Skip to main content

Vorige week nieuwe tv kastjes binnen gekregen. (DIW7022)

Na installatie loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld.

Alles zit direct en bedraad aangesloten, zowel vanaf de  Eperiabox V10 als naar de TV.

Ook is de beeldkwaliteit minder, schokkerig beeld. Met mijn huidige kastje (HMB2260) nooit problemen gehad.

Al dagen mee bezig geweest. Niks helpt.

Ook niet een toslink optische geluidskabel, die ik had aangeschaft.

Aan en uit, Instellingen veranderd, andere HDMI kabel , andere HDMI ingang , optische geluidkabel aangesloten, lipsync aangepast.

Niks helpt. Bij opgenomen programma's is het nóg slechter. 

De nieuwe tv kastjes zitten weer lekker in de doos!!

😡

 

 

 

Hoi @J.J. Als de kastjes in de doos zitten wordt oplossen wel lastig ;-)

Mocht je ze nog aangesloten hebben, heb je ook de verschillende audio instellingen geprobeerd?

 


@J.J.

 

Zie ook hier, hier staat heel veel informatie.

En daar heb je zelf ook gereageerd en je vraag is beantwoord daar.

 

Het geluidsprobleem is allang opgelost.

De Toslink staat standaard uit, die moet je aanzetten.

 

Meestal lost het probleem op, als je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op als je hem opnieuw opstart.

Na een update is dat (helaas) soms nodig.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten.


@joop2011 

 

Alles al geprobeerd.  Heb het hele forum nagelopen. 

Het enige wat ik kan bedenken is mijn belabberde internet snelheid.

Ik heb nog geen glasvezel en mijn snelheid zit tussen de 55 en 90 Mbit/'s.


@joop2011

 

Alles al geprobeerd.  Heb het hele forum nagelopen. 

Het enige wat ik kan bedenken is mijn belabberde internet snelheid.

Ik heb nog geen glasvezel en mijn snelheid zit tussen de 55 en 90 Mbit/'s.

 

Deze snelheid is geen probleem. 

Zet het geluid eens op Passtrough. 


Hoi @J.J. Als de kastjes in de doos zitten wordt oplossen wel lastig ;-)

Mocht je ze nog aangesloten hebben, heb je ook de verschillende audio instellingen geprobeerd?

 

Of je lost het op voor een 20 jaar lange vaste KPN klant…

Dankzij een forum gebruiker het geluid beter maar net niet. Plus dat de beeldkwaliteit och écht minder is op de nieuwe DIW7022 kastjes.

Schokkerig bij snelle beelden..

Op de HMB2260 kastjes nog nooit ergens last van gehad. 

Maar dat is volgens jullie niet mogelijk,  dus ja, de nieuwe kastjes zitten weer in de doos.

 


@J.J. 

Het beeld op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is juist beter en ook veel mooier.

 

  1. Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Staat hij wel op Multicast en “beste geluidsinstellingen” aangevinkt? 

P.S.

Jullie???

Het is een klanten helpen klanten forum.

Een moderator kijkt wel mee en helpt ook. 


@joop2011  het was ook op de reactie van "Erwin van KPN" 

Alles zit direct en bedraad aangesloten vanaf de Experiabox V10.

TV is een Samsung neo Qled van nog geen 2 jaar oud.

HDMI port is de ARC. Meedere HDMI poorten gebruikt 

HDMI kabel van kpn. Ook HDMI kabel 8k geprobeerd. 

Geen toslink optische kabel aangesloten

Optie bij instellingen staat ook uit.

Multicast en optimale geluidsinstellingen staan aan.

Passthrough geeft iets verbetering met de lipsync maar de beeldkwaliteit blijft achter.

Schokkerig bij snelle beelden....


@J.J. 

 

HDMI eARC is speciaal voor geluid apparatuur zoals een soundbar.

 

De KPN tv decoder kan je het beste aansluiten op HDMI 1.


Het beeld op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is juist beter en ook veel mooier.

Jij vindt het beeld van de 7022 juist beter en mooier maar het is naar mijn mening zeer zeker niet beter en mooier. Bij live televisie kijken is de beeldkwaliteit gelijk aan die op de oude TV ontvangers mits je de 7022 op multicast mode met de best mogelijke beeldkwaliteit ingesteld hebt staan. In unicast mode en bij uitgesteld kijken (na pauzeren en bij terugkijken uit de gids en opnames) is de beeldkwaliteit bij de Nederlandse publieke en commerciële zenders alsmede bij ESPN en Ziggo Sport juist van mindere kwaliteit op de 7022.


@wjb

Uiteraard kan ik hierop reageren.

Maar ik vind het verstandig om het niet te doen.

Het is jouw mening en die respecteer ik.

Mijn mening, hopelijk respecteer jij die ook, heb ik gegeven.

Ik probeer ook altijd het woord persoonlijk erbij te typen, speciaal voor jou, jammer dat dat moet. Maar helaas het is niet anders. 

 

1 verzoek, leg niet op elke slak zout.

Mijn dank is echt super groot. 

 


Mijn mening, hopelijk respecteer jij die ook, heb ik gegeven.

Uiteraard respecteer ik jouw mening.

Ik voel mij genoodzaakt om te reageren omdat objectieve metingen andere resultaten laten zien dan jouw stelling. En inderdaad, als die stelling was voorzien van een tekst als "naar mijn weten" dan was de lading heel anders geweest. Helaas ontbreekt een dergelijke tekst en daarmee wordt zo'n stelling mijns inziens gebracht als "de waarheid" en dat is wat ik sterk in twijfel trek.

Zelf ben ik van mening dat het voor de traditionele televisie kijker nog altijd geen goede keuze is om van de oude propositie naar TV+ over te stappen voor andere redenen dan een wellicht lager maandtarief.


Mijn mening, hopelijk respecteer jij die ook, heb ik gegeven.

Uiteraard respecteer ik jouw mening.

Ik voel mij genoodzaakt om te reageren omdat objectieve metingen andere resultaten laten zien dan jouw stelling. En inderdaad, als die stelling was voorzien van een tekst als "naar mijn weten" dan was de lading heel anders geweest. Helaas ontbreekt een dergelijke tekst en daarmee wordt zo'n stelling mijns inziens gebracht als "de waarheid" en dat is wat ik sterk in twijfel trek.

Zelf ben ik van mening dat het voor de traditionele televisie kijker nog altijd geen goede keuze is om van de oude propositie naar TV+ over te stappen voor andere redenen dan een wellicht lager maandtarief.

 

wjb hier kom je aardig over als een arrogantie, dominante leraar.

Die vind dat hij heel goed is en de ander heel dom is.

Nee wjb, je had helemaal niet hoeven te reageren.

Echt niet.

 

Als je terug gaat naar de topic van de auteur lees je het volgende:

De nieuwe tv kastjes zitten weer lekker in de doos!!

Dat betekend dat j.j. via de KPN iTV app kijkt.

Hierop geef ik aan dat het beeld van de KPN tv ontvanger veel mooier is.

 

En wjb als jij daarop jouw reactie als volgt had geschreven:

-----------------------------  

Als aanvulling wil ik aangeven dat bij opgenomen zenders helaas niet in de hoogste kwaliteit zijn, waardoor het opgenomen beeld minder mooi is (helaas).

__________________________  

Wees eerlijk, kom toch geheel anders over.

 

Ik zie jouw reactie tegemoet (ik weet dat jij gaat reageren, dat doe je (helaas) altijd)

Of ik nog gaat reageren, die kans is klein.

 

O ja, maak je niet bezorgt, ik voel me echt niet aangevallen of zo.

Dat is meestal andersom (dus bij jou) helaas meestal wel het geval.

 

En ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar probeer dat nou eens onder woorden te brengen.

Moet gezien jouw functie toch lukken. Lijkt mij.

 

Ik zou zeggen, succes.😋

 


joop2011 schreef:

Als je terug gaat naar de topic van de auteur lees je het volgende:

De nieuwe tv kastjes zitten weer lekker in de doos!!

Dat betekend dat j.j. via de KPN iTV app kijkt.

Weet je dat zeker, of zou @J.J. wellicht zijn "oude" HMB2260 weer aangesloten hebben?


joop2011 schreef:

Als je terug gaat naar de topic van de auteur lees je het volgende:

De nieuwe tv kastjes zitten weer lekker in de doos!!

Dat betekend dat j.j. via de KPN iTV app kijkt.

Weet je dat zeker, of zou @J.J. wellicht zijn "oude" HMB2260 weer aangesloten hebben?

 

Dank voor je reactie.

 

Om eerlijk te zijn, geen idee.

Maar ik gok toch op de KPN iTV app.

Misschien kan @J.J. het ons laten weten.

Ik ben benieuwd.


KPN tv+ heeft onnodig gecompliceerde beeld- en geluidsinstellingen menu’s, die de gebruiker ingewikkelde optie aanbiedt die idealiter automatisch op basis van de afgespeelde content door het kastje gemaakt zouden moeten worden. Als je bijv. de framerate/beeldverversing verkeert instelt kan dit ervoor zorgen dat het geluid van de reguliere tv-zenders niet gelijk loopt, om dit te voorkomen kun je het beste kiezen voor de instellingen: resolutie 1080i 50hz (1080p kan ook, maar digitale televisie wordt in 1080i uitgezonden), HDR automatisch, geluid passthrough.


Uiteraard de oude tv kastjes (HMB2260) weer in gebruik. Plug&play, nooit problemen mee gehad en nooit iets hoeven in te stellen. 

 


Reageer