Skip to main content
Beantwoord

Beeld en geluid zijn niet synchroon bij lopend programma vanaf begin kijken

• November 21, 2025
  • 5 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als een programma al bezig is en ik ga naar vanaf begin kijken zijn beeld en geluid niet synchroon.

Live tv kijken geen probleem alleen met kijken vanaf begin?

Ik kijk met tv+ box.

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom terug op de community ​@IJmuiden59, hoewel de aanleiding minder leuk is. Heel onhandig tv kijken, als het niet gelijk opgaat 🙁
Aangezien het met live tv wel goed gaat, is het me niet direct duidelijk waar dit door veroorzaakt wordt. Heb je de ontvanger al eens herstart? Zo nee, zou je dat dan willen doen? En als dit geen verschil maakt, is een volledige reset de logische volgende stap:  Je tv-ontvanger resetten: een frisse start

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, zou je dan uit willen leggen hoe alles bij jou aan is gesloten? Dus hoe de ontvanger verbonden is met het modem en de tv, luister je via de tv zelf of gebruik je een soundbar/home cinema set, of je nog gebruik maakt van apparatuur als een switch of een wifiversterker en dergelijke. Dan krijgen we een beter beeld van de situatie bij jou thuis!

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Welkom terug op de community ​@IJmuiden59, hoewel de aanleiding minder leuk is. Heel onhandig tv kijken, als het niet gelijk opgaat 🙁
Aangezien het met live tv wel goed gaat, is het me niet direct duidelijk waar dit door veroorzaakt wordt. Heb je de ontvanger al eens herstart? Zo nee, zou je dat dan willen doen? En als dit geen verschil maakt, is een volledige reset de logische volgende stap:  Je tv-ontvanger resetten: een frisse start

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, zou je dan uit willen leggen hoe alles bij jou aan is gesloten? Dus hoe de ontvanger verbonden is met het modem en de tv, luister je via de tv zelf of gebruik je een soundbar/home cinema set, of je nog gebruik maakt van apparatuur als een switch of een wifiversterker en dergelijke. Dan krijgen we een beter beeld van de situatie bij jou thuis!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Hoi ​@Maja van KPN, bedankt voor je reactie en ik ga het 1 en ander uitproberen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 26, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@IJmuiden59? Is de situatie verbeterd of loopt het nog steeds niet helemaal lekker?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Hoi ​@Maja van KPN , vanmiddag de ontvanger herstart en so far so good. Als het niet veranderd is mijn probleem opgelost.🤞🏼

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 27, 2025

Dat klinkt toch wel voorzichtig hoopvol ​@IJmuiden59! Ik duim met je mee dat het zo blijft 😄