Skip to main content

Heb regelmatig dat het geluid en beeld niet synchroon lopen. Als ik ff heen en weer zap is het vaak goed.

Ik ervaar het ook bij terugkijken, als ik de uitzending dan ff terugspoel en dus opnieuw laat afspelen is het goed.

Het zegt mij dat het dus niet aan de eigen apparatuur kan liggen, omdat het daarna goed gaat.

Mijn kpn+box is met hdmi en optical aangesloten op een Pioneer versterker. En deze versterker stuurt het signaal via hdmi naar de tv. Het geluid wordt dus rechtstreeks vanuit de versterker over de speakers afgespeeld. 

Deze setup werkte met de vorige generatie stb foutloos. Voor nu red ik me ermee, maar het is wel vervelend dat beeld en geluid regelmatig niet synchroon lopen.

Ik ervaar soms ook wel eens helemaal geen geluid. Na reset kpn+box heb ik wel weer geluid.

Kan me voorstellen dat de "minder technische" mensen onder ons het als zeer vervelend ervaren. Ik krijg regelmatig telefoon van mensen met vragen over deze kpn+box met geluid issues. Hopelijk kan kpn snel de oorzaak achterhalen en het oplossen.

Hallo, wij hebben het probleem ook.

Niet synchroon geluid.

Stilvallen van beeld en geluid.

Bij tv kijken en apps als Videoland en Netflix. Geluid maar geen spraak, dus van 5.1 naar standaard geluid. En dan weer terug naar 5.1 of herstarten. Dit probleem was er nooit bij Ziggo.

Vanaf vandaag ook hele rare digitale geluid storingen gehoord bij rtl4 reclame. Kan ook aan rtl4 hebben gelegen.

 

Sinds mei 2023 hebben we glasvezel van kpn.

Dit komt dagelijks voor en meerdere keren per avond. We zijn van Ziggo overgestapt naar kpn maar mijn ega wil alweer terug, ze is het zat. Zelf herstart ik het kastje en is het weer een paar uur in orde. Ik raak het ook zat na de laatste update van een paar weken geleden. Het is alleen maar erger geworden. Dus waarschijnlijk gaan we na een jaar kon weer terug, tenzij kpn snel met een oplossing komt.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt