Skip to main content

Hallo, 

Ik ben net overstapt naar kpn. Maar bij het zappen freezed het beeld en vraagt hij of ik terug wil gaan naar de liveverbining. Ik zie elders op dit forum mensen met hetzelfde probleem en kpn geeft als antwoord dat het een storing is en ze zijn er mee bezig maar die berichten zijn al een maand oud. Is er al een oplossing? 

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Hallo @Naamloosgeval 

Heb je deze update van de KPN TV+ box al ontvangen? Daarin moet dit probleem opgelost zijn.

  • Bug fix: voorkomen van een melding ‘wil je terug naar live tv’ bij zappen (tijdens live kijken) met P+ en P-
     

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie2 oktober
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol9 oktober

Heb je hem na 9 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


Ja heb de laatste updates. Maar nog steeds hetzelfde probleem. 


Hoi @Naamloosgeval . Welkom op het forum.

Zit er een kabel tussen of gebruik je TV+ via wifi?  Mocht er een kabel tussen zitten, zit die misschien weer op een switch aangesloten?


Nee signaal loopt via WiFi. Krijg vanmiddag mijn nieuwe tv dus misschien helpt dat


Als het zo traag blijft kan het met de kwaliteit van je wifi te maken hebben. Dan zou testen met een kabel wel fijn zijn. Dan kunnen we dingen uitsluiten.


De tv staat 3 meter van de modem dus dan ga je er toch vanuit dat dit haalbaar is? Anders heb je nog weinig aan WiFi. In een ander topic antwoord van jullie lees ik dat het een bekende "fout" is en dat jullie er mee bezig zijn maar dat bericht is van meer dan een maand geleden. Ik heb eergisteren de nieuwe update geïnstalleerd en nieuwe tv van jullie geïnstalleerd maar het is nog hetzelfde. 


Hier hetzelfde. Kpnbox bedraad aangesloten op de glasvezelverbinding. Elke zapp naar een nieuwe zender zorgt voor een totale freeze van het beeld na 3 seconden. Pas als ik de pauzeknop indruk en 5_10 seconden wacht en weer op play druk heb ik een ongestoorde uitzending. 

Ik zal eens proberen om de switch er tussenuit te halen en kijken of het dan beter wordt.


Ik had thuis tussen mijn kpn router en TV box een Asus Access Point, dus alles via de wifi. Dit heeft in het begin even goed gewerkt, maar na een update van de modem, firmware update tv box of update kpn app - wie zal het zeggen - werkte het dramatisch waarbij iedere zender na 3 seconden beleef hangen. Uiteindelijk maar aan de irritaties toegegeven en de box direkt aan de wifi van de router verbonden.

Ik moet zeggen, alles gaat nu heel soepel, maar helaas kan ik mijn eigen hardware, die ik al had voor mijn kpn aansluiting, niet gebruiken zoals ik zelf zou willen.


Hier hetzelfde. Kpnbox bedraad aangesloten op de glasvezelverbinding. Elke zapp naar een nieuwe zender zorgt voor een totale freeze van het beeld na 3 seconden. Pas als ik de pauzeknop indruk en 5_10 seconden wacht en weer op play druk heb ik een ongestoorde uitzending. 

Ik zal eens proberen om de switch er tussenuit te halen en kijken of het dan beter wordt.

Inmiddels de tvbox in unicast gezet en alles werkt prima. Zappen heen probleem. Wisselen van zender leidt niet meer tot een freeze.


Was bij mij precies zo op beide boxen . Opgelost door bij instellingen, beeld, videomodus: unicode ipv multicast te kiezen.