door iemand die je hier verder mee gaat helpen! Laat je mij hier nog even weten wat daar uit is gekomen? Alvast bedankt :)

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 22, 2025

bedankte heb net een sms ontvangen , ben benieuwd en als het is gewest laat ik je horen . 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 23, 2025

Super dat je me op de hoogte houdt ​@Tomane , ik ben ook heel erg benieuwd en hoor het graag van je :) 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 24, 2025

Technisch onderzoek uitgevoerd op klantlocatie. Interactieve tv opnieuw geĂŻnstalleerd en een nieuwe hdmi kabel getest.
Geen problemen gevonden. Geen glitches en Freezers geconstateerd. Beeld loopt goed door (1 sec) vertraging.

dat is wat de monteur zegt meer weet ik niet , sorry

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 28, 2025

Goedemorgen ​@Tomane en bedankt voor de terugkoppeling! Kun je dit nog een beetje verder toelichten? Er is dus een monteur geweest die de interactieve tv opnieuw heeft geïnstalleerd en die heeft daarna verder geen problemen meer gevonden; klopt dat? En wat is jouw ervaring? Merk je verbetering? Dit wordt me niet duidelijk, ook niet nadat ik je bericht meerdere keren heb gelezen ;) Hoor het in ieder geval graag weer van je!

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 28, 2025

in het begin iets maar langzamerhand lijkt of het slechter wordt , of ligt het aan mij ?

mij is ook niet helemaal duidelijk monteur had een laptop waar ik niet kon zien wat hij deed en wat me werd gezegde kon je lezen , sorry Jan🙄

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 30, 2025

Hoi ​@Tomane!

in het begin iets maar langzamerhand lijkt of het slechter wordt , of ligt het aan mij ?

Dat is voor mij een hele lastige om te beantwoorden! Heb je iemand die eens mee kan kijken? Benieuwd of die persoon dan hetzelfde ervaart als jouw. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • October 30, 2025

voor mij ook  , jezelf beoordelen is de moeilijkst maar ik ben wat instellen in de tv gaan proberen en lijk dat het beter is geworden , of ik ben al aan gewend.

Bedankt Jan voor jou hulp ,

groetjes

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8786 reacties
  • October 30, 2025

Dat is goed om te lezen ​@Tomane!

Mocht je toch het idee krijgen dat het probleem is teruggekeerd, laat dan ook vooral weer weten hoor. Voor nu hoop ik dat het beter blijft en dat je weer tv kunt kijken op de manier zoals je mag verwachten 🙏🏻