Skip to main content

Goedemorgen @Dubbin, welkom op ons forum!
Zoals Joop hier al noemt is dit forum bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
Als je liever contact hebt met de klantenservice kun je hierover ook met ons bellen op 0800-0402
Mocht je het toch liever hier doen kan dat natuurlijk ook maar dan wil ik je wel vragen constructief en respectvol naar elkaar te blijven.

 

Alles over de afstandsbediening en hoe je problemen daarmee kunt oplossen staat in de link die Joop ook al noemde:

Wat betreft het niet synchroon lopen van het beeld en geluid, dat is voor veel klanten dus al opgelost én hebben we een paar work-arounds voor.

Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

Eerste stap: het kunnen instellen van geluidsvertraging zit in KPN TV+ app 1.95.

Geluidsvertragingsinstelling uitgebreid in KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1

Verdere verbeteringen in KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103

@Kogeltje, als jij er hiermee niet uit komt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Om het overzichtelijk te houden is het handiger dit per persoon op te lossen.

 

Nee, er zijn al meer dan genoeg topics hierover me dunkt. En overzichtelijker? Ik dacht het niet.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Hoi @Kogeltje, welkom op ons forum!
Ik heb een eigen topic voor je vraag gemaakt, zoals je in de quote kunt lezen zijn er een paar stappen die je kunt nemen om dit issue op te lossen. Maar blijft dit een issue waar aan gewerkt wordt.

Als je er daarmee niet uit komt denken we hier graag even met je mee. Als je daar geen behoefte aan hebt kan dat natuurlijk ook.


Zelf had ik al van alles (opnieuw installeren, netwerkkabel aangesloten, audio-vertrager ingesteld, modem reset)  uitgeprobeerd om het beeld en geluid synchroon te krijgen, maar het hielp niet.

 Afgelopen maandag heb ik gebeld naar de service afdeling van KPN en kreeg een vriendelijke medewerkster aan de lijn. Zij gaf mij de volgende gouden tip: Ga naar de algemene instellingen daarna naar beeld en maak de keuze voor unicast i.p.v. multicast. De KPN TV+ Box werkt nu fantastisch.


TOP TIP! Mijn instelling veranderd naar unicast en probleem ( en kleine irritatie 😜) opgelost! Dank je wel!


Hier ook naar Unicast omgezet, probleem is inderdaad opgelost! Maar heb ik nu niet een ander probleem gecreëerd? 


Ik lees op veel berichten (instellen eigen router) dat unicast een mindere kwaliteit beeld zou geven dan multicast. Klopt dat??


Met de nieuwe firmware update die voor de meeste klanten eind volgende week komt zijn de lipsync problemen opgelost. Zie de product updates. Daarna kun je multicast kiezen i.v.m. beste beeldkwaliteit actief.


Ik lees op veel berichten (instellen eigen router) dat unicast een mindere kwaliteit beeld zou geven dan multicast. Klopt dat??

Dat klopt, je hebt dan de zogenaamde HD+ streams voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders niet meer. Je ontvangt die zenders dan met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps. 


@Kogeltje 

 

Zie hier.

Als het goed is, is het met de volgende update van de Sagemcom DIW7022 opgelost. 


Reageer