Skip to main content

Ik hen sinds 20 oktober een nieuwe kpn abonnement met 2 tv + box ( een voor de tv in de slaapkamer en een voor de 4k tv in de woonkamer. Hiervoor had ik een een 4k ontvanger (ook van kpn). Nooit issues gehad dat beeld en geluid niet synchroon liepen. Met de TV+ box heb ik vanaf het begin alleen problemen gehad ( zowel in de woonkamer als in de Slaapkamer, de issue in de slaapkamer is verholpen)) Ik denk dat ik 5-6 keer met kpn heb gebeld, maar de issue is nog niet verholpen,  van alles geprobeerd samen met de kpn medewerker: Lagere schermresolutie ( was eerst 4k en ni ingesteld op 1080p), geluidsinstellingen ( passthrough, automatisch, stereo) ook kwaliteit : van multicast naar unicast.  Updates ook verwijderd. Ik weet niet waarom de tv+ box voor dit probleem zorgt. Ik kijk geen tv in de woonkamer vanwege deze issue. Netflix ( app van de tv en niet via de kpn ontvanger) wordt zonder problemen afgespeeld ( beeld en geluid lopen gelijk). Probleem is dus de tv+ box.

Graag advies.

 

Mvg,

 

Ricardo

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

Hallo community,

Ik heb sinds eind oktober de kpn tv+ box en ook veel issues met  het niet synchroon lopen van beeld and geluid. Ik heb in de woonkamer  een philips 4k tv. Ik heb de instelling 2k4k-50hz en HRD. Maar met deze instellingen is de issue niet opgelost. Bij de vorige 4k kastje(merk Arris) die ik had (ook van Kpn) had ik deze issue niet 

Graag verneem ik of een andere workaround is die ik zou kunnen proberen.

De tv in de slaapkamer is een LG Hd tv en daar heb ik issues met beeld en geluid.. daar heb ik de instelling 1080p-50hz en ook HRD aan.


Ik heb zowel beeld als geluid op automatisch staan.

En gelukkig momenteel weinig problemen. 

 

Wel staan beide op Multicast en “beste beeldinstellingen” aangevinkt.

In de woonkamer (met de 4K tv) heb ik HDR op automatisch staan en ook hier beste beeldkwaliteit gekozen.

 

Zie hier voor meer geluid opties van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv box)


@Ricky d : Heb je al geëxperimenteerd met de verschillende geluidsinstellingen? Passthrough bijvoorbeeld? 


@Erwin_ bedankt voor je reactie. Ja, alle geluidsinstellingen heb ik al geprobeerd. En ook icm met vertraging geluid, maar helaas zonder het gewenst resultaat