Skip to main content

Ik volg dit ook even met grote belangstelling. Ik heb namelijk dezelfde issues, maar dan met de Denon AVR-X2800H. Het gaat soms weken goed, maar dan opeens valt het beeld weg voor een paar seconden. Dan wordt het even zwart, zie ik op de versterker ook dat het geluid opnieuw onderhandeld wordt en dan komt het beeld weer terug. En dat dan een paar keer per uur. Om gek van te worden.

Het rare is dat het soms ook weken goed gaat. Ik heb alle kabels al vervangen. Alles heeft high speed hdmi 2.1 kabels, dus aan de kabels ligt het niet. Alle apparaten (dus ook de tv+ box) zijn via een LAN kabel aangesloten. 

Wanneer ik de versterker er tussenuit haal en de tv+ box rechtstreeks op de televisie aansluit heb ik geen enkel probleem, maar dan heb ik dus geen 5.1 geluid en ook mijn andere apparaten (zoals de playstation 5) zijn dan niet aangesloten. Is dus prima om even te testen, maar geen permanente oplossing.
Voorheen had ik een ziggo box aangesloten op de versterker en daar had ik het probleem niet. Ik denk dus niet dat het specifiek aan de versterker ligt of aan de tv+ box. Het is de combinatie van die twee die niet lekker loopt. Ik vrees toch dat de tv+ box iets vreemds doet. Ik heb alle instellingen (dus andere audio output (bypass, automatisch etc.) al geprobeerd en ook de earc heb ik al uitgezet. Het is ook verdomd lastig testen, want soms gaat het weken goed om dan opeens weer fout te gaan.
Ik hoop dat iemand dezelfde combinatie heeft als ik en weet waar dit aan ligt. Een nieuwe versterker kopen is nogal kostbaar namelijk.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

U heeft de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Die kijkt (net zoals de nieuwe box van Ziggo, de Next) naar de tv en stelt zich daarop in.

(als ik het goed heb😉)

 

Het beste is dus om het als volgt aan te sluiten:

DIW7022 met HDMI naar de tv en op de tv aansluiten (niet in de eARC HDMI van de tv, maar in q van de anderen)

Vanaf tv (via HDMI eARC) naar de Denon.

 

Voor radio (en tv uit) kan je dan met de toslink (optische audio) uitgang van de DIW7022 naar de Denon. 

Je moet de toslink wel in de DIW7022 aanzetten (staat standaard uit)


Ik heb dit apparaat zelf niet @Papo73, ben je met de tips van Joop nog verder gekomen? 


Uiteraard waardeer ik de aangedragen suggesties, maar helaas is het niet zo simpel.

 

Aansluiten via hdmi arc is helaas geen simpele optie. Ten eerste heb ik een 75 inch tv die ik niet zo simpel even van de muur trek om er een kabeltje in te stoppen. De kabels zijn ook weggewerkt in goten. Dus da's best wel wat werk. Ten tweede duurt het soms ontzettend lang voordat het arc signaal op de tv beschikbaar komt. Soms meer dan 5 minuten. Gedurende die tijd heb je dan even geen geluid. Maar ik vind ook dat de tv+ box gewoon hoort te werken op de versterker. Die 6 hdmi ingangen zitten er niet voor niets op en met mijn ziggo next box werkte het altijd probleemloos. Dit is toch echt een issue met de kpn box die niet goed overweg kan met de denon versterker. 


@Papo73 Welke instelling heb je voor de HDMI-poort naar de ontvanger? Voor KPN+Ontvanger is de instelling Standaard volledig toereikend. Voor 8k-player of Computer/Consoles zijn de instellingen Enhanced of 8k Enhanced better.


Ik heb beide geprobeerd,maar dat aantal helaas geen verschil. Het gaat weken goed en dan opeens is het probleem terug, o geacht de instelling.


Kun jij eens de geluid instellingen op de kpn tv + zelf op passtrough zetten. Of evt dolby.

Wellicht helpt dit..;)


Alle mogelijke combinatie voor wat betreft het geluid heb ik al geprobeerd. Dat maakt helaas niets uit.


Ik zou het meer in de Denon versterker zoeken…..die geeft het geluid door.


Dat denk ik ook, maar ook in de denon heb ik alles al geprobeerd. Het zit 'm echt innde combinatie van de kpn box en de denon.


Ik kan het dan ook niet direct plaatsen Papo73. Ik kan je dan alleen nog wijzen op het algemene topic voor de geluidsinstellingen van TV+ Box

 


Ik had ook problemen met de tv+ icm denon x2800h totdat ik een andere hdmi poort op de versterker ging gebruiken. Aux1 zit hij nu (dus niet cbl/sat.) Werkt hier probleemloos.


Die tip heb ik inderdaad ook al eens gezien. En ik heb dat gedaan. Werkte een maandje probleemloos, maar toen kwam het probleem toch weer terug.


Reageer