Skip to main content

Ook hier sinds we de DIW7022 hebben een en al ellende met het geluid. Ik heb het al eerder aangegeven in een ander topic maar nooit is het echt opgelost . Nu kijk ik niet zo veel tv maar nu de spelen er zijn kijk ik hier graag naar en is het een en al frustratie. Langzaam maar zeker verloopt het geluid met het beeld. Tv ontvanger is bedraad aangesloten op de box12 en met de originele HDMI aangesloten op de tv. Ik heb alle instellingen betreft beeld en geluid die ik hier op het forum kan vinden geprobeerd maar niets helpt. Het enige wat lijkt te werken is de ontvanger op unicast zetten maar dan lever ik in op de kwaliteit van de uitzendingen. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat je als klant zoveel moet tweaken om het beste eruit te halen. Ik ben best handig maar dat kan je niet van iedereen verwachten. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Ook hier sinds we de DIW7022 hebben een en al ellende met het geluid. Ik heb het al eerder aangegeven in een ander topic maar nooit is het echt opgelost . Nu kijk ik niet zo veel tv maar nu de spelen er zijn kijk ik hier graag naar en is het een en al frustratie. Langzaam maar zeker verloopt het geluid met het beeld. Tv ontvanger is bedraad aangesloten op de box12 en met de originele HDMI aangesloten op de tv. Ik heb alle instellingen betreft beeld en geluid die ik hier op het forum kan vinden geprobeerd maar niets helpt. Het enige wat lijkt te werken is de ontvanger op unicast zetten maar dan lever ik in op de kwaliteit van de uitzendingen. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat je als klant zoveel moet tweaken om het beste eruit te halen. Ik ben best handig maar dat kan je niet van iedereen verwachten. 

 

Amen….

Ik heb deze week ook weer met een meneer van KPN aan de telefoon gezeten. Op een betweterige toon kraamde hij allerlei onzin uit over hoe je de soundbar moest gaan kalibreren (mijn soundbar staat altijd al op 0ms vertraging ingesteld, negatief kan gewoon niet) en allerlei settings moest gaan tweaken in zowel de TV als de ontvanger. En na elke stap moest je dan weer de soundbar kalibreren. Toen ik zei dat ik werkelijk ALLE combinaties en tips al geprobeerd heb en hem vroeg of hij het zelf niet een beetje absurd vind dat van klanten verwacht wordt dat ze zelf uren tijd gaan steken in het vinden van de optimale settings waarbij je nog enigszins zonder geluidsvertraging kunt kijken naar je TV antwoordde hij dat dat nu eenmaal hoort bij de nieuwste technieken…. De oude Arris ontvanger had dit soort problemen gewoon niet, maar volgens hem was die analoog en deze DIW7022 digitaal, hahaha. Die support mensen zijn gewoon zo onwetend dat ze niet eens snappen dat ze met een IT professional te maken hebben die meteen door heeft als iets gewoon vette BS is.

 


De vorige ontvanger was inderdaad niets mis mee. Vandaag zat ik tennis te kijken en ik hoor de slag op het moment dat de bal de grond raakt😑. Maar weer even op pauze en dan loopt het weer goed. Soundbar verhaal is onzin, wij hebben ook een soundbar maar ook zonder soundbar dus geluid via de tv loopt het scheef. 


De vorige ontvanger was inderdaad niets mis mee. Vandaag zat ik tennis te kijken en ik hoor de slag op het moment dat de bal de grond raakt😑. Maar weer even op pauze en dan loopt het weer goed. Soundbar verhaal is onzin, wij hebben ook een soundbar maar ook zonder soundbar dus geluid via de tv loopt het scheef. 

 

Misschien moet je dan nog een andere kabel kopen van 58 euro, dat is ook een van de tips!  😂🤡


Hoi @Patrickk72 .  Zo te lezen is alles op zo'n manier aangesloten dat het eigenlijk gewoon goed zou moeten gaan. Er zit niet toevallig nog een eigen switch tussen toch?  Anders zou het op een probleem met IMGP snooping kunnen duiden.

Verder ben ik even benieuwd wat voor aansluiting je hebt met hoeveel bandbreedte. 


Het enige wat lijkt te werken is de ontvanger op unicast zetten

En voor andere gebruikers die net als jij verschil merken tussen multicast en unicast: als audiovertraging bij anderen wel helpt in multicast, dan verschuiven die het probleem naar pauzeren, terugkijken en opnames, aangezien die audiovertraging niet apart is in te stellen voor multicast en unicast. ☹️

 

maar dan lever ik in op de kwaliteit van de uitzendingen

Mocht het helpen, juist het inleveren op de kwaliteit (en het feit dat niet iedere gebruiker dit probleem heeft) is misschien de sleutel van het probleem: bij betere kwaliteit probeert je televisie mogelijk nog iets extra’s te doen, waardoor de boel uit sync raakt? Maar ja, je schrijft al dat je alle instellingen geprobeerd hebt. En door een leek al helemaal niet op te lossen.

 


Hoi @Patrickk72 .  Zo te lezen is alles op zo'n manier aangesloten dat het eigenlijk gewoon goed zou moeten gaan. Er zit niet toevallig nog een eigen switch tussen toch?  Anders zou het op een probleem met IMGP snooping kunnen duiden.

Verder ben ik even benieuwd wat voor aansluiting je hebt met hoeveel bandbreedte. 

Hoi Erwin. 

Ik heb 1gbit internet en gebruik geen switch. Alles is origineel aangesloten.  Het lijkt per dag en beetje te verschillen. De ene dag valt het mee de andere dag moet ik 20x de zender opnieuw starten of op pauze zetten. Het lijkt vooral met live uitzendingen te gebeuren maar misschien verbeeld ik me dat. 


Het enige wat lijkt te werken is de ontvanger op unicast zetten

En voor andere gebruikers die net als jij verschil merken tussen multicast en unicast: als audiovertraging bij anderen wel helpt in multicast, dan verschuiven die het probleem naar pauzeren, terugkijken en opnames, aangezien die audiovertraging niet apart is in te stellen voor multicast en unicast. ☹️

 

maar dan lever ik in op de kwaliteit van de uitzendingen

Mocht het helpen, juist het inleveren op de kwaliteit (en het feit dat niet iedere gebruiker dit probleem heeft) is misschien de sleutel van het probleem: bij betere kwaliteit probeert je televisie mogelijk nog iets extra’s te doen, waardoor de boel uit sync raakt? Maar ja, je schrijft al dat je alle instellingen geprobeerd hebt. En door een leek al helemaal niet op te lossen.

 

Zou het aan de tv kunnen liggen? Ik heb een Philips 4k tv, maar deze is een jaar of 4 oud. 


Ik heb ook ditzelfde probleem en al eerder gemeld. 

De lip sync klopt vaak net niet, erg irritant.

Ik ben blij en voorstander dat het een open android kastje is waar je veel kan instellen, maar het is erg raar dat je zelf zoveel met tweaken om iets zo standaard als video en geluid in sync te houden.

Ik heb het overigens maar op 1 van de tv kastjes.

 


Het enige wat lijkt te werken is de ontvanger op unicast zetten

En voor andere gebruikers die net als jij verschil merken tussen multicast en unicast: als audiovertraging bij anderen wel helpt in multicast, dan verschuiven die het probleem naar pauzeren, terugkijken en opnames, aangezien die audiovertraging niet apart is in te stellen voor multicast en unicast. ☹️

 

maar dan lever ik in op de kwaliteit van de uitzendingen

Mocht het helpen, juist het inleveren op de kwaliteit (en het feit dat niet iedere gebruiker dit probleem heeft) is misschien de sleutel van het probleem: bij betere kwaliteit probeert je televisie mogelijk nog iets extra’s te doen, waardoor de boel uit sync raakt? Maar ja, je schrijft al dat je alle instellingen geprobeerd hebt. En door een leek al helemaal niet op te lossen.

 

Zou het aan de tv kunnen liggen? Ik heb een Philips 4k tv, maar deze is een jaar of 4 oud. 

Lijkt me niet. Maar ik sluit niks uit.  Heeft die televisie zelf misschien nog een optie om de firmware te updaten?

Als dat verder geen mogelijkheid is wil ik je aanraden om toch te bellen met 0800 0402  voor een één op één analyse. Want zoals jij het beschrijft hoort het gewoon goed te werken.


Ik heb de audio instelling nu op passthrough ingesteld en nu lijkt het goed te gaan. 

Staat hij op auto dan verloopt het geluid steeds meer naar mate de tv langer aanstaat 


Reageer