Skip to main content
Beantwoord

Beeld en geluid haperen bij terugkijken

• April 15, 2025
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Bij terugkijken van programma's regelmatig stilstand beeld en geluid. Gaat een paar keer wel weer verder. Maar na enige tijd  klapt terugkijken er uit naar gewone tv.  

Wat hieraan te doen?

Beste antwoord door joop2011

De Arcadyan HMB 2260 is al een hele oude KPN tv ontvanger en wordt ook al lang niet meer geleverd.

Ook de opvolger Arris VIP 2952 wordt niet meer geleverd.

De KPN ontvanger die je nu als vervanger krijgt is de Arris VIP 5202

OF

Als je je abonnement omzet naar KPN tv+, dan krijg je de nieuwste mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Bel gratis 0800-0402 om de Arcadyan HMB 2260 om te ruilen.

P.S.

Mocht er een DVS tussen zitten, verwijder die dan.

Dat is een bron van problemen.

De Sagemcom DIW7022 werkt ook perfect via Wifi, maar niet via de Experiabox V10, dan heb je of de 2 Super Wifi adapters nodig of de nieuwe KPN modem / router Box12

Als je een UTP kabel er tussen hebt (zonder iets ertussen), dan werkt alles op zijn best.

UTP kabel is altijd de beste verbinding.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 15, 2025

Bij terugkijken van programma's regelmatig stilstand beeld en geluid. Gaat een paar keer wel weer verder. Maar na enige tijd  klapt terugkijken er uit naar gewone tv.  

Wat hieraan te doen?

Ik zie in je profiel staan bij type tv ontvanger Sony.

KPN heeft geen KPN tv ontvangers van Sony, ik denk dat dit het merk van jouw tv is.

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2025

De ontvanger is HOMI  HMB 2260 en verbonden met Experiabox  V10.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 16, 2025

De Arcadyan HMB 2260 is al een hele oude KPN tv ontvanger en wordt ook al lang niet meer geleverd.

Ook de opvolger Arris VIP 2952 wordt niet meer geleverd.

De KPN ontvanger die je nu als vervanger krijgt is de Arris VIP 5202

OF

Als je je abonnement omzet naar KPN tv+, dan krijg je de nieuwste mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Bel gratis 0800-0402 om de Arcadyan HMB 2260 om te ruilen.

P.S.

Mocht er een DVS tussen zitten, verwijder die dan.

Dat is een bron van problemen.

De Sagemcom DIW7022 werkt ook perfect via Wifi, maar niet via de Experiabox V10, dan heb je of de 2 Super Wifi adapters nodig of de nieuwe KPN modem / router Box12

Als je een UTP kabel er tussen hebt (zonder iets ertussen), dan werkt alles op zijn best.

UTP kabel is altijd de beste verbinding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie aan oplossingen.  Goed dat er mensen zijn die hier verstand van hebben. Dat wordt zonen inschakelen om te bekijken wat de beste oplossing is want het gaat mij als 80 jarige boven mijn pet. 😊

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 16, 2025

Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie aan oplossingen.  Goed dat er mensen zijn die hier verstand van hebben. Dat wordt zonen inschakelen om te bekijken wat de beste oplossing is want het gaat mij als 80 jarige boven mijn pet. 😊

Graag gedaan.

Ik ben blij dat ik als 71 jarige u hiermee hebt kunnen helpen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 17, 2025

Goedemorgen ​@Kaurie , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Mooi om te zien dat ​@joop2011 je hier al heeft voorzien van de nodige tips, goed advies lees ik! Je zonen kunnen je hier ongetwijfeld bij helpen en mocht je toch ergens vragen hebben, deel ze dan vooral hier zodat we met je mee kunnen denken! 

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

Het kan ook liggen aan hetgene wat je terug kijkt. Gisterenavond 16-4-2025 tussen 20:30 uur en 21:00 uur continue een happerend beeld bij het terug kijken van de serie Ex on the Beach US. Na 30min hebben we CSI New York terug gekeken en daar was geen happeringen… Raar maar waar. Ook de rest van de avond geen happeringen meer.
Verklaar dat maar eens KPN !!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 22, 2025

Hoi ​@MelskeH , uitermate vervelend tv kijken met die haperingen, kan ik me echt alles bij voorstellen. Een directe verklaring heb ik in dit geval niet voor je, het spijt me. Mocht het probleem blijven bestaan, maak dan zelf vooral een topic aan over dit specifieke probleem! Alvast bedankt :)