Skip to main content
Beantwoord

Beeld en geluid hapert regelmatig bij het kijken

• April 8, 2025
  • 9 reacties
  • 224 keer bekeken

jeroenjeroen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Nu een opname aan het bekijken. Beeld en geluid hapert zo een beetje om de 30  seconden of vaker. Wat je ook doet, opnieuw opstarten kabels in/uit 3 min wachten etc etc bij verder kijken blijft hij dat doen.

+pakket, glasvezel en alles bekabeld. Ongeacht welke zender je opneemt hij blijft haperen en doet dat steeds vaker.

Denk storing of bug in de apparatuur.

Wat anders????

Mvg Jeroen 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@jeroenjeroen, welkom op onze community! Dat is niet heel fijn kijken zo! Wat voor apparatuur gebruik je precies? Zit de ontvanger rechtstreeks bekabeld of zit er nog iets van een switch of router tussen?
Is live TV wél goed? Heb je dit op verschillende ontvangers?

9 reacties

jeroenjeroen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Inmiddels om de 5 a 10 seconden. Kijkt verschrikkelijk!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Hoi ​@jeroenjeroen, welkom op onze community! Dat is niet heel fijn kijken zo! Wat voor apparatuur gebruik je precies? Zit de ontvanger rechtstreeks bekabeld of zit er nog iets van een switch of router tussen?
Is live TV wél goed? Heb je dit op verschillende ontvangers?

jeroenjeroen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

Hi Thomas

De ontvanger is rechtstreeks bekabeld met het kpn kastje.

Met live TV heb ik geen enkel probleem. Het gebeurd alleen maar bij opgenomen programma's van verschillende zenders.

Dan moet ik de ontvanger van stroom halen en dan doet hij het weer goed. Echter de volgende dag  bij een opgenomen programma weer hetzelfde.

Ik zal eerst de andere ontvangers testen of deze het ook heeft.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor de toelichting ​@jeroenjeroen, is het nog gelukt op de andere ontvangers?

• Nieuwkomer
  • August 24, 2025

@Thomas van KPN Is hier al een oplossing voor? Ook wij hebben hier enorm last van, is geen manier van kijken 😒 is ook niet de eerste keer dat we dit ervaren helaas….

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Mar8419 er zijn zoveel verschillende variabelen dat hier geen simpel antwoord op is. Kun je eens een eigen topic aanmaken?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@jeroenjeroen 

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Zitten er geen knikken in de CAT5E of CAT6 kabel? (UTP kabel)
  3. Wat is jouw echte download snelheid?  Zie hier om te meten, bij voorkeur op een bekabelde laptop of desktop

Ik begrijp dat spanning (volksmond stroom) eraf halen (voor minimaal 1 minuut of langer) niet echt helpt. 

Voordat ik verder mee ga denken, hoor ik graag de antwoorden op deze 3 belangrijke vragen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 25, 2025

zit er een switch in je netwerk? deze moet namelijk IGMP snooping ondersteunen.

Netgear GS 105E doet dat . te koop o.a bij KPN

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Heb je alles al herstart? (Stekker eruit , 3 min wachten, stekker erin) Glasvezelkastje, modem, tv ontvanger.