Ik volg dit ook even met grote belangstelling. Ik heb namelijk dezelfde issues, maar dan met de Denon AVR-X2800H. Het gaat soms weken goed, maar dan opeens valt het beeld weg voor een paar seconden. Dan wordt het even zwart, zie ik op de versterker ook dat het geluid opnieuw onderhandeld wordt en dan komt het beeld weer terug. En dat dan een paar keer per uur. Om gek van te worden.
Het rare is dat het soms ook weken goed gaat. Ik heb alle kabels al vervangen. Alles heeft high speed hdmi 2.1 kabels, dus aan de kabels ligt het niet. Alle apparaten (dus ook de tv+ box) zijn via een LAN kabel aangesloten.Â
Wanneer ik de versterker er tussenuit haal en de tv+ box rechtstreeks op de televisie aansluit heb ik geen enkel probleem, maar dan heb ik dus geen 5.1 geluid en ook mijn andere apparaten (zoals de playstation 5) zijn dan niet aangesloten. Is dus prima om even te testen, maar geen permanente oplossing.
Voorheen had ik een ziggo box aangesloten op de versterker en daar had ik het probleem niet. Ik denk dus niet dat het specifiek aan de versterker ligt of aan de tv+ box. Het is de combinatie van die twee die niet lekker loopt. Ik vrees toch dat de tv+ box iets vreemds doet. Ik heb alle instellingen (dus andere audio output (bypass, automatisch etc.) al geprobeerd en ook de earc heb ik al uitgezet. Het is ook verdomd lastig testen, want soms gaat het weken goed om dan opeens weer fout te gaan.
Ik hoop dat iemand dezelfde combinatie heeft als ik en weet waar dit aan ligt. Een nieuwe versterker kopen is nogal kostbaar namelijk.
Â
Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
Â