Skip to main content
Antwoord

Beeld en geluid bevriezen regelmatig

• October 20, 2025
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 1 van de tv's bevriest regelmatig het beeld en geluid. Evsn naar een ander kanaal zappen lost het probleem op. Maar het is uitermate irritant.

Ik kijk via wifi, maar dat kan het probleem niet zijn want de andere tv's in huis werken gewoon zonder issues.

Een testje op de tv leert:

Verbinding: wifi

Wifi kwaiteit: Uitstekend

Wifi strength: 79

Wifi speed: 720 mbps

Wifi channel: 39

Als ik de speedtest doe:

Ping 10 ms

Download 288 mbps

Upload 169 mbps

Moet ik een nieuw kastje?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Paul L., we lezen graag hoe het gaat na uitproberen van de tip van Joep!

Voor de zekerheid als extra aanvulling, als het echt maar op één plek speelt: check ook even onze informatie en tips over de manier van aansluiten van je TV+ Box. De manier van aansluiten en eventuele apparatuur er tussen kan ook invloed hebben op je verbinding en kijk-ervaring.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 20, 2025

Welk type tv ontvanger heb je?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 20, 2025

DIW7022, zo'n klein vierkant zwart kastje

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 20, 2025

Begrijp ik het goed dat je meerdere van deze ontvangers hebt? Zoja heb je al geprobeerd om ze te wisselen om er achter te komen dat het echt een probleem van de ontvanger is?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 20, 2025

Ja heb er meerdere. Ik zal het eens proberen. Thanks

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Paul L., we lezen graag hoe het gaat na uitproberen van de tip van Joep!

Voor de zekerheid als extra aanvulling, als het echt maar op één plek speelt: check ook even onze informatie en tips over de manier van aansluiten van je TV+ Box. De manier van aansluiten en eventuele apparatuur er tussen kan ook invloed hebben op je verbinding en kijk-ervaring.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 31, 2025

Begrijp ik het goed dat je meerdere van deze ontvangers hebt? Zoja heb je al geprobeerd om ze te wisselen om er achter te komen dat het echt een probleem van de ontvanger is?

Ik heb geprobeerd. Gebeurt iets minder maar nog steeds. Ik snap er.niets van. Wifi connectie op tv geeft.inmiddels.920kbps aan, zou voldoende.moeten zijn

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 31, 2025

Ik heb geprobeerd. Gebeurt iets minder maar nog steeds. Ik snap er.niets van. Wifi connectie op tv geeft.inmiddels.920kbps aan, zou voldoende.moeten zijn

Anders maar weer terug naar Ziggo? Dan heb ik die kastjes niet meer want ci+ modules en loopt de wifi via de samsung rv

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer dat je er nog niet van af bent ​@Paul L.. Als je precies kunt uitleggen hoe jouw tv-ontvangers aangesloten zijn (zowel met op je modem als je televisie), wat je al hebt geprobeerd, welke apparatuur je gebruikt en al dit soort details, dan kunnen we beter met je meedenken hier in de Community. Heb je ook nog gekeken naar de informatie over het aansluiten van de TV+ Box, die ik eerder deelde?

Als je het makkelijker uitleggen vindt aan de telefoon, dan kan je een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder het op te lossen.