Skip to main content

Ik heb mij gisteren weer lekker lopen ergeren aan de stream van de Formule 1 op kanaal 225. Niet qua beeldkwaliteit maar wel que geluid synchronisatie. Dat is echt waardeloos. 

Kan dat niet eens opgelost worden? 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Robert.Middel! We hebben met update 0.17.4 ingebouwd dat je geluidsvertraging kan instellen op de TV+ Box. 

Om dit te doen ga je naar: Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen.

Onderaan staat “Audio vertraging (ms)”.

Wil je deze eens aanpassen en kijken of het daarmee is opgelost? 

Als dit niet zo is, wil je dan wat meer informatie geven? Zoals of je het geluid direct via de tv hebt lopen, of dat je gebruikmaakt van een soundbar. 

En ook of je het alleen tijdens de formule 1 voorkomt, of ook op andere momenten.


Ik heb hier toevallig ook via kanaal 225 op de TV+ box gekeken. Spatsynchroon.

Maar waarom ben je niet uitgeweken naar de app? Je hebt zelf het abo anders heb je 225 ook niet. En dus heb je ook zelf toegang tot de app. Ook die werkt hier altijd uitstekend.

Ik gebruik normaliter altijd de app. Want dan zie je het ook nog eens zo'n 15 seconden eerder dan 225.

app = 30 seconden achter op de realiteit; 225 is 40 tot 45 seconden achter op de realiteit.

Snelst was afgelopen weekend de zender Canvas. Want daar was het deze keer ook te zien.

En de volgende is op NPO 1 eind augustus.


Ligt t nu aan mij of zijn de live voetbalwedstrijden niet te zien vanwege haperend beeld of nog erger gewoon stilstaand beeld.

Gisteren tijdens Twente was t echt rampzalig .

Nu begint t al tijdens de voor beschouwing van Feyenoord- PSV…

 

betreft overigens ook de gewone t  programma’s hoor

 

is dit een bekend issue?

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Het verbaast mij dat Admin: deze heeft toegevoegd aan dit topic.

Is volgens mij niet hetzelfde.

 

Deze topic gaat over beeld en geluid Formule 1 via kanaal 225.😉


@joop2011 ik ben het daar wel een beetje mee eens. Maar om nu nog een keer te verplaatsen lijkt me ook niet mooi. 

@Robert.Middel waren de haperingen tijdelijk? En is het beeld nu weer goed? Als dat niet zo is, wil je dan laten weten hoe alles is aangesloten? Laat daarbij ook weten of je al een reset hebt gedaan van de tv-ontvanger


@Robert.Middel 

Met Veronica op 9 die haperingen tijdens voetbal?

Hier was het prima op beide decoders. 

Of keek je online? Smart-tv app bijvoorbeeld.